Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Toestel werkt voor de rest super maar een belagrijk ding werkt niet ( misschien doe ik iets niet goed ).
Ik heb mijn vario gesynchroniseerd met outlook zodat ik mijn contacts er in het staan en daar gaat het fout.
Als ik een binnenkomend gesprek heb koppeld hij neet een naam uit de contacts aan het nummer wat mij belt en als ik een sms krijg doet hij dat ook niet.
Beter gezegt alles wat binnen komt geeft ie alleen een nummer weer en geen naam.

Heb de vario reeds omgeruild in de winkel met een nieuwe maar geeft zelfde probleem. misschien en software Bug..

Als iemand het zelfde heeft of een oplossing hoor ik dit graag

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 22:43
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:45:

Toestel werkt voor de rest super maar een belagrijk ding werkt niet ( misschien doe ik iets niet goed ).
Ik heb mijn vario gesynchroniseerd met outlook zodat ik mijn contacts er in het staan en daar gaat het fout.
Als ik een binnenkomend gesprek heb koppeld hij neet een naam uit de contacts aan het nummer wat mij belt en als ik een sms krijg doet hij dat ook niet.
Beter gezegt alles wat binnen komt geeft ie alleen een nummer weer en geen naam.

Heb de vario reeds omgeruild in de winkel met een nieuwe maar geeft zelfde probleem. misschien en software Bug..

Als iemand het zelfde heeft of een oplossing hoor ik dit graag
kijk eens in je adresboek of de nummers wel het goede formaat hebben. WindowsMobile heeft nog wel eens de neiging de nummers om te zetten naar een amerikaans formaat waar voor ons geen touw aan vast te knopen is.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is de software/firmware zoveel anders als de Normale TouchPro?
Anders kun je beter daar je vraag stellen...

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:45:

Sinds vandaag heb ik ook de MDA Vario IV en heb hetzelfde probleem met de contacten, welke via Exchange worden gesynchroniseerd. Het gekke is dat andere Windows Mobiles, welke ik heb, er geen problemen mee hebben....
Ik meen iets in een forum van Pocketinfo iets dergelijks gelezen te hebben.....
Ik zal dat bericht een gaan opzoeken en testen...

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Makaveli09 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:41:
Ik meen iets in een forum van Pocketinfo iets dergelijks gelezen te hebben.....
Ik zal dat bericht een gaan opzoeken en testen...
Jonamsen,

Zojuist heb ik het volgende gevonden:

citaat:
" Mijn probleem is opgelost. Het is een probleem die (volgens internet) alleen bij T-Mobile voorkomt.

De oplossing, volgens internet (alleen bij mij stond CallIDMatch op 12/C) :

n the hkcu --> controlpanel --> phone
there's an entry called "callIDMatch" and was set to number 8, while my country phone numbers consists of 7 digits, so i changed it to 7 and it worked greatly "

Hier de link. Zie de post van Dudek.
Ik ga dit van de week zelf even proberen...

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor dat is idd de oplossing, ik heb net de waarde van mijn oude Vario 2 uitgelezen en die staat op 8 en daar heb ik de nieuwe vario 4 ook op gezet.
Na de soft reset werk ie als een zonnetje.

Hier : http://www.shubaroo.com/contact_changer_v1.3.cab

Cab file copyeren naar PDA en daar via verkenner uitvoeren en dan naar
HK Current user deze uitvouwen.
Controlpanel uitvouwen.
Phone selecteren en dan de waarde bij CallIDMatch aanpassen naar 8
Daarna soft reset en hij loopt als een zonnetje.

( zal wel snel een software update komen van T Mobile mag ik hopen )

He een ieder alvast bedankt voor het meedenken?oplossen,

Gr jona

• bodejodel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 18:26
Na wat gehannes heb ik het ook voor elkaar. (values weergeven ipv keys, had nog nooit in een Windows Mobile registry gerommeld)

Als ik nu met mijn vaste telefoon naar mijn mobiel bel komt de landcode niet in beeld.
Volgens mij was dat bij mijn Vario II wel zo? Klopt dit? Is dit een gewijzigde instelling?

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Misschien als je er een waarde 10 van maakt, dat de landcode wel weergegeven wordt?
+31 6 1234567

Waar ik alleen met die registry-tweaks tegenaan loop, is dat er geeneen lijkt te werken:
- tweak om het scherm actief te houden tijdens het bellen
- tweak om het toestel te vergrendelen bij het dimmen van het scherm
enz

Registry netjes aangepast, toestel opnieuw opgestart (registry blijkt na reboot nog de aanpassingen te bevatten), maar de tweaks worden niet toegepast ...

[ Voor 65% gewijzigd door Daneel op 06-09-2008 01:47 ]

• bodejodel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 18:26
Daar ligt het niet aan, want als ik door een mobiel gebeld wordt krijg ik wel de +31 ervoor.

Verwijderd

ik ben echt een noob ik zoek inmiddels al een uur naar HK Current User om de instellingen aan te passen zodat de namen zichtbaar zijn wanneer ik een sms ontvang.

Het programmaatje heb ik inmiddels geinstalleerd.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hk current user vind...en dan uitvouwt en dan het controlpanel uitvouw zodat ik phone kan selecteren en callidmatch aanpas

alvast bedankt..

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
HKEY_CURRENT_USER (HKCU) staat in het register. Ik gebruik zelf Total Commander om dingen in het register aan te passen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Het programma Advanced Configuration Tool kan deze instelling ook voor jou maken, samen met vele andere, zonder dat je registers door hoeft te zoeken. De instelling is te vinden onder Phone -> Call ID Match, en ik heb het op 8 staan, maar 9 kan ook; dan vindt de Vario IV ook nummers ingevoerd als 0612345678, waarvan de volledige notatie +31612345678 zou zijn. Indien 10 gebruikt wordt zal ie alleen nummers matchen die in de +31612345678 notatie zijn ingevoerd.

Met 12 zoals standaard ingesteld bij de Vario IV gaat het inderdaad fout, aangezien de Caller ID volgens alleen voorzien wordt van de landcode (bijv. +31) bij sommige mobiele netwerken en als landcodes overschreden worden. Vanaf het vaste net lijkt alleen 0123456789 doorgegeven te worden in een snelle test die ik deed.

[ Voor 23% gewijzigd door Coromoto op 08-09-2008 13:57 ]

Verwijderd

Coromoto schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:50:
Het programma Advanced Configuration Tool kan deze instelling ook voor jou maken, samen met vele andere, zonder dat je registers door hoeft te zoeken. De instelling is te vinden onder Phone -> Call ID Match, en ik heb het op 8 staan, maar 9 kan ook; dan vindt de Vario IV ook nummers ingevoerd als 0612345678, waarvan de volledige notatie +31612345678 zou zijn. Indien 10 gebruikt wordt zal ie alleen nummers matchen die in de +31612345678 notatie zijn ingevoerd.

Met 12 zoals standaard ingesteld bij de Vario IV gaat het inderdaad fout, aangezien de Caller ID volgens alleen voorzien wordt van de landcode (bijv. +31) bij sommige mobiele netwerken en als landcodes overschreden worden. Vanaf het vaste net lijkt alleen 0123456789 doorgegeven te worden in een snelle test die ik deed.
Hoi, ik hoop dat je het niet erg vind maar kan je mij uileggen waar ik het wijzigen van de CallIDMatch kan vinden in de Nederlandse T-Mobile Vario 4? Ik heb het programma Advanced Configuration Tool geprobeerd maar dat werkt helaas niet op mijn vario 4.

Thnx alvast!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:02:
[...]

Hoi, ik hoop dat je het niet erg vind maar kan je mij uileggen waar ik het wijzigen van de CallIDMatch kan vinden in de Nederlandse T-Mobile Vario 4? Ik heb het programma Advanced Configuration Tool geprobeerd maar dat werkt helaas niet op mijn vario 4.

Thnx alvast!
Wat werkt er niet dan? Op mijn Vario IV werkt 'ie zonder problemen. Heb je wel .NET Compact Framework 3.5 geïnstalleerd, anders functioneert dat programma niet. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:42:
[...]
Wat werkt er niet dan? Op mijn Vario IV werkt 'ie zonder problemen. Heb je wel .NET Compact Framework 3.5 geïnstalleerd, anders functioneert dat programma niet. :)
Hoi, ik wist niet welke .NET versie ik gebruiken moest. Het progrmm gaf inderdaad aan dat de .NET versie niet juist was maar gaf niet aan welke versie ik wel nodig had... Ik g hem nu downloaden. Dan het installatie bestand op mijn Vario (opslagkaart) etten en dan openen neem ik aan?

THNX!!!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:42:
[...]
Hier ben ik weer, ik heb het bestandje gedownload, op mijn opslagkaart opgeslagen en wil het openen. Dan komt de volgende foutmelding:

Er is geen bijbehorende toepassing voor "NETCFSetupv35" Start eerst de toepassing en open dit bestand vervolgens in de toepassing.

HELP AUB...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:09:
[...]

Hier ben ik weer, ik heb het bestandje gedownload, op mijn opslagkaart opgeslagen en wil het openen. Dan komt de volgende foutmelding:

Er is geen bijbehorende toepassing voor "NETCFSetupv35" Start eerst de toepassing en open dit bestand vervolgens in de toepassing.

...
Vermoedelijk heb je het verkeerde bestand. Hier vind je een werkende cab. Garantie tot aan de voordeur. [cab op je 4Gb zetten en aanklikken]

Of pas het aan met een reg-editor.

HKCU\controlpanel\phone\ ==> callidmatch
Even 30 sec wachten en dan een softreset.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 12:35 ]

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:09:
[...]

HELP AUB...
Om deze te installeren moet je de Vario IV koppelen met de pc met ActiveSync en dan op de pc het MSI- bestand starten, dan installeert hij op de Vario IV. Andere mogelijkheid is die .cab file installeren die gepost werd. :)

Hoe het werkte had je ook kunnen weten als je de instructies op de site had gevolgd ;) :
This package uses ActiveSync 4.0 to update the device. Before running NETCFSetupv35.msi, connect your device to your PC. If your device is not connected, ActiveSync will store the CAB file and will not install the package until you connect. If you are not using ActiveSync, run the CAB files on the device that correspond to the device–specific CAB files found in the install folder.

[ Voor 28% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-09-2008 12:50 ]

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:47:
[...]
Om deze te installeren moet je de Vario IV koppelen met de pc met ActiveSync en dan op de pc het MSI- bestand starten, dan installeert hij op de Vario IV. Andere mogelijkheid is die .cab file installeren die gepost werd. :)

Hoe het werkte had je ook kunnen weten als je de instructies op de site had gevolgd ;) :

[...]
Hoi, ik heb het nu wel kunnen installeren, nu even wachten tot ik een sms of telefoontje binnen krijg en dan zien of de naam van die persoon zichtbaar is!

bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:10:
[...]

Hoi, ik heb het nu wel kunnen installeren, nu even wachten tot ik een sms of telefoontje binnen krijg en dan zien of de naam van die persoon zichtbaar is!

bedankt voor de hulp!
Bedankt voor de hulp! Het werkt nu goed!!
Pagina: 1