usb erin, videokaart krijgt het gelijk warm

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 08:07
Ik heb een bizar probleem en wist niet precies onder welk forum ik dit moest plaatsen. Ik heb recentelijk een nieuwe systeemkast gekocht, tevens nieuw moederboard, geheugen, processor en Videokaart..

Ik heb aan de voorkant van de kast 2 usb aansluitingen welke ik netjes op het mainboard heb aangesloten. Echter wanneer ik hier mijn externe HD in probeer te stoppen en ik raak ze aan met de usb kabel dat gaat de ventilator van mijn videokaart (Sapphire HD4870) ontzettend veel toeren maken en gaat mijn monitor op standby.. en druk op de reset knop werkt niet en als ik de pc uit en aan zet dan functioneerd hij weer normaal.. tevens werkt de usb poort ook.

Nu had ik deze spullen vorige week gekocht en was mijn mainboard gelijk kapot. ik heb een nieuwe gehad en die vertoont nu ook al kuren, hij wilde vanochtend niet aan mijn pc, enkel gingen alle fans draaien maar een piepje .. ho maar... pas nadat ik de cmos pins had verbonden werkte hij weer.. zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? en wat zou het kunnen veroorzaken?

dank..

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

bonzz.netninja

Niente baffi

staat je computer op een geaard stopcontact?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• arjanvr
Ja ik heb speciaal geaarde stopcontacten laten aanleggen voor de pc..

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Heeft je externe harddisk een eigen voeding?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Gebeurt dit ook met andere USB-apparaten. En andersom, met de externe schijf op de mobo-USB-aansluitingen?

• arjanvr
Ja hij heeft een eigen voeding.. vooralsnog heb ik het bij andere apparaten nog niet gemerkt maar volgens mij heb ik dat nog niet getest.. (alles aan de achterkant en dat gaat ok)..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat er een lichte spanning op je kast? Kan een (minieme?) vorm van kortsluiting zijn.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
arjanvr schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:39:
Ja hij heeft een eigen voeding.. vooralsnog heb ik het bij andere apparaten nog niet gemerkt maar volgens mij heb ik dat nog niet getest.. (alles aan de achterkant en dat gaat ok)..
Gekke vraag: zit de stekker op het mainboard verkeerd om?

• arjanvr
de stekker zit niet verkeerd om.. dan zou hij ook niet passen als je de aansluiting van de usb poort op het mainboard bedoeld.. Ik kan me niet herinneren dat ik spanning op de kast op wat voor manier dan ook voel maar dan zou ik de CV en de kast tegelijk moeten aanraken toch? of alleen als ie niet geaard zou zijn?

mijn systeem (mocht het helpen):
- Apevia X-Plorer systeem kast
- sapphire HD4870 PCI-e videokaart (PCI-e 16x slot)
- GigaByte MA78GM-S2H moederbord
- Phenom X4 9550
- 4GB MDT DDR2-800 geheugen
- Creative X-Fi Titanium - Fatal1ty Professional Serie PCI-e geluidskaart (PCI-e 1x slot)

Overigens als ik een usb hub aansluit of een muis heb ik dit probleem niet, sterker nog, als ik de stekker van de hardeschijf uit het stopcontact haal heb ik het probleem ook niet..

[ Voor 13% gewijzigd door arjanvr op 05-09-2008 19:55 ]

Pagina: 1