• Peran
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-04 02:25
Ik heb net een nieuw laptop met een Geforce 9600M GT. Het spel start niet op :( , ik krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/Maxim.Bange/SMFMr7x073I/AAAAAAAAADM/gLs4XSJnV4U/Error%20CnC.jpg

Bij een CnC3 topic stonden wat problemen maar iets als dit heb ik niet gezien.
Ik heb directx 9 van de DVD geïnstalleerd en daar voor de laatste update geïnstalleerd. Ik had me er wel verheugd, helemaal nu RA3 'bijna' uit is..
heeft iemand misschien nog suggesties, dingen die ik kan proberen?

Ik dacht zelf dat misschien mijn videokaart 'uit' stond, ook vista aero doet het op eens niet. :?

Vista Ultimate 64 bit
C2D 8400
2 GB
9600M GT

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Problemen horen in Spielerij - Problemen & Vragen.

And I'm the only one and I walk alone.

• Peran
Ok, sorry

• Peran
Ik wou net een nieuw topic beginnen, ik zie nu dat het nu op de juiste locatie staat.

Verwijderd

Heb je je desktop kleurdiepte wel op 32-bit ingesteld?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

probeer anders deze directx te installeren:

http://www.microsoft.com/...15d1d7199d&DisplayLang=en

En je moet uiteraard ook video drivers installeren

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_175.19_whql.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Peran
Ik heb net de directx geinstalleerd, CnC 3 geeft nog steeds dezelfde fout ;(
De nVidia drivers worden nu gedownload.

• Peran
De nVidia drivers installeren zich niet. :?

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/Maxim.Bange/SMFlln4iuvI/AAAAAAAAADU/gsTKNGgMqNk/nVidia%20driver%20problem.jpg

Ik zal de meegeleverde drivers eens herinstalleren.
Niemand die het zelfde probleem heeft gehad. Ik las op een CnC3 topic dat het 'kan' draaien op 64bit.

Wel bedankt voor de weer snelle antwoorden! :)

EDIT:
Kunnen jullie de bijgevoegde foutmeldingen zien?

[ Voor 7% gewijzigd door Peran op 05-09-2008 19:04 ]

• Peran
De originele drivers installeren heeft geen verandering gebracht.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

je moet een afbeelding Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/Maxim.Bange/SMFMr7x073I/AAAAAAAAADM/gLs4XSJnV4U/Error%20CnC.jpg

gebruiken met de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/toolbar/image.gif button ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Peran
Heb ik gedaan, als ik de eerste post bewerk staat er img geen url.

Niemand geen ideeën meer? ;(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gooi eens al je nVidia drivers eraf, liefst in veilige modus.

Dan: update van DirectX 9: http://www.microsoft.com/...6652CD92A3&displayLang=en

Dan nVidia drivers: (ik zie dat je een mobile hebt). Die moet je afhalen van de site van je fabrikant. Ofwel de drivers modden, maar ik heb alleen ervaring met ATI.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Peran
thx Snake,
Ik probeer het morgen vroeg.
Echter..,op de site van nVidia staan geen 9xxxM XX drivers. Ik controleer het nu nog eens.

EDIT:
Geen drivers :/ ... Ik probeer het met de meegeleverde drivers..
Ik wordt wat wanhopig..
Kane lives!

[ Voor 30% gewijzigd door Peran op 05-09-2008 22:45 ]

Verwijderd

Drivers van de NVidia site werken niet voor Mobile GPU's.. Hiervoor kun je de inf file aanpassen om ze toch te installeren (of Inf downloaden van www.laptopvideo2go.com). Ohja, DirectX moet je gewoon van af blijven en al helemaal niet versie 9 gaan installeren :X (Versie 10 zit bij Vista meegeleverd en is gewoon backward compatible.) Versie 9 er overheen zetten is gewoon niet handig en vragen om problemen.

En heb je nou al gekeken of je kleurdiepte 32-bit is? Mede omdat je Aero het ook niet doet denk ik dat dat uiteindelijk gewoon de oorzaak is...

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:34:
Drivers van de NVidia site werken niet voor Mobile GPU's.. Hiervoor kun je de inf file aanpassen om ze toch te installeren (of Inf downloaden van www.laptopvideo2go.com). Ohja, DirectX moet je gewoon van af blijven en al helemaal niet versie 9 gaan installeren :X (Versie 10 zit bij Vista meegeleverd en is gewoon backward compatible.) Versie 9 er overheen zetten is gewoon niet handig en vragen om problemen.

En heb je nou al gekeken of je kleurdiepte 32-bit is? Mede omdat je Aero het ook niet doet denk ik dat dat uiteindelijk gewoon de oorzaak is...
Bij sommige spellen moet je alsnog de meegeleverde versie van directx 9 installeren (bijv. oblivion)

Ben ik trouwens de enige waarbij de plaatjes in dit topic niet werken?

/edit
Nvm nou doen ze het wel. Lijkt me inderdaad een kwestie van drivers installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door pica op 06-09-2008 00:00 ]

Steam

Verwijderd

Het zou ook gewoon zo kunnen zijn dat je te weinig geheugen erin heb zitten want een 64bit os met 2GB is echt niet zoals het hoort en aangezien vista al zon 30% meer geheugen gebruikt in 64bit modus en dan dat op 2GB dat is wel erg krap.

Mijn advies knal er 2GB extra bij.

• Peran
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:42:
Het zou ook gewoon zo kunnen zijn dat je te weinig geheugen erin heb zitten want een 64bit os met 2GB is echt niet zoals het hoort en aangezien vista al zon 30% meer geheugen gebruikt in 64bit modus en dan dat op 2GB dat is wel erg krap.

Mijn advies knal er 2GB extra bij.
Dat was inderdaad mijn laatste optie. Ik had er wat minder van alles in gedaan om de kosten te drukken...

GTA SA doet het ook niet.. Ik kan het gewoon uitvoeren maar het proces verdwijnt na 5 s uit taak beheer.
UT 2000 _/-\o_ draait als een trein alleen niet fullscreen..

Lomp dat je niet gewoon de melding krijgt dat er te weinig intern geheugen beschikbaar is voor het spel.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Ik denk ook eigenlijk niet dat dat je probleem is. Aangezien je minimaal 512MB geheugen nodig hebt Voor Tiberium wars onder XP en 1 GB onder vista, lijkt het me niet dat je tekort hebt met 2 GB omdat je 64 bits hebt. 64 bits windows heeft juist betere geheugenmanagement dan 32 bits, daarom gebruikt hij ook meer ALS je meer hebt. Ik zou toch even kijken of je met laptopvideo2go geen nieuwere driver kan krijgen.

• Peran
Dat dacht ik eerste ook, maar er zijn geen andere drivers - naar mijn weten - voor de 9600M GT.
Ik ben naar laptopvideo2go gegaan en heb daar de laatste Vista 64bit drivers gedownload. Bij de installatie krijg ik de melding dat er geen bruikbare hardware gevonden is....

.. geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware...

Verwijderd

Peran schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:56:
Dat dacht ik eerste ook, maar er zijn geen andere drivers - naar mijn weten - voor de 9600M GT.
Ik ben naar laptopvideo2go gegaan en heb daar de laatste Vista 64bit drivers gedownload. Bij de installatie krijg ik de melding dat er geen bruikbare hardware gevonden is....

.. geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware...
Je moet de INF patchen. Staan hele duidelijke handleidingen op laptopvideo2go of op dit forum...
NVidia maakt geen drivers voor Laptop gpu's. Dat is de taak van de OEM producenten. Daarom zal het je ook nóóit lukken om een standaard NVidia driver te installeren.
Maar aangezien een NVidia gpu een NVidia gpu is is het geen enkel probleem om een Desktop GPU driver (geforceerd) op je mobile te installeren. NVidia geeft er alleen geen ondersteuning op, daarom is het ook disabled in de INF. (Als het niet werkt kun je dus niet naar NVidia om te klagen, maar zul je naar de producent van je laptop moeten stappen, dáár gaat het om)

Ohja te weinig geheugen is nooit een reden voor een spel om niet op te starten, het spel zou dan enkel traag gaan lopen. (Er bestaat ook nog zoiets als swappen naar de harddisk als het geheugen vol is).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 18:16 ]

• Peran
Shadow, bedankt voor je reactie.

Ik heb verschillende inf paches geprobeerd. De ene werkt niet en de andere werkt in de zin dat de installatie afsluit met het bericht dat er geen wijzigingen hebben plaats gevonden en of ik als je blieft het nog een keer wil proberen.
Verder las ik ook dat er per videokaart een ander inf was? Er staat vervolgens een lijst met ondersteunde videokaarten en daar stond geen 9600M GT.
Ik heb instructies gevraagd op het forum daar.

Wat je zegt over het geheugen en de hardeschijf, dat dacht ik eerst ook. Maar ik krijg al vaker een bericht dat ik weinig geheugen over heb en dat ik bepaalde programma's moet afsluiten. De vraag is dus nu meer; hoe zit het met het swappen in Vista 64 bit... Ik had er iets over gelezen. Ik weet niet meer wat, ik nam dus aan dat Mr-G gelijk had.

Toch bedankt voor de hulp!

• Peran
Nieuwe ontwikkeling,
De notebook fabrikant heeft nieuwe drivers uitgebracht en deze 'doen het'.

Ik krijg wel vaak <out of memory error>, wat is het met swappen gebeurd? Het spel sluit helemaal af na een dergelijk fout. Ik was net aan het spelen en ik dacht laat ik voor de zekerheid even opslaan.., dat was te veel gevraagd.

• Peran
Peran schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:34:
Nieuwe ontwikkeling,
De notebook fabrikant heeft nieuwe drivers uitgebracht en deze 'doen het'.

Ik krijg wel vaak <out of memory error>....
Te vaak! Dit kan toch niet normaal zijn?!
Google:
http://www.escapistmagazi...Vista-Out-of-Memory-Error

Iemand hier meer ervaring mee?

• Peran
Opgelost!
Ik heb mijn laptop geupgrade naar 4 GB intern geheugen en 320 Gb 7200 RPM hardeschijf...
en dus het hele systeem opnieuw geinstalleerd.
Pagina: 1