[Tiger] XP map als snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb thuis een XP server draaien waar oa fotos op staan.Hiervoor heb ik de E schijf gedeeld.
Deze wil ik nu benaderen vanuit mn Ibook (OSX 10.4.11).

Nu is het zo dat ik steeds naar Netwerk moet gaan en daar steeds moet inloggen op deze E schijf met de login en paswoord van de server.
Als ik dat gedaan heb dan verschijnt er een koppeling op mn desktop.

Probleem is dat als ik volgende keer mn Ibook opstart deze koppeling er niet meer is.
Weer moet ik dus inloggen om bij de fotos te komen.

Ik heb even OSX 10.5 (er af gehaald omdat deze niet echt lekker liep op mn 1.2GHz systeem) er op gehad en toen bleef de koppeling de hele tijd staan.

Is er een manier om dit met Tiger ook voor elkaar te krijgen? (heb al bij macmiep.nl gekeken maar daar staat alleen hoe je de schijf moet benaderen http://www.macmiep.nl/11xnetwerken.html )

iRacing Profile Flickr

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Via systeemvoorkeuren 'gebruikers' kiezen, je gebruikersaccount aanklikken, tab inloggen kiezen, plusteken klikken, en dan naar het volume gaan. Leopard gaat nu wel bij elke login automatisch een finder venster openen. (k heb leopard, maar tiger zou niet zo'n verschil mogen opleveren)

[ Voor 13% gewijzigd door ieperlingetje op 05-09-2008 19:03 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja, maar dan moet ik dus elke keer inloggen.
En ik vraag me af of ik dit zo kan doen dat deze gedeelde map als snelkoppeling standaard op mn desktop staat (zoals je bij Windows kan doen via rechtemuisknop)

iRacing Profile Flickr

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Volgens mij kun je de inlog gegevens gewoon laten opslaan in je Sleutelhanger (Keychain) dan gaat dat in het vervolg automatisch. Of is het probleem juist dat dat niet lukt?

Hier stond achterhaalde informatie…

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39

Hertog

Aut bibat, aut abeat

seninha schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:03:
Ik heb thuis een XP server draaien waar oa fotos op staan.Hiervoor heb ik de E schijf gedeeld.
Deze wil ik nu benaderen vanuit mn Ibook (OSX 10.4.11).

Nu is het zo dat ik steeds naar Netwerk moet gaan en daar steeds moet inloggen op deze E schijf met de login en paswoord van de server.
Als ik dat gedaan heb dan verschijnt er een koppeling op mn desktop.
Dat is geen snelkoppeling :) Onder OS X wordt iedere 'schijf' die je opent tijdelijk aan je systeem toegevoegd, ofwel 'gemount'. Dat gebeurt met usb-sticks, cds en dvds, maar ook met bijvoorbeeld .dmg bestanden. En met netwerkschijven dus. Als je zo'n schijf mount verschijnt hij op je desktop. Als je hem unmount gaat hij weer weg. Netwerkschijven worden automatisch geunmount bij het uitloggen, dus de volgende keer dat je opstart is hij inderdaad weer weg.

Wat je wilt is dat je netwerkschijf automatisch wordt gemount bij inloggen. Dat kan heel makkelijk: je moet de schijf één keer handmatig mouten en dan kun je hem aan je login items toevoegen, zie ook hier. Daarna wordt de schijf iedere keer gemount als je inlogt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Thanks
Dat is dus wat ik zoek. Zal vanavond ff proberen of ik het voor elkaar krijgt.

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
NOu, het werkt dus niet.

Ik heb eerst mn schijf gemount. Komt dus gewoon op mndesktop te staan.
Toen ben ik baar accounts gegaan en aangegeven dat deze automatisch moet inloogen in deze schijf.

Ibook een herstart gegeven en dan...............niets :|
Geen icoon op mn desktop :?

Als ik dan naar accounts ga zie ik daar nog steeds staan dat schijf E (welke ik wil benaderen) automatisch ingelogd moet worden.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1