Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista mce] welke codecs? Ik weet het niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:01
Ik ben nu al enkele dagen bezig om op een htpc met vista 64bit mce aan de praat te krijgen met HD content,maar ook met divX bestanden. Ik krijg het niet voor elkaar en vista geeft telekns aan dat het een of meerdere codecs mist.
Ik heb van alles geprobeerd. Ik was begonnen met letterlijk de tutorial van hardware.info te volgen, maar hiermee kon ik geen divX of mkv afgespeeld krijgen in MCE. Ik krijg het wel voor elkaar in wmp, maar niet in mce.
Ik heb me hier rot gezocht maar lees over zoveel codec(packs) dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik heb overigens de htpc volgens BBG Mei 08 gebouwd.

Ik hoop dat iemand hier ervaringmee heeft zodat ik verder kan.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
deze geprobeerd?
http://www.ehomeupgrade.c...ndows-vista-mce-released/

als ik het goed begrijp is dit een plugin die de standaard ffdshow codecs doorsluist naar mce.

Strava

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

Als je de Topicstart van deze topic doorleest dan heb je het zo voor elkaar:
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
ThaClown in "Media Portal erg mooi alternatief voor W..."

[ Voor 17% gewijzigd door Nitai op 05-09-2008 16:10 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Met de volgende informatie moet je uit de voeten kunnen.
Succes

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• henk99
Dank voor jullie reacties allemaal. Buiten de mediaportal optie heb ik voor mijn gevoel alles al gehad. Met die hardware.info pagina was ik juist begonnen. Aangezien ik het daarmee niet aan het werk kreeg, ben ik verder gaan zoeken en langs diverse codec pacs gekomen. Zelfs simpele divX bestanden die het prima doen in WMP, doen het niet in MCE.
MKV's krijg ik al helemaal niet aan de praat. Ik krijg er zelfs een BSOD van!

Verwijderd

Ik heb het voor je getest met verschillende bestanden

*.AVI (ook wel DivX en XviD)
*.RMVB (Real media video)
*.MPG (MPEG 1 en 2)
*.AVI (container voor digitale camera, onbekende codec)

Alle spelen direct af in mediacenter zonder probleem.

Dus de oplossing is:
Alsjeblieft: http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

K-lite Codec pack Full. Deze installeer ik altijd als ik computers maak voor mensen en ik wist tot op heden niet wat Media Center daar ook van profiteerd. Kom ik dus net achter.

Tijdens de setup alle opties goed en nauwlettend doorlopen. Je krijgt veel opties voor en na de setup. Kijk je de lijst rustig door dan is deze logisch opgebouwd.

Succes en laat even horen of het gelukt is :)

Als het hier werkt dan bij jouw dus ook ;)

Ergo, op Windows X64 werkte het ook, dus moet lukken. Anders misschien een van de redenen om terug te gaan omdat je nu tegen drivertekorten aan gaat kijken en dat bederft je plezier danig blijkt hier, dus doe jezelf een lol :)

PS: Is de workshop van Hardware.info niet louter bedoeld voor 32-bit?!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 10:54 ]

• henk99
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:50:
Ik heb het voor je getest met verschillende bestanden

*.AVI (ook wel DivX en XviD)
*.RMVB (Real media video)
*.MPG (MPEG 1 en 2)
*.AVI (container voor digitale camera, onbekende codec)

Alle spelen direct af in mediacenter zonder probleem.

Dus de oplossing is:
Alsjeblieft: http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

K-lite Codec pack Full. Deze installeer ik altijd als ik computers maak voor mensen en ik wist tot op heden niet wat Media Center daar ook van profiteerd. Kom ik dus net achter.

Tijdens de setup alle opties goed en nauwlettend doorlopen. Je krijgt veel opties voor en na de setup. Kijk je de lijst rustig door dan is deze logisch opgebouwd.

Succes en laat even horen of het gelukt is :)

Als het hier werkt dan bij jouw dus ook ;)

Ergo, op Windows X64 werkte het ook, dus moet lukken. Anders misschien een van de redenen om terug te gaan omdat je nu tegen drivertekorten aan gaat kijken en dat bederft je plezier danig blijkt hier, dus doe jezelf een lol :)

PS: Is de workshop van Hardware.info niet louter bedoeld voor 32-bit?!
Wow! Bedankt voor je uitgebreide antwoord! :)

Ik ga dit proberen, maar heb nog een vraag. Ik download ook vaak HD content, waaronder MKV bestanden. Deze krijg ik ook niet aan de praat en je noemt ze in je uitleg niet, vandaar.

Ik wist overigens niet dat die Hardware.info tutorial voor 32-bits vista was. Het maakt het overigens voor mij niet anders, dat had ik al getest.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 21:19
Het probleem is dat Windows Media Player een 32bits applicatie is (ook onder Windows x64). Windows Media Center is dat niet. FFDshow en soortgelijke tools werken dus niet in Media Center, tenzij je de speciale 64 bits versies daarvan neemt (die dan weer niet in je 32bits Media Player werken). De laatste keer dat ik gekeken heb (meer dan een half jaar geleden toen ik voor iemand een dedicated media center in elkaar heb gezet) was dit allemaal erg lastig. Mijn conclusie was toen dat ik voortaan gewoon een 32bits versie van Windows zou installeren op een Media Center.

Hoe de situatie nu is weet ik niet, maar houd dus goed in de gaten dat Windows Media Player != Windows Media Center.

[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 06-09-2008 15:22 ]

omniscale.nl

• henk99
Thanks, dat is ook belangrijke info. Echter, ik heb eerst de 32-bit versie van vista erop gehad. Daar had ik bij MKV bestanden dezelfde groene blokken en BSOD.

Iets wat me nog te binnen schoot. Ik ben dit systeem aan het testen op een gewoon lcd scherm van mijn desktop, via D-sub aansluiting (geen DVI of HDMI dus). Kunnen die groene blokken daarmee te maken hebben of is dat onzin? Uiteindelijk komt íe aan een plasma, maar tijdens het testen zit ik in mijn kantoor.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 21:19
Nee, die groene blokken hebben daar niets mee te maken lijkt mij.

omniscale.nl

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
henk99 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:38:
Thanks, dat is ook belangrijke info. Echter, ik heb eerst de 32-bit versie van vista erop gehad. Daar had ik bij MKV bestanden dezelfde groene blokken en BSOD.

Iets wat me nog te binnen schoot. Ik ben dit systeem aan het testen op een gewoon lcd scherm van mijn desktop, via D-sub aansluiting (geen DVI of HDMI dus). Kunnen die groene blokken daarmee te maken hebben of is dat onzin? Uiteindelijk komt íe aan een plasma, maar tijdens het testen zit ik in mijn kantoor.
Heb je ondertussen dat codec pack al geprobeerd ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• henk99
nee, nog niet. Net een jonge dochter, dus ik moet mijn tijd delen met veel andere dingen,. Ik ga het zsm proberen!!

• henk99
Nou, goed nieuws hier!

Ik heb ivm de uitleg hier over 32- en 64-bit vista ervoor gekozen om de 32-bit vista versie terug te zetten. De laatste drivers van de gigabyte site erop gezet en toen het codec pack (hierboven genoemd) geinstalleerd. En zowaar al mijn bestanden konden worden afgespeeld met WMC!
Daarna het belangrijkste....kijken of het ook in MCE werkt, en ja, ook daar werkt het perfect!

Ik ben hier superblij mee, want ik zag echt door de bomen het bos niet meer, en nu lijkt alles toch goed te werken.

Ik heb nog echter nog één vraag die ik jullie wil voorleggen. Het tutorial op hardware.info spreekt over de hardware acceleratie van h.264 bestanden met de Powerdvd codec. Ik heb nu de codec pack geinstalleerd met alle default opties, ik heb niets aangepast. Powerdvd is ook geinstalleerd.
Is het mogelijk om de hardware accelaratie te gebruiken die mijn GPU kan bij HD content. En zo ja, wat moet ik dan instellen/veranderen in de ffdshow settings?

• henk99
Ik blijf nog met een grote vraag zitten en hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen. Ik heb alle bovengenoemde dingen op 2 systemen geprobeerd. Een office pc en een (nieuwe) HTPC. Aangezien ik de office pc toch opnieuw wilde gaan opzetten, was dit een ideaal test platform.
Op beide systemen staat hetzelfde OS, namelijk Vista 32b. Hardwarematig zijn ze echter anders. De office pc is een Intel Core 2 duo (E6750) met 4 gig en een EN8600GT van Asus (nvidia dus). De htpc is gebouwd volgens de htpc BBG van Mei 08. Een GA-MA78GM mobo met 4gig en een Phenom 9550. Dit is dus met een onboard ATI GPU.
Nu het probleem, met hetzelfde OS en dezelfde codec pack heeft de office pc een cpu load van 5-10% bij het afspelen van een MKV bestand, terwijl de htpc een load heeft van 25-50% bij dezelfde file.
Waar komt dit nu door? Werkt de hardware versnelling bij de htpc niet en de office pc wel? Ik zou heel graag willen weten of dit normaal is of dat er toch bepaalde settings zijn die niet goed zijn bij een ATI GPU.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, waarschijnlijk is de onboard ATI kaart gewoon iets trager dan de NVidia 8600GT.
Trouwens wel erg overkill voor een office PC, niet ?

In ieder geval doet mijn NVidia 7600GS en Athlon64 2800+ een 80% gemiddeld bij HD materiaal...
Dus dan is 50% echt niet veel :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Het is heel makkelijk.

Zolang er geen 64-bits codecs zijn voor Windows Vista 64-bit kun je niets beginnen. Je zult terug moeten naar 32-bits en welleswaar kun je dan wel maximaal 3,28 GB geheugen aan en per saldo heeft Vista 32-bit ook minder geheugenruimte nodig voor zowel zichzelf als voor applicaties in elke vorm. Per Saldo boek je er winst op en kun je zowat alles afspelen in media center. Ook MKV.

Misschien moet die nieuwe game een tandje omlaag om niet over de 3 GB heen te komen, maar welk plezier levert het je op? Je kunt alles weer in media center ;)

Gewoon downloaden, goed kijken naar de opties (zoniet even googlen) en gaan met die banaan.

Pas als je meer dan 4096 MB in je systeem hebt zitten is Windows Vista 64-bit wel aan te raden, maar dan zul je ook bezig zijn met andere dingen als dat zo is vermoed ik ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 15:01 ]

• henk99
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:58:
Het is heel makkelijk.

Zolang er geen 64-bits codecs zijn voor Windows Vista 64-bit kun je niets beginnen. Je zult terug moeten naar 32-bits en welleswaar kun je dan wel maximaal 3,28 GB geheugen aan en per saldo heeft Vista 32-bit ook minder geheugenruimte nodig voor zowel zichzelf als voor applicaties in elke vorm. Per Saldo boek je er winst op en kun je zowat alles afspelen in media center. Ook MKV.

Misschien moet die nieuwe game een tandje omlaag om niet over de 3 GB heen te komen, maar welk plezier levert het je op? Je kunt alles weer in media center ;)

Gewoon downloaden, goed kijken naar de opties (zoniet even googlen) en gaan met die banaan.

Pas als je meer dan 4096 MB in je systeem hebt zitten is Windows Vista 64-bit wel aan te raden, maar dan zul je ook bezig zijn met andere dingen als dat zo is vermoed ik ;)
Dank je voor je respons, maar ik heb het idee dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. Ik HEB op beide systemen nu vista 32bit staan.
Mijn vraag is waarom er zoveel meer processor power verbruikt wordt op het ATI systeem, terwijl verder eigenlijk alles redelijk hetzelfde is. Ik heb het vermoeden dat op het ATI systeem de hardware versnelling (die in het hardware.info artikel beschreven wordt) niet goed werkt. En gezien het processorverbuik op de office pc, werkt het daar wel. Is dit nog een probleem van de codecs of is de hardware gewoon beter op de office pc.

@Petervanakelyen: Ik doe erg veel aan fotografie met Raw bestanden en dan is die processing power errug prettig! :)
Pagina: 1