Geforce go 6100 ineens veel te donker beeld

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik heb een asus laptop met een geforce go 6100. Daaraan heb ik een 24" acer tft scherm hangen.
Dit werkt al een paar weken prima.

Een uurtje geleden heb ik eventjes soldiers of fortune gespeeld. Dan worden de beeldinstellingen etc veranderd en past de monitor zich automatisch aan.
Toen ik afsloot en weer terug naar windows ging, flikkerde het beeld weer even, stelde zich opnieuw in zoals het hoord en toen dat klaar was schoot de helderheid met een sprong achteruit.

De helderheid van mn monitor staat goed ingesteld want het menu v/d monitor wordt wel goed en helder weergegeven zoals het hoort en de brightness en contrast settings van de monitor staan ook goed.

De monitor van de laptop zelf staat wel goed en wordt niet donkerder..

Foto van het verschil, in het echt is het verschil nog veel groter, maar de camera paste zich automatisch aan, aan het licht.
Afbeeldingslocatie: http://www.districtzeeland.nl/monitor.JPG

Het is een vet wazig probleem.

Ik heb al geprobeerd om nieuwe videokaart drivers te installeren. Het probleem blijft.
In nvidia control panal de helderheid en gamma aanpassen, geeft een geforceerd beeld, en de 'waas' blijft.
Helderheid en contrast van de monitor aanpassen, geen effect.

Het lijkt net als of er een donkere waas over het beeld heen ligt..

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
vet kansloos wazig. Hij doet het weer.

Ik heb in het configuratie scherm de plug&play monitor en de default verwijderd. Daarna de vga kabel van de acer eruit gedaan, toen een restart. Alles weer aansluiten en het is weer goed. 8)7

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:10

Christiano007

Ich bin der champion

Ja heb ik ook gehad na een nieuwe monitor , heb ik het verwijderd en voila het was weer goed

Ter land, ter zee en in de kroeg