spontanious reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Zat gisteren een beetje te internetten toen mijn PC plots opnieuw opstarte!

Wie heeft dit nog meer gehad, (zonder met je voet de reset te raken) en wat heeft het veroorzaakt?

(m'n computer is een lichtjes getweaked)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Iemand zal je wel een server.exe gestuurd hebben klopt dat??? of een ander bestand wat je hebt gedubbelklikt en wat niks deed.

Nou dan ben je dus besmet met een Trojan Horse. En iemand zit in jouw computer te rommelen en/of andere vervelende dingen te doen. Download voor de zekerheid een recente virusscanner.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
bij mij gaat het ook wel eens zo fout, terwijl ik dan niet online ben..dus...

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Het enige wat ik beklik zijn hyperlinks.
Ik open "geen vreemde" exen, en ik computer trouwens ook nooit met een voorbehoudsmiddel

Ik heb nooit virussen, maar misschien ben ik wel de persoon die ze onbewust verspreid Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Denk zelf aan een bugje in windows

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 15:44

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Is het soms een Compraq ?
Die deden dat bij ons op school
ook nog wel eens.

Ik heb sindsdien trouwens een grondige afkeer van CompaQ gekregen

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Het is computer die ik de algelopen jaren zelf heb samengesteld.

( het resultaat is een wat achterhaalde computer waar te veel geld in is gestoken )

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Het wil wel eens voorkomen. Heb ik ook wel eens gehad.
Als het vaker voor komt, zou ik me meer zorgen maken.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Is inderdaad pas de eerste keer kolky!
Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net/biggrin2.gif

• Crusader
  • Laatst online: 21:12

Crusader

Arc Nature

- Overtweaked
- Voeding

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• The Collector
  • Laatst online: 21-08 22:35
bij mij was het de slot1-socket370 converter die los hing, ff aanduwen en hij deed het weer goed voor een tijdje totdat de volgende spontane resets/bsod's/spontaan hangen o.i.d. optraden...

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ja, wat mij lijkt is dat je de frequentie van je CPU iets te hoog ingesteld hebt. Hierdoor wordt waarschijnlijk je CPU iets te heet, waardoor de computer spontaan gaat rebooten.
Je kan dit verhelpen door je CPU beter te koelen, of je Core voltage misschien iets hoger te zetten, waardoor je CPU iets stabieler loopt. Als laatste zou je natuurlijk ook nog even je CPU wat terug kunnen clocken, waar we allemaal natuurlijk geen voorstander van zijn. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Wat ook het probleem kan zijn is dat je 2 aparaten op dezelfde IRQ hebt staan, zoals je modem en je soundcard. Dit kan ook misschien problemen geven. Het kan misschien ook nog zijn dat er ergens kortsluiting op treedt in je kast.

Mocht het nou nog gebeuren, dan moet je even iets specifieker zijn. Hoe lang stond je PC al aan totdat het gebeurde? Gebeurt het op een onwillekeurig moment, of telkens bij een bepaalde handeling? Wat zijn je systeem specificaties? Dan kunnen we je wat beter helpen.

• rjeggens
  • Laatst online: 06-02-2025
Thuis heb ik er wel eens last van als ik Napster opstart.. en op het werk doet ie ut wel eens als ie een verbinding met de AS/400 wil gaan leggen. Brakke software misschien (bij mij thuis zeer zeker de oorzaak Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vroeger (jaar geleden) had ik hier elke dag last van.. meestal bleef de muiscursor stilstaan en even later *FLITS* en reset.
Ik had een cyrix processor erin zitten. Toen ik een Intel kocht was het probleem helemaal over.
Het lag dus aan brakke hardware denk ik..

Maar als het mar 1x is gebeurt zou ik me geen zorgen maken, dan kan het wel 1000 oorzaken hebben.
Pagina: 1