Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 12:54
Ik zag een gesloten topic over dit onderwerp dus start ik een nieuwe.

http://www.pdashop.nl/pro...n810-internet-tablet.html
Wikipedia: Nokia N810

Ik overweeg aanschaf van deze

Naar mijn idee heeft deze veel voordelen tov mobieltje:

- volledige browser (ook flash en Ajax)
- veel groter schermpje en bijna net zo intuitief als de iPhone
- linux dus veel programma's ervoor en ook open systeem in tegenstelling tot iPhone
- veel lagere prijs (Eur 319)

nadeel:

- voor mobiel internet heb je UMTS/HSDPA telefoon met Bluetooth nodig maar die heb ik al.

een minilaptop (bijv asus eee is me weer te groot dus asus Nee)

Heeft iemand ervaringen ?

[ Voor 8% gewijzigd door skatebiker op 05-09-2008 14:44 ]

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Ervaring met een N810 heb ik niet, maar ik heb wel een Nokia 770, een van de de twee voorlopers van de N810. Aangezien ik de forums over deze apparaten regelmatig volg denk ik wel dat ik gekwalificeerd ben iets over de N810 te zeggen ;)

Als je een volledige desktop-klasse browser verwacht zou ik 'm niet nemen. De PDA processor en het beperkte interne geheugen zijn toch net even iets te licht voor het browsen met 20 open tabs en zware flash sites, maar door de schermresolutie en de op Mozilla gebaseerde browser is de N810 wel een van de betere opties om mobiel van het internet gebruik te maken.

Qua bediening is de N810 waarschijnlijk beter dan z'n voorgangers. De handschriftherkenning is van een dusdanig nivo dat Nokia het probleem "opgelost" heeft door een toetsenbord toe te voegen.

Dat er Linux op draait is niet verkeerd, maar bedenk wel dat het nodig is van bepaalde "non-free" tools gebruik te maken en dat je niet zonder meer een firmware vervanging in elkaar kan zetten. Ook voor de N810-specifieke hardware is support van Nokia nodig. Dit is bij de 770 een groot probleem omdat Nokia de officiele support stopgezet heeft.
Vermoedelijk kan je voor de iphone meer gebruiksvriendelijke applicaties vinden. De Linux software die geport is naar de Nokia systemen is voor een groot deel nogal hacker-achtig en niet heel makkelijk in het gebruik.