Toon posts:

(Vista+WRT54G)Compleet draadloosnetwerk realiseren!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar.

Heb de volgende situatie. Heb zojuiste een nieuwe pc met vista gekocht en een nieuwe laptop ook met vista. Nou had ik voorheen een pc die wireless het internet op ging via mijn WRT54G. Geen problmen tot dusver.

Nu heb ik mijn laptop ook draadloos en wil ik deze dus kunnen gebruiken in mijn netwerk. Internetten is ook nu weer geen probleem. Alleen ik krijg met geen mogelijkheid een verbinding tot stand tussen mijn laptop en mijn pc.

Heb al diverse dingen geprobeerd. Maar krijg het niet voor elkaar.

Allebei de pc's kunnen gewoon het internet op en zien ook gewoon mijn draadloze netwerk. Alleen op de een of andere manier kan ik niet via mijn WRT54G een verbinding tot stand brengen met mijn laptop.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?? En mij dus een idee kunnen geven??

Mijn internet verbinding is van glasvezel dus heb geen modem met ip maar komt rechtstreek uit mijn glasvezel kast.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Kijk eens naar de optie ap isolation.
Die staat vaak standaard aan, en zorgt er voor dat een laptop gebruiker niet bij andere computers kan.

Kijk daarnaast ook eens firewalls e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Vista het volledige netwerk laat weergeven dan word mijn laptop inclusief ip adres en dergelijken wel kenbaar gemaakt. Alleen als ik van mijn pc naar laptop wil dat niet. kan het zijn dat mijn WRT54G hem niet goed doorstuurt ??

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie je hem helemaal niet in het netwerk? Staat hij wel in dezelfde werkgroep?

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:41:
Als ik in Vista het volledige netwerk laat weergeven dan word mijn laptop inclusief ip adres en dergelijken wel kenbaar gemaakt. Alleen als ik van mijn pc naar laptop wil dat niet. kan het zijn dat mijn WRT54G hem niet goed doorstuurt ??
Heb je al getest na dat je op beide systemen even de firewall uit heb gezet? Ik heb namelijk dat probleem ook een keer gehad tussen een laptop en pc (pc> vista en laptop>xp) en toen ik de firewall van vista uitzette kon de laptop wel op de pc komen...

©2004