Gemeente Muiden: Vaarwel Ziggo, welkom UPC?

Pagina: 1
Acties:

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Deze week viel een brief van UPC bij ons op de mat met daarin het volgende: "Vorige week heeft u een brief gekregen over de overgang van het kabelnetwerk van Ziggo naar UPC op 1 oktober aanstaande. Vanaf die datum kunt u niet alleen kabeltelevisie kijken via UPC, u kunt dan ook kiezen voor supersnel internet of bellen via de kabel."

Ik viel bijna om toen ik dit las, wij hadden volgens mij nog nooit een brief ontvangen en IK WIL NIET NAAR UPC!

Wij kijken nu digitale kabel van Ziggo met een Loewe TV met ingebouwde DVB-C HD-tuner. Door de AlphaCrypt CAM kunnen wij gewoon alle zenders ontvangen waar we voor betalen. Met een overgang naar UPC is deze hele setup ineens waardeloos geworden. UPC geeft misschien het standaardpakket unencrypted door maar daar blijft het dan ook bij. Moet ik nu een decoder gaan huren, wat ik de puurste vorm van oplichting vind, om nog HD te kijken? Daarnaast wordt iedereen goed genaaid, de mensen die het helemaal officieel doen en een HD decoder of PVR van een paar honderd euro hebben gekocht hebben ineens een waardeloos kastje in huis. Ik hoop dat dit een slechte 1 october grap is maar ik vrees het ergste er waren namelijk monteurs druk aan het werk in die kastjes langs de weg.

De gemeente Muiden (net als Laren) waren volgens mij wel outliers in het Ziggo gebied maar om ons nu zo te dumpen gaan wel erg ver. Dit kan toch niet zomaar, wie beslist dit? Ziggo en UPC, de gemeente? Hebben wij hier als burgers nog iets over te vertellen?

Het enige lichtpuntje dat ik kan zien is eventueel internet via de Kabel. Ziggo bied dat niet in Muiden aan en ADSL komt hier in Muiderberg door de afstand tot aan de telefooncentrale niet ver boven de 3 Mbit/s uit.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/2830447118_a10523cf66_m.jpg

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02

beany

Meeheheheheh

Blijkbaar kan het... Misschien de gemeente eens bellen? Kijken of er mogelijkheid is tot aantekenen bezwaar?

Op Ziggo de kosten verhalen?

UPC een brief sturen dat je het prima vindt, zolang de dienstverlening ongewijzigd blijft?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

heb ziggo alias Casema een jaar geleden gedumpt.
ik heb er zelf gewerkt en ze geven niets om hun klanten. het enige wat ze nu hebben gedaan is hun monopolie versterkt.
je kan nu vrij kiezen, crappy abbo van ziggo of crappy abbo van digitenne allebij crappy, ik wacht soms bijna een minuut als ik van rtl4 naar bijv mtv wil zappen.
soms is er eerst beeld en na een minuut geluid.

de regering moet ingrijpen.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Cyzor schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:41:
Deze week viel een brief van UPC bij ons op de mat met daarin het volgende: "Vorige week heeft u een brief gekregen over de overgang van het kabelnetwerk van Ziggo naar UPC op 1 oktober aanstaande. Vanaf die datum kunt u niet alleen kabeltelevisie kijken via UPC, u kunt dan ook kiezen voor supersnel internet of bellen via de kabel."

Ik viel bijna om toen ik dit las, wij hadden volgens mij nog nooit een brief ontvangen en IK WIL NIET NAAR UPC!
Dus Ziggo heeft helemaal niets van zich laten horen om aan te kondigen dat ze Muiden verpatst hebben aan UPC? Weer een "nette" actie van Ziggo, wat is dat bedrijf toch verschrikkelijk slecht in het informeren van de (ex-)klanten.
Wij kijken nu digitale kabel van Ziggo met een Loewe TV met ingebouwde DVB-C HD-tuner. Door de AlphaCrypt CAM kunnen wij gewoon alle zenders ontvangen waar we voor betalen. Met een overgang naar UPC is deze hele setup ineens waardeloos geworden. UPC geeft misschien het standaardpakket unencrypted door maar daar blijft het dan ook bij.
Dan heb ik nog meer slecht nieuws voor je, want UPC geeft tegenwoordig het basis digitale pakket ook niet meer ongecodeerd door. Alleen Nederland 1, 2 en 3 schijnen nog ongecodeerd te zijn. In de praktijk zal je dus aan de UPC Mediabox moeten.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:13

aKra

Intentionally left blank.

Hier in Laren heb ik gelukkig nog niks gehad, maar we kunnen vanaf heden (sinds ze een paar maanden geleden glas netwerk hebben neergelegd) wel gebruik maken van kabelinternet.

Maar daar is Ziggo nog te duur mee vind ik, UPC komt binnenkort met een 50 Mbit/s abonnement wat mij dan weer wel lokt ;)

En het glasvezel dat Ziggo heeft aangelegd is gedaan omdat er binnenkort een overstap gemaakt moet worden naar glasvezel om de concurrentie bij te houden. Cityring ofzo noemen ze het, ben het even vergeten :+

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Sorry maar waar in de brief staat dat je overmoet.
Dit is een brief van UPC niet van de gemeente.
Er staat zefs:
als u kiest voor digitale tv van UPC.
Heb je al eens met Ziggo gebeld en gevraagd of hun service blijft in Muiderberg.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Noork
  • Niet online
JEV schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:58:
...
Er staat ook dat er een week eerder een brief is aangekomen over de overgang van Ziggo naar UPC. Kortom de service van Ziggo verdwijnt.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:13

aKra

In april 2001 berichtte Multikabel, dat het voornemen
bestond het kabelnet van Muiden over te dragen aan UPC.
De onderhandelingen voor de overdracht werden echter enige tijd opgeschort.
Daar waren diverse redenen voor, maar zij zijn vervolgens in het najaar van
2001 hervat.
Uit het infoblad van Februari 2001 van Gemeente Muiden :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals het er nu uitziet zou het wel eens kunnen dat binnekort de markt voor kabelaars helemaal vrijgegeven wordt, net als bij de telecommarkt nu al het geval is. Zat er medio volgend jaar aan te komen dacht ik. Dan kun je dus zelf kiezen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Noork
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:15:
Zoals het er nu uitziet zou het wel eens kunnen dat binnekort de markt voor kabelaars helemaal vrijgegeven wordt, net als bij de telecommarkt nu al het geval is. Zat er medio volgend jaar aan te komen dacht ik. Dan kun je dus zelf kiezen.
Is het technisch mogelijk om 2 kabelaars op dezelfde lijn te zetten?

• Cyzor
Ik heb net met Ziggo proberen te bellen, na 30 minuten wachten op gegeven. Daarna UPC gebeld werd daar binnen 5 minuten geholpen door een mevrouw die mij na uitleg van het UPC prijzen systeem doorverbond met de technisch dienst om te vragen hoe het zit met de reeds aangeschafte apparatuur. Daar kreeg ik dus te horen wat ik eigelijk al wist, alle apparatuur is waardeloos geworden. Hij bood daarom aan mij door te verbinden met de klachten afdeling. Volgens een medewerker al daar ging het om 4 gebieden; Muiden, Muiderberg en nog 2 die ik al weer vergeten ben (Laren in ieder geval niet). Ook was er 1 gebied door UPC aan Ziggo afgestaan om de verdeling wat beter te maken of zo. Hij vond het wel een zeer terechte klacht (dat zou er nog eens bij moeten komen) en beloofde ons terug te bellen als hij tijd heeft gehad het te bespreken.

Mijn klachten zijn:
  • Veel duurder televisie abonnement: Huidige situatie, 1 Loewe TV met HD tuner en harddisk; 1 Samsung decoder bij een tweede tv. Voor het standaardpakket betalen we €15,90 (met twee smartcards). Met de Loewe TV kan Eurosport HD en in 2009 naar Nederland 1, 2 en 3 HD gewoon ontvangen worden omdat deze bij Ziggo deel uitmaken van het standaardpakket. Bij UPC, begint digitale tv bij €20 (€16+€4). Wil ik HD blijven kijken is het €29 (€16+€13), wil ik HD én kunnen opnemen kost mij dat €34 (€16+€18) voor een HDTV DVR abonnement. Om nu ook nog op de tweede tv digitaal te kunnen blijven kijken moet daarvoor ook €4 euro betaald worden. In de zelfde situatie ben ik dus €38 (€16+€18+€4) kwijt, dat is bijna 240% een stijging van 140%!
  • Oude apparatuur waardeloos: De digitale HD tuner in de nieuwe Loewe TV en een oude Samsung decoder bij de tweede tv werken niet op het UPC netwerk. Gegeven digitaal kijken via de Loewe TV is niet officieel maar het werkt wel en ik ging er niet vanuit dat ik ineens van kabelaanbieder zou veranderen. Daarnaast geld het zelfde voor officieel gekochte HD tuners en PVRs. Klanten in de getroffen gebieden kunnen zo met enkele honderden euro's aan waardeloze apparatuur komen te zitten.
Gelukkig zit er in mijn Loewe TV een DVB-T tuner en kan er een DVB-S tuner in. Maar ik vind de kwaliteit van zowel Digitenne als Satelliet veel minder dan die van digitale kabel.

EDIT: Prijzen wat netter genoteerd

[ Voor 38% gewijzigd door Cyzor op 05-09-2008 20:45 ]

• Cyzor
JEV schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:58:
Er staat zefs: als u kiest voor digitale tv van UPC.

Heb je al eens met Ziggo gebeld en gevraagd of hun service blijft in Muiderberg.
Volgens de UPC medewerkers die ik sprak is het gebied door Ziggo afgestaan. De contracten met Ziggo worden automatisch op 1 oktober ontbonden en ik moet over. In een brief gebruiken ze nooit dat soort harde taal als "moeten" je "mag" of "kiest" als klant altijd (niet dus). Ga zo ZIggo nog maar eens bellen al kom je er daar nauwelijks doorheen.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyzor op 05-09-2008 14:17 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmm,dan zal ik dit ook wel weer horen van mijn ouders,dan weet ik er alvast van :P (geboeren en getogen in muiden,en ik woon nu in a'dam :P

[ Voor 25% gewijzigd door mrsar op 05-09-2008 14:41 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ArChie
  • Niet online
Wat ik voornamelijk triest vind aan de hele gang van zaken is het feit dat deze kabelbedrijven wederom weer laten zien dat ze totaal geen rekening houden met hun (ex-)klanten. Als ik een eerder bericht mag geloven dan is Multikabel nu dus al vanaf 2001 bezig om Muiden (en omstreken) te verpatsen aan UPC. Is het dan al die tijd dan niet mogelijk om de klanten in die regio actief op de hoogte te houden van de vorderingen zodat de klanten daar ook rekening mee kunnen houden met persoonlijke investeringen in apparatuur? Komt dit nu werkelijk niet op in de botte kop van al die managers die bij Ziggo rondlopen? Keer op keer zie je dit niet of niet tijdig informeren van de klanten en elke keer komen ze weer met hetzelfde "sorry" verhaaltje als er (ex-)klanten zijn die daar een punt van maken. Dan toon je als managers van zo'n bedrijf toch wel aan dat je echt schijt hebt aan je klanten. Zolang mogelijk dom houden die klanten en uitmelken maar: "U heeft recent nog geïnvesteerd in apparatuur voro de ontvangst van digitale TV? Jammer dan, maar dat is niet ons probleem want als wij u eerder hadden ingelicht dan had u mogelijk geen digitaal TV abonnement genomen gedurende al die jaren dat wij bezig waren met de onderhandelingen met UPC...".

Verwijderd

Ja wij kregen de brief gisteren.
Wat een schande. Half jaar geleden digitaal gegaan. Kastje gekocht via Multikabel.Nu kan het kastje weg en moet ik een nieuwe kopen?
Buiten dat worden de kosten per maand ook hoger.
16, 37 p/m en dan heb je nog maar analoge TV. Bij digitaal komt er nog eens €4 bij per maand.
Dit kan toch niet zomaar. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
Heb in ieder geval Ziggo een klacht gestuurd en geeist dat hun alle extra kosten betalen.

Deze deal met UPC is niet in 6 maanden beklonken.
Ze zullen wel een deal hebben dat de winst die UPC maakt met de kastjes Ziggo er ook van meeprofiteerd.
Ja we krijgen 39,95 terug voor onkosten! Bij lange na niet genoeg!

Wat zouden we eraan kunnen doen!

Groet

• Cyzor
Ik kreeg vandaag de envelop van Ziggo in de bus (die eigenlijk voor de brief van UPC had moeten aankomen). Daarin zat een brief van Ziggo alsmede van UPC plus de algemene voorwaarden van UPC en een machtigingskaart voor UPC.

De brieven zeggen zoveel als vaarwel en welkom. Gezien wij afgelopen jaar een startpakket bij Ziggo hebben afgenomen (smartcard voor de Loewe) krijgen we eenmalig de kosten van een ontvanger (€39,95), zoals loddercam al zei, terug. Daarnaast is er een speciale URL voor meer informatie: www.upc.nl/muiden.

Loddercam, ik denk dat we hier helemaal niets aan kunnen doen dit is nou marktwerking in volle glorie. Hoe verrot het ook is wat er gebeurd het gebeurd nu eenmaal. Ik ben er wel achtergekomen dat ik met een totaal pakket van UPC uiteindelijk zelf goedkoper uitkom per maand. Ik denk er nu over om ISDN van KPN en DSL van TweakDSL weg te doen en alles maar onder te brengen bij UPC. Zo kom ik totaal per maand toch nog goedkoper uit en heb een heel stuk snellere internetverbinding. Zie: https://service.upc.nl/totaalpakketten/bundletool/ (reken het bedrag wel plus de kosten van het UPC standaardpakket Radio/TV á € 16,37). Hoe erg je UPC misschien nu haat (al is het Ziggo die ons heeft laten vallen) het kan het misschien wel waard zijn hier even naar te kijken. Digitale TV van UPC heeft wel wat leuke dingen die Ziggo niet had als Uitzendinggemist.

Ik baal er enorm van dat ik nu weer een tweede afstandsbediening krijg. Ik keek namelijk via de ingebouwde digitale tuner in mijn tv die straks niet meer werkt. Een oplossing voor mij kan de Loewe Assist Multi-Control zijn. Daarmee kan ik dat gewoon mijn tv bedienen plus de STB van UPC en mijn DVD speler. Een nadeel is wel het gelijk weer een investering van €145,- is.

Afwachten maar...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3142/2832611095_3707980480_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3001/2832611711_1a8ae62994_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3209/2833451746_3b3998d876_m.jpg

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:49
Om het weer even leven in te roepen.

Ik wil wel eens weten welke internet abbo's ze gaan leveren bij ons. (idd muiderberger :P)
Heb teveel last gehad van online met het gezeur van slecht en traag internet.
Alleen al voor het internet vind ik het een vooruitgang en die 1 euro duurder voor de analoge tv valt ook nog mee.

Laat maar komen...... (lees net iets over upc 120 Mbps.... :D)

• Cyzor
Hendrik83 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:16:
Om het weer even leven in te roepen.

Ik wil wel eens weten welke internet abbo's ze gaan leveren bij ons. (idd muiderberger :P)
Heb teveel last gehad van online met het gezeur van slecht en traag internet.
Alleen al voor het internet vind ik het een vooruitgang en die 1 euro duurder voor de analoge tv valt ook nog mee.

Laat maar komen...... (lees net iets over upc 120 Mbps.... :D)
Wat wij gaan doen en de man van de klachtenafdeling die ons nog keurig terug belde aanraden is: even wachten en alleen analoge televisie afnemen. Ze zijn nog druk bezig aan met de upgrade van het netwerk hier in Muiden/Muiderberg en het is niet zeker dat alles al op 1 oktober werkt. Het zou kunnen dat na de aankondiging van de nieuwe snelheden ook de tripple-pay pakketten worden aangepast, daar wil ik graag even op wachten.

Met een beetje mazzel en gezien ze hier voor het eerst de apparatuur voor kabel internet installeren zijn we gelijk klaar voor EuroDOCSIS 3.0. Het zou wat onhandig zijn om op een locatie waar ze nieuwe apparatuur moeten plaatsen voor oude apparatuur te kiezen.

• Hendrik
Dat hoop ik wel ja.

Zit toch nog tot 11 april aan orange vast.
Ik ga ze niet betalen voor iets wat ik niet gebruik.

• Cyzor
Update van Digitalekabeltelevisie.nl
Ziggo gaat digitale kijkers in Muiden en Muiderberg toch volledig compenseren voor de kosten van de aanschaf van digitale decoders. Dat maakt woordvoerder Gradus Vos van Ziggo bekend in het het tv-programma Kassa, de Verlenging. Gradus Vos vertelt dat alle abonnees met digitale televisie in de gemeente Muiden een brief zullen ontvangen van de kabelmaatschappij. Daarin staat een uitleg hoe zij hun apparatuur kunnen opsturen en dat zij daarvoor een volledige vergoeding krijgen.

De woordvoerder van Ziggo meldt verder dat de teruggestuurde decoders gratis beschikbaar zullen worden gesteld aan onder meer sportverenigingen en goede doelen. Bron: Kassa
Wat zouden ze geven voor een AlphaCrypt Classic CAM ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyzor op 23-09-2008 18:38 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:36:
Wat zouden ze geven voor een AlphaCrypt Classic CAM ;)
Gewoon je TV opsturen...

• Hendrik
Sinds vandaag staan de nieuwe UPC fiber Power abbo's op de site.

Helaas kunnen we alleen maar de 24mb abonnement kiezen.
Enig idee of dit nog gaat veranderen aangezien we regio amsterdam zijn?

• Cyzor
Denk het niet, ze beginnen vast eerst in de grotere markten. Ik weet hier verder ook niets vanaf, ben me pas vorige maand een beetje in UPC gaan verdiepen. Ik zie wel dat de 24 Mbps bij het totaalpakket is vervangen door de 60 Mbps fiber.

Vannacht was het dan zo ver het signaal is over. Digitaal worden enkle zenders onversleuteld doorgegeven. Naast Nederland 1, 2 en 3 ook SBS 6 gek genoeg. Een kanaal dat UPC on demand heet maar dat laat alleen even geduld a.u.b. zien. Plus nog wat dingen. Ook een kids kanaal met allemaal kleine afbeeldingen van kinder zenders op een zwarte achtergrond. De zender wordt alleen helemaal links-boven half uit beeld weergegeven. Dit is volgens mij de zender waar je normaal met de UPC decoder een kanaal kan selecteren met de afstandsbediening, de Loewe tv weet blijkbaar niet wat hij er mee aan moet.

Ik heb nu een favoriete lijstje gemaakt met de digitale versies van Nederland 1, 2, 3 en SBS6 gemixt met de analoge versies van de ontbrekende zenders. Dus als ik van 3 naar 4 zap ga ik van digitaal Nederland 3 naar analoog RTL4. Ben er nog niet over uit of ik bij UPC officieel digitaal wil gaan. Naast het gedoe met zo'n irritante STB met extra afstandsbediening en wat niet al meer zit het me gevoelsmatig niet lekker dat het digitale signaal via een analoge verbinding (SCART) naar mijn tv moet. Als ik dat wil voorkomen en voor HD ga (HDMI) moet ik alleen daarvoor 9 euro in de maand meer betalen.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Cyzor schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:30:
Ben er nog niet over uit of ik bij UPC officieel digitaal wil gaan. Naast het gedoe met zo'n irritante STB met extra afstandsbediening en wat niet al meer zit het me gevoelsmatig niet lekker dat het digitale signaal via een analoge verbinding (SCART) naar mijn tv moet. Als ik dat wil voorkomen en voor HD ga (HDMI) moet ik alleen daarvoor 9 euro in de maand meer betalen.
Neem je toch een STB sluit die aan via scart. Stel Decoder output in op RGB en je Loewe LCD AV2 ingangsignaal ook op RGB. Dan heb je een heel knap beeld. Blijft natuurlijk anders dan voorheen.. Maarja...
Pagina: 1