Toon posts:

Boston Sub bij Onkyo TX-SR606

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over subwoofers

Ik heb een Onkyo tx-sr606 sub met 2 front kef IQ7 en midkanaal Q6c en wil een subwoofer erbij doen.....ik dacht aan de boston HPS 10 SE (150 Watt) of HPS 10 HO (250 Watt) http://www.bostonacoustics.com/Subwoofers-C18.aspx

De prijsverschill tussen deze 2 is 70 euro, maar ik weet niet of het zin heeft om een 250 watt sub erbij te doen als de onkyo maar tot 140 watt ondersteunt op (6 ohm)....maakt het uit of ik eentje van 150 of 250 watt kies of word deze power vooral door de ingebouwde eindversterker geregeld ?

Mijn woonkamer is gewoon een standaard kamer van ongeveer 35 m2 en ik was van gedachte dat de 150 watt speaker HPS10HE goed genoeg was, vooral omdat het kwalitatief dezelfde lijkt als de HPS10HO

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

De subwoofer is actief, en heeft dus niet te maken met het vermogen van je Onkyo. De HO versie kan theoretisch wat harder spelen natuurlijk, dat zal echter niet veel zijn. 100W verschil is iets van 2dB extra geluid. Je kunt het dus zo gek maken als je wil natuurlijk, de uiteindelijke keuze is aan jou :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Voor een 35m2 kamer is 150W m.i. meer dan genoeg.
Op z'n minst genoeg om je bank (en buik) te laten trillen wanneer de tank het dorp binnenrijdt in 'Saving Private Ryan'... (mijn eigen test voor LFE signalen)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens ja ik denk toch dat ik voor die 150 watt versie ga......

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me in het vervolg afvraag is, heeft iemand ervaring met deze boston subwoofer type ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:15:
Wat ik me in het vervolg afvraag is, heeft iemand ervaring met deze boston subwoofer type ?
Vast wel, maar daar zijn reviews voor.
Waarom eigenlijk (alleen/per sé) Boston ?
Heeft Kef geen alternatief ?

Overigens zegt het vermogen geen bal, zo lang je het rendement van de speaker niet weet. Kijk daarom naar maximale geluidsdruk dat een (actieve) speaker kan leveren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Boston HPS 10 omdat ik in mediamarkt die geluisterd had en best impressive vond klinken met de kef iQ7.....ik heb reviews gelzen van de kef subs die niet zo geod blijken te zijn maar kan moeilijk een review vinden van de boston hps 10

Ik zoek vooral voor films een zware sub in de prijs klasse 250 euro

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

lier

MikroTik nerd

Mijn advies zou zijn om naar een echte audio winkel te gaan (waar ze gewoon luisterruimtes hebben) en daar een echt voorgelicht te worden.

Vaak kan je daar ook afspreken dat je een aantal subs thuis kan proberen, dan weet je tenminste zeker van het resultaat. En ja, je bent dan meer kwijt (maar een gok van 250 euro zuigt meer).

Impressive houdt trouwens in mijn optiek vooral zware trage bas in, waar je na een paar minuten al moe van wordt. Waarom denk je dat er weinig reviews over deze sub te vinden zijn !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm dat is inderdaad een heel goed punt....

Ik had ook gehoord van de Big Acoustech H-100 sub, maar die kan ik helaas nergens vinden in nederland, daarvan zijn de reviews wel lovend
Pagina: 1