Zojuist een nieuw systeem gekocht. Ik heb een unattend dvd met XP SP3, alle drivers geintegreert, noem maar op. Tijdens de stap 'Apparaten installeren' schiet het scherm op zwart, met alleen een knipperende cursor linksboven in de hoek. Toen ik dit ervaarde, heb ik in eerste instantie 10 minuten gewacht, maar toen hij echt niet verder ging vermoedde ik dat het aan de unattend dvd lag. Ik heb dus een schone XP installatiecd gebruikt hierna. Deze ging wel vlekkeloos, want deze had natuurlijk tijdens de installatie geen nvidia drivers. Want op het moment dat ik na de installatie van XP de nieuwste drivers van nvidia.com downloadde, ervaarde ik tijdens de installatie ervan PRECIES hetzelfde.
Op dat moment besloot ik mijn 'oude' videokaart te proberen. Het installeren van de drivers van deze kaart ging wel gewoon goed, het betreft een Geforce 8600 GT.
Voordat ik terug naar de winkel ga, kan het iets anders zijn dan dat de kaart simpelweg kapot is? Via Google ben ik wel wat mogelijke oplossingen tegengekomen, namelijk door een paar dingen te wijzigen in de BIOS, maar dit heeft helaas niet tot het gewenste resultaat geleid..
Dit zijn de specs van m'n nieuwe systeem:
Op dat moment besloot ik mijn 'oude' videokaart te proberen. Het installeren van de drivers van deze kaart ging wel gewoon goed, het betreft een Geforce 8600 GT.
Voordat ik terug naar de winkel ga, kan het iets anders zijn dan dat de kaart simpelweg kapot is? Via Google ben ik wel wat mogelijke oplossingen tegengekomen, namelijk door een paar dingen te wijzigen in de BIOS, maar dit heeft helaas niet tot het gewenste resultaat geleid..
Dit zijn de specs van m'n nieuwe systeem:
- Intel Core Duo E8400 3 Ghz
- Asus P5Q S775 P45 moederbord
- Kingston HyperX 4 GB 6400 geheugen
- Western Digital 500 GB SATA3
- Antec 500 watt voeding
- 2x BenQ G200WA 20" TFT monitoren (met 2x connector van DVI naar D-SUB)
- Verder heb ik uit mijn oude systeem nog een plain DVD brandertje en een 500 GB Sata2 ingebouwd.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets