[Asus 9600GT 1GB] Installeren drivers lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:39
Zojuist een nieuw systeem gekocht. Ik heb een unattend dvd met XP SP3, alle drivers geintegreert, noem maar op. Tijdens de stap 'Apparaten installeren' schiet het scherm op zwart, met alleen een knipperende cursor linksboven in de hoek. Toen ik dit ervaarde, heb ik in eerste instantie 10 minuten gewacht, maar toen hij echt niet verder ging vermoedde ik dat het aan de unattend dvd lag. Ik heb dus een schone XP installatiecd gebruikt hierna. Deze ging wel vlekkeloos, want deze had natuurlijk tijdens de installatie geen nvidia drivers. Want op het moment dat ik na de installatie van XP de nieuwste drivers van nvidia.com downloadde, ervaarde ik tijdens de installatie ervan PRECIES hetzelfde. :(

Op dat moment besloot ik mijn 'oude' videokaart te proberen. Het installeren van de drivers van deze kaart ging wel gewoon goed, het betreft een Geforce 8600 GT.

Voordat ik terug naar de winkel ga, kan het iets anders zijn dan dat de kaart simpelweg kapot is? Via Google ben ik wel wat mogelijke oplossingen tegengekomen, namelijk door een paar dingen te wijzigen in de BIOS, maar dit heeft helaas niet tot het gewenste resultaat geleid..

Dit zijn de specs van m'n nieuwe systeem:
  • Intel Core Duo E8400 3 Ghz
  • Asus P5Q S775 P45 moederbord
  • Kingston HyperX 4 GB 6400 geheugen
  • Western Digital 500 GB SATA3
  • Antec 500 watt voeding
  • 2x BenQ G200WA 20" TFT monitoren (met 2x connector van DVI naar D-SUB)
  • Verder heb ik uit mijn oude systeem nog een plain DVD brandertje en een 500 GB Sata2 ingebouwd.
Ik kan het me niet voorstellen, maar zou het kunnen dat het door de 4 GB intern komt? Ik draai namelijk XP 32 bits. Heeft verder iemand anders een idee?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:26
Aan je 4gb intern geheugen kan het niet liggen. Een vaag probleem inieder, misschien werkt iets van hieronder:

- Heb je de chipset drivers geinstalleerd (p45 van intel)?
- Misschien je pci-e clock wat verhogen/verlagen?
- Één monitor aansluiten ipv twee

Daarbij: bestaat er al een Sata3 Western Digital schijf?

[ Voor 10% gewijzigd door Stijnd op 05-09-2008 12:23 ]

• Wasp
Stijnd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:21:
Aan je 4gb intern geheugen kan het niet liggen. Een vaag probleem inieder, misschien werkt iets van hieronder:

- Heb je de chipset drivers geinstalleerd (p45 van intel)?
- Misschien je pci-e clock wat verhogen/verlagen?
- Één monitor aansluiten ipv twee

Daarbij: bestaat er al een Sata3 Western Digital schijf?
Bedankt voor je reply.

1. Yup. Op twee manieren al getest, met de unattend installatie in veilige modus, daarna opnieuw videokaart drivers; zelfde resultaat
2. Hoe doe ik dit? Want via de Nvidia control panel kan het alleen als de driver goed zijn geinstalleerd, of kan dit in de BIOS? Ik zal zo even kijken maar heb nog niets gezien daar omtrent PCI-E..
3. Ook geprobeerd. Helaas ook geen oplossing. :(

• Stijnd
Pci-e clock kun je aanpassen in het bios van je p5q

Verwijderd

Voordat ik terug naar de winkel ga, kan het iets anders zijn dan dat de kaart simpelweg kapot is? Via Google ben ik wel wat mogelijke oplossingen tegengekomen, namelijk door een paar dingen te wijzigen in de BIOS, maar dit heeft helaas niet tot het gewenste resultaat geleid..
Wacht even. De officiele drivers werken niet dus concludeer je dat de kaart kapot is?

Je hebt wel gewoon beeld zonder die drivers, dus de kaart doet het sowieso. Kan je niet alternatieve drivers voor je kaart ergens anders downloaden of een oudere versie?

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:38
Misschien heeft je unattended xp cd een deel van de drivers geinstalleerd.

Als je drivercleaner download, vind deze misschien wat restjes die conflicten veroorzaken.
Probeer deze eens te draaien en opnieuw de nieuwe drivers van nvidia.

Ik heb zelf ook een soortgelijk probleem gehad.
Bij mij was het de voeding die niet voldoende power had om alles te draaien.
Kijk deze voor de zekerheid ook nog eens na.

Groet,
Jasper

• Wasp
Nou breekt mijn klomp. Ik wilde op advies van Stijnd even de PCI-E clock aanpassen, dus ik monteer m'n nieuwe kaart. Ik dacht, whatever, one last shot. En huppa, officiele drivers pakt 'ie ineens?!

Dit bericht type ik dus met mijn nieuwe videokaart, werkend en al. What the hell?! Het lijkt erop dat ik eerst een ouder type kaart moet installeren, waarna ik deze kan installeren. Haha. Maakt allemaal niet meer uit, hij werkt nu. :)

Bedankt voor jullie tips.

• Stijnd
computers... het werkt altijd in 1x (bij andere....)
Pagina: 1