[Vraag] RAID0 (Barracuda 250GB) + Hitachi (500GB) mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Sounderr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01-2022
De situatie:

Momenteel heb ik 1 Hitachi Deskstar 500GB schijf, en een Maxtor 80GB. Verder niet veel spannends aan.

De twist:

Maar ik ben van plan om 2 Barracuda 7200:10 schijven te kopen (250GB) en deze op te stellen in een RAID0 configuratie. Maar ik wil dan wel graag de Hitachi 500GB houden om data op de storen (En de 80GB zullen jullie dan snel genoeg zien verschijnen op V&A ^^)

Ik heb wat rondgezocht, maar heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Eerst de RAID configuratie opbouwen en later de Hitachi erbij plaatsen? Mijn vraag dus, hoe moet ik dit aanpakken?

Groet, en bedankt voor de tijd

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie je probleem niet zo. Wat maakt het uit of je meteen of later de Hitachi schijf erbij plaatst?

• Sounderr
Noork schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:56:
Ik zie je probleem niet zo. Wat maakt het uit of je meteen of later de Hitachi schijf erbij plaatst?
Omdat ik niet weet of het mogelijk is de Hitachi erin te laten zitten bij het opbouwen van de RAID configuratie, word dit dan wel geaccepteerd?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit moet gewoon kunnen werken, door de juiste bootvolgorde in het BIOS in te stellen. Overigens raad ik aan eens in de handleiding van je moederbord of de RAID controller te kijken hier zal het echt wel in genoemd worden. Dit is een beetje rtfm of rtFAQ's. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33

MsG

Forumzwerver

Als je Windows gewoon op de raid wilt, maak je gewoon een raid aan op de manier zoals dat bij jouw raidcontroller moet. Als je de hitachi puur als dataschijf inzet maakt het inderdaad niet uit of hij er al in zit of er pas later ingezet wordt. Misschien handig om hem na een succesvolle installatie van de raid controller + OS te installeren, aangezien je dan niet per ongeluk op de verkeerde schijf hebt kunnen installeren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sounderr
_Dune_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:58:
Dit is een beetje rtfm of rtFAQ's. ;)
Mijn excuus, dacht dat een redelijk unieke situatie was omdat de data-schijf om de hoek kwam kijken.

In ieder geval iedereen superbedankt voor het antwoord, ik zoals hierboven vermeld de handleidingen maar eens doorspitten, maar jullie iig bedankt voor het zetje ^^
Pagina: 1