PXE op een linux distrubutie.

Pagina: 1
Acties:

• Rossoneri15
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-01 15:47
Hallo,

Ik wil graag een PXE machine opzetten in een Linux omgeving, die ook Windows machines volautomatisch kan deployen. Ik heb al op internet gezocht natuurlijk maar op google was er niks te vinden, behalve 'Windows deployment server'. Maar nu kwam ik tegen de volgende problemen aan:

1: Welke linux distributie kan ik het beste gebruiken?
2: Tijdens de testfase zag ik dat dit alleen voor Linux mogelijk was, klopt dit?
3: Welke software/pakketten heb ik hier eventueel voor nodig?
4: Is dit ook eventueel mogelijk in een virtuele omgeving? (Vmware)

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

CentOS de gratis RHEL kloon mischien?

http://www.google.nl/sear...ome&ie=UTF-8&q=centos+PXE

Hier staat het keurig in een handleiding beschreven
http://wiki.centos.org/HowTos/PXE/PXE_Setup

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 10:47 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 14:37

Shuriken

Life is all about priorities

Je kan elke willekeurige distributie gebruiken.

Wat je nodig hebt is:
  1. tftpd (tftp server)
  2. dhcpd (dhcp server)
In de dhcp configuratie moet je meegeven wat de bootserver e.d. is. Kijk eens naar deze tutorial: http://www.alessandroronchi.net/wiki/LTSPwithPXE

Je kan het LTSP gedeelte laten zitten. Je zult daarvoor in de plaats wel een eigen image moeten hebben die je wilt booten.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Rossoneri15
Een eigen image maak ik met powerdvd, alleen vraag ik me af als dit wel gaat booten zodat de installatie vanzelf gaat zonder dat je de hele tijd op ''next'' hoeft te klikken.

Ik heb hierbij een virtual machine geinstalleerd met office, antivirus en wat extra software pakketten. Hiervan wil ik graag een ISO maken zodat ik deze op meerdere machines kan deployen. En dit het liefst automatisch. Indien dit mogelijk is is het dan ook mogelijk om hier driver packs aan toe te voegen. Zodat deze op verschillende hardware gebruikt kan worden.

[ Voor 51% gewijzigd door Rossoneri15 op 05-09-2008 10:52 ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Om het automatisch te kunnen doen moet je van je image een unattended install maken. Hoe je dat doet valt wel te vinden met google ;)

• Rossoneri15
Hmmm ok ik zal eens even kijken :)

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Rossoneri15 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:49:
Een eigen image maak ik met powerdvd(dit is voor het afspelen van dvd's??), alleen vraag ik me af als dit wel gaat booten zodat de installatie vanzelf gaat zonder dat je de hele tijd op ''next'' hoeft te klikken.

Ik heb hierbij een virtual machine geinstalleerd met office, antivirus en wat extra software pakketten. Hiervan wil ik graag een ISO maken zodat ik deze op meerdere machines kan deployen. En dit het liefst automatisch. Indien dit mogelijk is is het dan ook mogelijk om hier driver packs aan toe te voegen. Zodat deze op verschillende hardware gebruikt kan worden.
Wat je heel eenvoudig kan doen is met PXE server een Dos bootflop laten laden en in de Autoexe kan kan je dan een ghost aan roepen met de switches zodat hij dit dus unattended doet.

En dus gewoon x-aantal images maken voor de verschillende systemen, snel en makkelijk te beheren.

[ Voor 6% gewijzigd door loser180 op 05-09-2008 11:19 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

TS bedoeld poweriso, kan niet anders :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 11:50 ]

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Had al een vermoeden dat dat niet de juist tool kon zijn ;) Maar als hij ghost zou gebruiken zou het iig makkelijk kunnen met een pxe-boot-flop-oplossing

Jouw naam in onder mijn Post

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Voor Windows kun je waarschijnlijk wel een unattended install maken met nlite.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1