Toon posts:

File staat open door user - hoe user loskoppelen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een file (excel, word, ...) kan niet geopend worden of gewijzigd doordat een gebruiker dit momenteel in gebruik heeft.

Hoe kan ik via de active directory die gebruiker eruit smijten.

PS. De gebruiker heeft haar pc al afgesloten en zit eigenlijk niet meer in het bestand

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dus het bestand staat op een server? Ik snap niet zo wat AD daarmee te maken heeft.
Kijk dan even in de open files op die server.

Computer Management -> System Tools -> Shared Folders -> Open Files

[ Voor 42% gewijzigd door DeeJee op 05-09-2008 10:44 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Files loskoppelen doe je niet in de active directory - active directory heeft sowieso niet echt iets met open files te maken, ik ga je topic titel dan ook even aanpassen :)

• St@m
  • Laatst online: 09:21

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:36:
Een file (excel, word, ...) kan niet geopend worden of gewijzigd doordat een gebruiker dit momenteel in gebruik heeft.

Hoe kan ik via de active directory die gebruiker eruit smijten.

PS. De gebruiker heeft haar pc al afgesloten en zit eigenlijk niet meer in het bestand
Even take ownership doen op die file als admin. Dan even verborgen bestanden kijken aanzetten en de ~blabla.tmp file (zoiets, staat er niet altijd) verwijderen.
Klaar is Timbola

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

St@m schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:46:
[...]

Even take ownership doen op die file als admin. Dan even verborgen bestanden kijken aanzetten en de ~blabla.tmp file (zoiets, staat er niet altijd) verwijderen.
Klaar is Timbola
als een file in use is zal dit niet werken :+ zelfde als met processen die door een spook user (gebruiker is al uitgelogd) in gebruik worden gehouden...server reboot... helaas.

• St@m
  • Laatst online: 09:21

St@m

@ Your Service

mutsje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:30:
[...]

als een file in use is zal dit niet werken :+ zelfde als met processen die door een spook user (gebruiker is al uitgelogd) in gebruik worden gehouden...server reboot... helaas.
Echt? Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar misschien dat Timbola uitsluitsel kan geven?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

vermoedelijk kun je wel de handle sluiten met handle.exe (sysinternals tooltje)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 09:18
Kijk even onder Computer Management, daar kun je users disconnecten, en dus de files weer vrijgeven.

Als dat niet werkt, kan WhoLockMe misschien helpen om het bestand weer te kunnen benaderen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

mutsje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:30:
[...]

Sorry maar dat is onzin. Een server rebooten omdat een file gelocked is???
DeeJee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:37:
Dus het bestand staat op een server? Ik snap niet zo wat AD daarmee te maken heeft.
Kijk dan even in de open files op die server.

Computer Management -> System Tools -> Shared Folders -> Open Files
Probeer dit nu maar gewoon.

Money for nothin' and your chicks for free

• GeeBee
  • Laatst online: 00:04

GeeBee

Oddball

Nvidiot schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:59:
vermoedelijk kun je wel de handle sluiten met handle.exe (sysinternals tooltje)
Dan kun je beter Process Explorer gebruiken denk ik? Dat is de GUI-versie van handle.

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

Op mijn desktop gebruik ik trouwens altijd Unlocker als er een bestand gelocked is.
Werkt prima!

http://ccollomb.free.fr/unlocker/

[ Voor 59% gewijzigd door GeeBee op 06-09-2008 08:12 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Pagina: 1