Toon posts:

Plasma of LCD voor beurs presentaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Wij zijn op zoek naar een oplossing om presentaties via een MAC of PC te tonen op een Plasma of LCD scherm. Het scherm is bedoelt als blikvanger op allerlei soorten beurzen. De presentatie zal voornamelijk bestaan uit foto's met tussen door korte teksten. Wij zaten zelf te denken aan een grootte van 32, 37 of 42 Inch. Het moet een low-budget oplossing, omdat de stichting niet erg vermogend is.

De volgende vragen hebben we:
- Is de beste keus een LCD of Plasma scherm?
- Via welke soort aansluiting kun je het best data sturen naar het scherm DVI, VGA of HDMI?
- Welke resoluties kunnen het best gebruikt worden. Omdat een normaal scherm 4:3 is en een LCD of Plasma 16:9.
- Zijn er tips qua merk / type etc.?

Alvast bedankt,

Groet,

Pieter

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gewoon het cheapste LCD scherm nemen dan. Kwaliteit is goed genoeg en LCD's hebben potentieel een stuk meer lichtopbrengst. Dat doet het op een beurs goed.

En of je een 16:9 TV met een 16:9 resolutie moet aansturen... Lijkt me een redelijke open deur.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:46:
Gewoon het cheapste LCD scherm nemen dan. Kwaliteit is goed genoeg en LCD's hebben potentieel een stuk meer lichtopbrengst. Dat doet het op een beurs goed.
Idd, en snelheid van het panel is niet echt van belang als er weinig beweging in de presentaties zit. Contrast is ook niet van levensbelang omdat elk scherm met een goeie lichtopbrengst het wel goed doet in een goed verlichte omgeving. Ik zou hoogstens een beetje op de vormgeving van het apparaat zelf letten als het goed moet ogen op een beurs :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein