Toon posts:

[centos] 2 servers continu synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen, had een vraag.

Ik heb 2 servers met zelfde os en distro (SME Server, Centos 5) . Ik werk van 1 server, en nu wil ik dat de anderre server alles wat ik opsla of wijzig, gelijk overneemt van de server waar ik op werk. En indien mogleijk dat als ik op de server waar ik werk, iets invoer in de sql database dat de ander het ook automatisch overneemt.

weet iemand hoe dit werkt of heet ?

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Je zou het kunnen bereiken met een Active -> Passive Cluster... Maar real time syncen doen de meeste neit volgens mij.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Dat heet een "clustered file system".

Wikipedia: Shared disk file system

GFS is op zich een goede om dit mee te doen. Als performance niet echt telt, en je wil het simpel houden, kun je ook een NFS / Samba server opzetten en die mounten op beide nodes.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 10:03
Hier heb ik een paar jaar geleden mee gespeeld :

http://nbd.sourceforge.net/

principe is een blockdevice die tussen het device van je harddisk en de mount komt

zoiets :

/dev/hda - /dev/nbd1 - /mnt/ietske...

Alle data die wordt weggeschreven naar de disk passeert dus eerst via het extra block-device, die deze data naar de andere machine stuurt.

werkt op zich behoorlijk, maar in de versie die ik teste speelde de één server en de ander client, dus niet tegelijkertijd...

[ Voor 16% gewijzigd door BitProcessor op 05-09-2008 14:24 ]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943