Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de bedoeling dat ik een server ga installeren met Windows server 2008, vervolgens ben ik van plan om Ris te gaan installeren voor het beheren van een backup systeem (Norton Ghost eventueel; ik sta nog open voor suggesties.) waarmee je backups kunt terug zetten en software installeren op alle systemen die op het netwerk zijn aangesloten.
Maar eerst zou ik graag willen weten wat voor andere mogelijkheden er zijn voor het werken met Ris en voor het eventueel inbouwen van een backup systeem.

Groetjes, Ralamonski

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RIS

Word gebruikt om Images van systemen uit te rollen.

De opvolger daarvan is WDS
even een quote van de wiki.
Windows Deployment Services is a technology from Microsoft for network-based installation of Windows operating systems. It is the successor to Remote Installation Services.[1] WDS is intended to be used for remotely deploying Windows Vista and Windows Server 2008, but also supports other operating systems because unlike its predecessor RIS, which was a method of automating the installation process, WDS uses disk imaging, in particular the Windows Imaging Format (WIM). WDS is included as a Server Role in all 32-bit and 64-bit versions of Windows Server 2008, and is included as an optionally installable component with Windows Server 2003 Service Pack 2.
Een backup is natuurlijk heel iets anders dan een image terug zetten.
Of wil je elke avond je server offline gooien om een image te maken ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling om een standaard image te maken en die steeds te gebruikern om terug te zetten of voor het opnieuw installeren van een systeem

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou, dan doe je dat toch fijn.. Er zijn howto's / whitepapers genoeg over te vinden. En een beetje zelf nadenken over andere opties kan je zelf ook.

En verder is het niet de bedoeling om meteen een nieuw topic te openen als je eerste gesloten wordt. Dat gebeurt namelijk met een reden. Het andere topic is gesloten vanwege het feit dat je 0,0 eigen inzet toont en het topic in mijn ogen niet in PNS (Het subforum waar je nu post) behoort omdat het configureren / bedenken van RIS mogelijkheden prima te vinden is op Google

Verder is het niet nodig om aan het einde van een post te groeten.

Ik stel voor dat je de Het algemeen beleid nog eens goed naleest, en zelf eens op onderzoek gaat naar RIS/WDS voordat je weer je toevlucht zoekt op GoT. We zijn geen helpdesk die je even kan roepen indien je zelf geen zin hebt..

Dit topic is gesloten.