Digital Video Disk
Audio ??
Audio ??
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Als er op je cd-tje DDD staat issie al digitaal opgenomen.
Jij bedoelt zeker een cd waar heeeeel veel muziek op past ??
Geen idee...
Jij bedoelt zeker een cd waar heeeeel veel muziek op past ??
Geen idee...
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
DVD= Digital Vertil... Disk
Ik denk dat er geen DVD-audio meer komt want ze zijn begonnen met Super Audio CD. Dat moet echt geweldig klinken.
Ik denk dat er geen DVD-audio meer komt want ze zijn begonnen met Super Audio CD. Dat moet echt geweldig klinken.
goed zo, het is dus Digital Versatile DiscOp woensdag 21 februari 2001 20:29 schreef Semetrix het volgende:
DVD= Digital Vertil... Disk
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Inderdaad is het Versatile ipv Vdeo.
Er zijn volgens mij al Audio DVD's (96Khz). Weet alleen niet welke en er zijn er ook niet veel volgens mij.
Wil er wel 's eentje halen, geluid schijnt erg goed te zijn.
Er zijn volgens mij al Audio DVD's (96Khz). Weet alleen niet welke en er zijn er ook niet veel volgens mij.
Wil er wel 's eentje halen, geluid schijnt erg goed te zijn.
Je hebt natuurlijk ook nog de audio DVD's met clips.. klinkt ook errug goed.. vb the corrs unplugged is echt super
hoewel, zat 1 hele valse noot tussen
hoewel, zat 1 hele valse noot tussen
Verwijderd
Ik dacht dat ze DVD-Audio uitgesteld hadden om een nog moeilijker te kraken beveiliging erin te stoppen. Waarschijnlijk zijn ze een beetje geschrokken van de huidige DVD 'backup' praktijken
Dat lijkt mij erg sterk omdat de afspeelapparatuur al lang in de winkels ligt. om de DVD audio af te spelen. Dan ben je erg gelimiteerd in je beveiliging omdat een normale DVD speler het nog moet kunnen afspelen.Op woensdag 21 februari 2001 20:51 schreef Straatje het volgende:
Ik dacht dat ze DVD-Audio uitgesteld hadden om een nog moeilijker te kraken beveiliging erin te stoppen. Waarschijnlijk zijn ze een beetje geschrokken van de huidige DVD 'backup' praktijken
De bestaande DVD spelers spelen uiteraard ook audio af maar 'alleen' in 24 bits / 96 KHz. DVD audio staat hogere samplefrequenties toe (tot 192 KHz). Alleen is dat er dus al wel, maar is inderdaad (zoals eerder gepost) de bescherming van de audio een groot probleem. Encryptie is namelijk altijd te kraken (...) en daar zitten de platenmaatschappijen dus niet op te wachten. DVD spelers in PC's zijn hier dus een potentieel gevaar. Daarom zijn er nog eigenlijk geen DVD spelers die DVD Audio ondersteunen.
Super Audio CD (SACD) is inderdaad een andere ontwikkeling. Klinkt geweldig (6 kanaals zonder compressie en een bandbreedte waar je je vingers bij aflikt. Bovendien is er besloten geen SACD spelers voor in PC's te maken (door Philips en Sony) dus ook veel minder potentieel gevaar op kraken van een eventuele encryptie. SACD is er overigens al (evenals 150 titels) maar de spelers zijn nog (te) duur. Binnenkort komt Sony met een 6 kanaals speler voor ong. 1000 piek! Dan wordt het voor een grotere groep interessant.
DVD-Audio en SACD vechten dus om de gunst van de gebruiker (zoals vaker). Leuk detail: de SACD spelers kunnen ook DVD video spelen, andersom werkt het niet. Lang leve SACD !
Super Audio CD (SACD) is inderdaad een andere ontwikkeling. Klinkt geweldig (6 kanaals zonder compressie en een bandbreedte waar je je vingers bij aflikt. Bovendien is er besloten geen SACD spelers voor in PC's te maken (door Philips en Sony) dus ook veel minder potentieel gevaar op kraken van een eventuele encryptie. SACD is er overigens al (evenals 150 titels) maar de spelers zijn nog (te) duur. Binnenkort komt Sony met een 6 kanaals speler voor ong. 1000 piek! Dan wordt het voor een grotere groep interessant.
DVD-Audio en SACD vechten dus om de gunst van de gebruiker (zoals vaker). Leuk detail: de SACD spelers kunnen ook DVD video spelen, andersom werkt het niet. Lang leve SACD !
Pagina: 1