Ik heb in excel een bestandje met allemaal checkboxen.
nu wil ik dat als checkbox2 en checkbox3 aangevinkt zijn dat ik als uitkomst 3,5 moet krijgen in een
andere cel..dit wil ik ook met andere checkboxen zoals 3+4 moet 3,5 worden enz.
Maar zodra er maar 1 is aangevinkt zoals alleen 2, moet er in die cell 2 komen te staan. mocht alleen 3 zijn aangevinkt 3 enz.
Dit probeer ik met VBA maar het lukt me gewoon niet.
ik heb op het moment dit:
If CheckBox2 = True And CheckBox3 = True Then Range("H" & 15).Value = 2.5
If checkbox2 = true then Range("H" & 15).Value = 2
Als ik dit doe dan werkt het alleen als ik eerst vakje 1, en dan vakje 2 aanvink, andersom werkt dit niet. Ik heb het ook geprobeerd met een If...Then...Else, en een If...Then...Elseif, maar hier werkt het helemaal niet.
Iemand suggesties?
Edit: die code werkt overigens ook niet, maakt niet uit wat ik doe, ik blijf alleen 2 krijgen
nu wil ik dat als checkbox2 en checkbox3 aangevinkt zijn dat ik als uitkomst 3,5 moet krijgen in een
andere cel..dit wil ik ook met andere checkboxen zoals 3+4 moet 3,5 worden enz.
Maar zodra er maar 1 is aangevinkt zoals alleen 2, moet er in die cell 2 komen te staan. mocht alleen 3 zijn aangevinkt 3 enz.
Dit probeer ik met VBA maar het lukt me gewoon niet.
ik heb op het moment dit:
If CheckBox2 = True And CheckBox3 = True Then Range("H" & 15).Value = 2.5
If checkbox2 = true then Range("H" & 15).Value = 2
Als ik dit doe dan werkt het alleen als ik eerst vakje 1, en dan vakje 2 aanvink, andersom werkt dit niet. Ik heb het ook geprobeerd met een If...Then...Else, en een If...Then...Elseif, maar hier werkt het helemaal niet.
Iemand suggesties?
Edit: die code werkt overigens ook niet, maakt niet uit wat ik doe, ik blijf alleen 2 krijgen
[ Voor 8% gewijzigd door fopspeen op 05-09-2008 08:46 ]