[Garantie vraag] Razer Diamondback

Pagina: 1
Acties:

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:43
Ik heb ondertussen mijn Razer Diamondback zo'n 14 maanden. Als het goed is zit er 2 jaar garantie op. Tot op heden heb ik heerlijk kunnen gamen met m'n Diamondback, helaas wordt de linkermuisknop een beetje lam en gaat het klikken erg moeilijk (hard drukken etc). Dit komt 90% zeker door slijtage of vuil. Hij is niet echt makkelijk open te maken, dus ik kan dat niet controleren. (Ik ga van slijtage uit)
Nu dus de vraag: kan ik dit verhalen op garantie? (met eventueel de domme klant uit te hangen) of heb ik geen poot om op te staan? Valt slijtage onder garantie? (en hoe kunnen ze nagaan of het daadewerkelijk slijtage is?)
Ik heb al een paar topics doorgelezen op GoT, de meeste zijn oud en zeer tegenstrijdig (ene topic zegt men dat het gewoon garantie is, in het andere topic weer niet).
Als iemand wat dingen kan toelichten, graag :)

edit: Gekocht bij een lokale computer boer

Verwijderd

Garantie heeft altijd betrekking op fouten of schade veroorzaakt door een andere partij dan de klant (dus de fabrikant, leverancier of verkopende partij).

Schade veroorzaakt door de klant (zoals slijtage) valt gewoon onder user-abuse en dus niet onder garantie.

Een uitzondering is wanneer de slijtage niet overeenkomt met de verwachting. Zoals een auto die na een jaar uit elkaar valt, dan is het redelijk om aan te nemen dat de verwachte levensduur van de auto niet 1 jaar was en het dus niet de schuld is van de gebruiker.

Of dat het geval is bij jouw muis? Tjah, hij is niet echt kapot maar heeft gewoon kenmerken van slijtage (zoals ook de verf er wel af zal gaan en dat soort dingen), het lijkt me dus sterk dat dit onder slijtage valt.

Ik denk dat de verwachte levensduur van zo'n muis bij intensief gebruik ongeveer 2 jaar is, die zul je waarschijnlijk wel halen tenzij je em echt gaat slopen.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het is ook een beetje dubbel.

Enerzijds zijn er maar weinig bedrijven die slijtage door gebruik onder de garantie laten vallen

Anderzijds mag je er redelijkerwijs van uitgaan dat een muis langer dan 2 jaar meegaat.

En dan heb je natuurlijk nog de kans dat Razer zich wil profileren als de good guy en dus de muis gewoon vervangen.

Wat het gaat worden dat zal denk ik bekend worden als jij contact met Razer hebt gehad.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Slijtage is geen user abuse, slijtage is 'normal wear and tear'. Van een muis die veertien maanden intensief wordt gebruikt mag je niet verwachten dat-ie na veertien maanden nog net zo schoon en soepel is als toen hij nieuw was. Dus gewoon zelf schoonmaken.

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:06:
Slijtage is geen user abuse, slijtage is 'normal wear and tear'. Van een muis die veertien maanden intensief wordt gebruikt mag je niet verwachten dat-ie na veertien maanden nog net zo schoon en soepel is als toen hij nieuw was. Dus gewoon zelf schoonmaken.
Enerzijds heb je gelijk, als je 300,000 kilometer in 1 jaar in een auto rijdt is dat ook niet normaal gebruik, anderzijds, het is een (duurdere) muis voor speciaal - gaming - gebruik. Van een muis die verkocht wordt als 'Professional Gaming Hardware' (quote van de site) mag je meer verwachten dan van een Trust muis van €5,95.
Nu kan ik niet inschatten hoe erg je muis-probleem is. Je kan zelf op verantwoorde wijze proberen de muis schoon te maken. Mocht dat niet werken kan je naar de verkoper gaan en het probleem voorleggen. Ik zou gewoon logisch nadenken. Ben ik normaal met het product om gegaan? Hoe erg is het gebrek? Hoeveel heeft het product mij gekost en is het de moeite waard om naar de winkel te gaan. Ik ken mensen die voor een product van €10 gaan lopen zeuren, terwijl ik zoiets heb van, steek die energie in werk en je houdt er waarschijnlijk meer aan over.

Nu moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk waarschijnlijk gewoon een nieuwe muis zou kopen. Een extra muis is altijd handig ;).

Slave of Thieves

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:11

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De Diamondback heeft 1 schroef onder de glidepad bij onderaan de muis.Je kan proberen de knop uit de bovenste helft van de behuizing te halen en een beetje bij te buigen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
Kanarie schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:42:
De Diamondback heeft 1 schroef onder de glidepad bij onderaan de muis.Je kan proberen de knop uit de bovenste helft van de behuizing te halen en een beetje bij te buigen.
Ditzelfde heb ik gedaan met mij oude Diamondback en ik moet zeggen dat het goed werkte, meestal is het gewoon de knop die een beetje scheef of vies is.

Het uit elkaar halen van de muis is overigens goed te doen en dit is bvb een guide ervoor http://www.dansdata.com/diamondback.htm

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
En mocht dat niet helpen, wees gerust. Razer heeft perfecte service, je winkel kan hem zo voor je omruilen. :)
Pagina: 1