Raar maar waar?! De muis werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 156730

Topicstarter
Goedavond forumleden,

Al een tijdje zit ik met het probleem dat de muis het zomaar opeens niet meer doet.
Ik begrijp er echt niets van, ik heb nou een goedkope trust gekocht, maar die werkt ook niet.
En voor de haters van trust, ik haat het ook hoor, maar geldgebrek is niet alles!
Maar nu verder, de muis doet het niet, dat is 1 ding.
Nu het volgende, ik ga voor de lol een spel spelen (een racespel met mn G25), ik stoot perongeluk mijn muis aan.. en opeens doet ie t?! Dus ik denk van.. yes hij doet t.. ik doe vervolgens dus alt-tab naar het bureaublad.. en daar werkt de muis ook perfect.
Dus weer verder spelen.. en daarna sluit ik het spel af.. en zodra ik het spel had afgesloten hield de muis op met werken :'( . Ik weet me echt geen raad, ik heb al de usb drivers geinstalleerd, de drivers van de muis, bios gereset en alles drivers opnieuw geinstalleerd.
Als iemand het antwoord hierop weet zou het echt een uitkomst zijn!

In ieder geval, bij voorbaat dank.

Richo

*specs:

Asus M2N-SLI NF560 chipset
2GB OCZ XTC
AMD X2 6000+
Windows XP SP2

Anoniem: 4629

Handig dat je er dan ook precies niet bij zet welke muis je dan exact hebt. Ik vermoed toch een driverprobleem.

Anoniem: 156730

Topicstarter
Sorry, helemaal vergeten.
Maar ik moet erbij zeggen dat de eerste muis gewoon een logitech optical muis was en die wat ik heb gekocht is een Trust MI-7700R.
Daarvan heb ik de drivers geinstalleerd en nog werkt ie niet.
Luister, het mag dan wel een driverprobleem zijn.. maar is het dan zo erg als ik om hulp vraag want ik kom er echt niet wijs uit?! en op internet al helemaal niet (inclusief google).
Misschien gebruik ik de foute trefwoorden.. maar ik weet wel dat het niet meezit. al anderhalve maand

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
Dit soort dingen is vaak een proces van elimineren. Vaststellen wat het NIET kan zijn dus.
Trek zo veel mogelijk spul uit je USB-poorten om te beginnen. Misschien is de combinatie met je stuurwiel (G25) wel de oorzaak? Probeer de muizen op een andere PC. Werken ze daar? Dan ligt het niet aan de muizen, enz. enz..

Laatst kwam een tot kort daarvoor prima werkende PC hier niet meer door de POST. Had het ding haast al weggedaan (het was een PIII), toen ik ontdekte dat de inderhaast even erbijgepakte USB-muis blijkbaar niet compatibel was. Andere reservemuis erbij en draaien...

Als niets werkt, kan je misschien nog een PS/2 muis of een bruikbaar verloopstukje op de kop tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat zie je eigenlijk staan in apparaatbeheer? Zie je daar vraagtekens staan?
Je zou daar de muis kunnen verwijderen net zoals de USB-HID.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:26
Toff schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:59:
...

Laatst kwam een tot kort daarvoor prima werkende PC hier niet meer door de POST. Had het ding haast al weggedaan (het was een PIII), toen ik ontdekte dat de inderhaast even erbijgepakte USB-muis blijkbaar niet compatibel was. Andere reservemuis erbij en draaien...

...
Had een vriendin van mij vreemd genoeg ook, vorige week 8)7 :P

Maargoed, anders even XP opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Of je kijkt even naar energie beheer. Of hij hem niet uitschakelt na x aantal minuten o.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
en doet hij het ook in veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 12:00
Probeer hem ook eens in een ander USB poortje te prikken. Je zegt twee muizen te hebben geprobeerd, een kink in de muiskabel zou dan ook uitgesloten moeten zijn.

Ook kun je proberen je systeem is te starten met een Live CD van Ubuntu ofzo... Als je muis dan ook niet werkt, dan is het hardwarematig mis, werkt ie wel, dan is er toch iets mis in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31

Standeman

Prutser 1e klasse

En uiteraard proberen om 'm in een andere USB port te proppen. Misschien een beetje gammel / stoffig contactje.

/spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 05-09-2008 16:17 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
The - DDD schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:14:
Probeer hem ook eens in een ander USB poortje te prikken. Je zegt twee muizen te hebben geprobeerd, een kink in de muiskabel zou dan ook uitgesloten moeten zijn.

Ook kun je proberen je systeem is te starten met een Live CD van Ubuntu ofzo... Als je muis dan ook niet werkt, dan is het hardwarematig mis, werkt ie wel, dan is er toch iets mis in de software.
Ja probeer eens een live cd, Ubuntu, Knoppix..Kan je iig iets belangrijks uitsluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
niet om trust te bashen ofzo
maaruhm

Trust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 22:41
Ik weet niet wat die "gewone logitecht muis" was. Maar de Trust muis die je noemt is iig draadloos (Wireless Laser MediaPlayer Mouse MI-7700R). Misschien stoort er iets met het signaal? Probeer eens een muis met draad. Weer iets uit te sluiten.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DenTeD123 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:20:
niet om trust te bashen ofzo
maaruhm

Trust?
Wel om Trust te bashen dus...

De TS geeft ook aan Trust te "haten", maar wegens geldgebrek... (overigens neem ik mensen die een G25 hebben en over geldgebrek klagen niet erg serieus).

[ Voor 31% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 05-09-2008 16:25 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Johny58 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:22:
Ik weet niet wat die "gewone logitecht muis" was. Maar de Trust muis die je noemt is iig draadloos (Wireless Laser MediaPlayer Mouse MI-7700R). Misschien stoort er iets met het signaal? Probeer eens een muis met draad. Weer iets uit te sluiten.
Batterij :o ?

Dat zou wel een stunt zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nee absoluut niet. Ales wat IK van Trust gekocht heb, ging kapot, of werkte niet. Ik vergelijk het met een geluidskaart van Sweex.
Het feit dat hij aangeeft niet voldoende geld te hebben, ach ja. Je kunt voor 5 euro al een muis van (bijv) Logitech kopen.
Pagina: 1