WL-500W in combi met Intel 4695AGN

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik beschik over de volgende hardware:

- Asus WL-500W (firmware 2.0.0.1)
- Asus V1S laptop, deze beschikt voor draadloos netwerk over de Intel 4695AGN netwerkkaart.

Het probleem is dat ik het netwerk niet op N snelheid krijg, wat ik ook probeer. Hier is een opsomming wat ik gedaan heb:

- firmware WL-500W geupdate naar nieuwste versie (2.0.0.1)
- firmware 4695AGN geupdate naar nieuwste versie
- in router "Wireless mode" ipv "Auto" op "N only" gezet
- Bandwith zowel op 20/40mhz als 20mhz gezet

Alles heeft geen enkel resultaat. Zodra het netwerk op N only staat ziet de laptop het netwerk wel, hij kan dan alleen geen verbinding maken. Staat het netwerk op Auto, dan maakt hij altijd een G verbinding (54 mbps).

Ik weet niet meer wat ik kan doen. Zou het iets met mijn 64-bit besturingssysteem te maken hebben? Kan iemand mij helpen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Gebruik je WPA2?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Rebunted
  • Niet online
Normaal wel ja. Maar ook zonder een vorm van beveiliging (open dus) doet hij het ook niet.

• Rebunted
  • Niet online
Ik probeer het nogmaals. Iemand die me kan helpen?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Hier al even gekeken voor nieuwe firmware cq issues? Het "Grote" ASUS WL-500W router Topic

Intel chipset kan max.130 Mbit verbinden (hardware beperking van Centrino 1, alleen 20Mhz band wordt gebruikt)
Wellicht een ander kanaal gebruiken, heb je dat al geprobeerd? Je kunt ze allemaal af gaan.
Hoe groot is de afstand, obstakels?

• Rebunted
  • Niet online
Weer een poos later wil ik opnieuw een poging gaan wagen, het is me dus nog steeds niet gelukt.

Kanalen heb ik ook aangepast ook geen succes.

Iemand die mij hier mee wil helpen zodat ik niet probleem (na 2 jaar) kan oplossen? Heb tenslotte niet voor niets een N laptop en N router gekocht destijds.

• Rebunted
  • Niet online
Niemand?
Pagina: 1