Toon posts:

Waarom zijn Intel processors opeens in prijs gestegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het valt mij de laatste tijd op dat intel hun producten alleen maar duurder en duurder maakt.
Ik neem als voorbeeld de Q6600 die was eerst 132 ofzo en nu 144. Geldt ook voor de E8400 die koste eerst 120 en nu 135. Ligt dit aan de winkels zelf of aan intel? En waarom zou het nou opeens duurder moeten zijn , dit is Q3 (3e kwartaal) dan zouden de prijzen toch juist moeten dalen? In verband met nieuwe processor releases.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 23:26 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik denk dat winkels ze juist duurder maken om toch nog de laatste processoren voordat de nieuwe batch/lading/shipment komt toch nog voor een redelijke prijs te verkopen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

nou ik vind ze anders spotgoedkoop :>

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Dat heeft te maken met vraag en aanbod.

Als er meer vraag is dan aanbod dan stijgen de prijzen.
Als er minder vraag dan aanbod is dalen de prijzen.

Dat kan je goed zien aan de geheugen modules. die stijgen en zakken veel meer dan procesoren.

Daarnaast kan het ook natuurlijk een techniek zijn van intel om meer winst te maken. Door minder te leveren genereert intel een "te kort" waardoor alles duurder wordt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 23:26
Wiethoofd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:22:
Ik denk dat winkels ze juist duurder maken om toch nog de laatste processoren voordat de nieuwe batch/lading/shipment komt toch nog voor een redelijke prijs te verkopen.
Dan zouden ze toch juist de prijs moeten verlagen om hun voorraden weg te werken :?
Anders zitten ze helemaal met met ´dure´ processoren in het magazijn die niet verkocht worden :)

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 15:13
Vraag / Aanbod mss

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

To_Tall schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:24:
Daarnaast kan het ook natuurlijk een techniek zijn van intel om meer winst te maken. Door minder te leveren genereert intel een "te kort" waardoor alles duurder wordt. er in verhouding een grotere vraag ontstaat en de prijzen omhoog kunnen.
:+
Dubbel Fristie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:24:
Dan zouden ze toch juist de prijs moeten verlagen om hun voorraden weg te werken :?
Anders zitten ze helemaal met met ´dure´ processoren in het magazijn die niet verkocht worden :)
Daarom verkopen ze ze nu voor een hogere prijs, waardoor je in verhouding meer winst maakt.

Zie ook bovenstaande met kunstmatige schaarste en in verhouding grotere vraag en dus hogere prijzen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 10:58
De dollar is 10% duurder dan 1,5 maand geleden:
Afbeeldingslocatie: http://www.exchange-rates.org/Chart.aspx?iso_code=EUR&base_iso_code=USD&mode=G&filter=60
Bron: http://www.exchange-rates.org/history/EUR/USD/G/60

Intel wil graag dollars voor de cpu's, dus is de europrijs zo'n 10% gestegen.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
De hele wereldmarkt (containerschepen etc.) rekent in dollars. Vandaar dat de Amerikaanse producten een tijdje flink goedkoop zijn geweest. Echter hebben shops vaak wel voorraden, maar die verhogen misschien de prijs mee om meer winst te maken.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:24
Dollar. Intel CPU prijzen zijn daaraan direkt gelinkt. Bijkomend is ook nog dat er diverse partijen na een zeer slecht Q2 een stuk hebben afgeschreven op hun voorraad CPU's en deze 'te goedkoop' in d e markt hebben gezet. Deze zijn nu ook vrijwel op, waardoor de prijzen weer naar het normale distri niveau stijgen.
Pagina: 1