Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe krijg ik me beeldscherm (niet zichtbaar) kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
Hallo mensen,

Ik heb vandaag een duur scherm gekocht 22" van HP. Maar heb 2 dooie sub pixels. Ik erg me hier echt helemaal kapot aan. En dit valt uiteraard net buiten de garantie want je moet er minimaal 3 kapot hebben.

Morgen ga ik weer terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Maar als ik zeg dat ik 2 sub-pixels kapot heb, zeggen ze 'pech gehad'. Dus ik moet een andere reden hebben.

1. Zeggen dat ik verkeerde type heb en mag omruilen voor een ander scherm.
2. Op 1 of andere manier het scherm kapot maken (maar niet zichtbaar)

Iemand ideeën?

Zat zelf te denken om er misschien een hoge spanning op te zetten. Maar zien ze dit?

Alvast bedankt.

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:56
Dit kan natuurlijk niet door de beugel. Je hebt volgens de wet gewoon garantie bij één dode pixel. Ook voldoet het product niet aan de verwachting.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Volgens mij heb je het recht om elke aankoop binnen 8 dagen om te ruilen.
Lijkt me een stuk gemakkelijker ;)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Ik begrijp je frustratie maar je instelling is een beetje fout hierin. Soms moet het op de moeilijke manier om je gelijk te krijgen en dat pad dien je te volgen imho. Moedwillig produkten stuk maken is not done, of je nu gelijk hebt of niet.

Verder zou ik even met HP kontakt opnemen en je laten adviseren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KompjoeFriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:00:
Voordeel daarbij is, dat je hem mag ruilen zonder opgaaf van reden(en).

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10 20:23
Hij gaat terug naar de winkel, in dat geval denk ik zomaar dat wet koop op afstand niet geld he. ;)

40D | 8 | 50 | 100 | 300

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11 16:57
Bij een webwinkel heb je de wet koop-op-afstand. Als hij hem echter in een normale winkel heeft gekocht is de verkoper helemaal niet verplicht de koop te ontbinden. De winkels die dit wel doen, doen dat alleen maar vanuit coulance.

@TS
Als je in de zaak een beetje vriendelijke verkoper treft mag je hem misschien nog wel omruilen hoor :) .

Vimeo, YouTube

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Al geprobeerd de pixels te "masseren"? Soms schijnt het snel wisselen van kleuren ook te helpen. Op GoT kan je er wel iets over vinden. Zie ook http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor Sommigen schijnen er succes mee te hebben. Bij mij is het niet gelukt maar om eerlijk te zijn, ergerde ik mij niet aan de dode pixel. Als je kijkt naar het beeld wat er op het scherm staat ipv naar het scherm zelf, valt zoiets nauwelijks op.
Wettelijk gezien enkel bij verkoop op afstand (alhoewel sommige winkels toch een ruilperiode hanteren als extra service). edit: wat hierboven gezegd is dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 04-09-2008 23:10 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Geldt alleen voor aankopen via internet/postorderbedrijven. De koopovereenkomst gaat dan in na de zichttermijn.

Kopen in de winkel: koop = koop.

Feitelijk gezien hoeft een winkelier geen producten retour te nemen, ook al zijn ze nieuw en ongebruikt.

Wilt niet zeggen dat er genoeg winkels zijn die dit wel doen uit coulance en soepele voorwaarden hanteren.

Mocht de topicstarter de monitor hebben gekocht in een winkel zonder soepele voorwaarden, dan is de winkelier niet verplicht deze terug te nemen en geld of een tegoedbon te geven. Mocht de monitor meteen defect zijn na aankoop, dan is de winkelier niet wettelijk verplicht deze meteen om te ruilen. De winkelier mag de monitor dan opsturen ter reparatie. Als de topicstarter de monitor moedwillig kapot maakt en de winkelier stuurt hem op, dan kan hij of zij zelf bedrogen uitkomen: geen monitor en geen geld terug.

Daarom zeg ik altijd tegen mensen die niet via internet (durven te) bestellen: doe het gewoon, je wordt als consument enorm goed beschermd door de wet.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In 1 dag geleverd is waarschijnlijk geen koop op afstand geweest...

Maar @TS, ik zou gewoon met de winkel gaan praten, 1 dag lijkt er mij toch voldoende te regelen zijn.
Niet kapot maken ( is gewoon bewust vandalisme als je dit doet. Creeert een directe schadepost voor de winkelier, de gedachte alleen al vind ik fout )
Niet gaan liegen, zij kunnen zo de bon erbij halen en daar staat toch echt dat jij betaalt hebt voor het type wat jij gekregen hebt. En als het je al lukt krijg je nog niet het type wat je wilde hebben.

Sowieso vraag ik me af of de winkel geen pixelgarantie leverde, als ze dit namelijk leverden had je imho makkelijker afgeweest als je die gewoon gekocht had.
Nu moet je vertrouwen op de coulance van de winkelier of er in het ergste geval een rechtzaak van maken wil je je gelijk halen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Thandor

SilverStreak

Wij gaan je hier op GoT niet helpen met het frauderen van zaken. Vrij laag om zoiets te doen en dan garantie te claimen ...

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.