18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW
Dit kan natuurlijk niet door de beugel. Je hebt volgens de wet gewoon garantie bij één dode pixel. Ook voldoet het product niet aan de verwachting.
Volgens mij heb je het recht om elke aankoop binnen 8 dagen om te ruilen.
Lijkt me een stuk gemakkelijker
Verwijderd
Ik begrijp je frustratie maar je instelling is een beetje fout hierin. Soms moet het op de moeilijke manier om je gelijk te krijgen en dat pad dien je te volgen imho. Moedwillig produkten stuk maken is not done, of je nu gelijk hebt of niet.
Verder zou ik even met HP kontakt opnemen en je laten adviseren.
Verder zou ik even met HP kontakt opnemen en je laten adviseren.
Voordeel daarbij is, dat je hem mag ruilen zonder opgaaf van reden(en).KompjoeFriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:00:
Hij gaat terug naar de winkel, in dat geval denk ik zomaar dat wet koop op afstand niet geld he.
40D | 8 | 50 | 100 | 300
Bij een webwinkel heb je de wet koop-op-afstand. Als hij hem echter in een normale winkel heeft gekocht is de verkoper helemaal niet verplicht de koop te ontbinden. De winkels die dit wel doen, doen dat alleen maar vanuit coulance.KompjoeFriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:00:
@TS
Als je in de zaak een beetje vriendelijke verkoper treft mag je hem misschien nog wel omruilen hoor
Al geprobeerd de pixels te "masseren"? Soms schijnt het snel wisselen van kleuren ook te helpen. Op GoT kan je er wel iets over vinden. Zie ook http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor Sommigen schijnen er succes mee te hebben. Bij mij is het niet gelukt maar om eerlijk te zijn, ergerde ik mij niet aan de dode pixel. Als je kijkt naar het beeld wat er op het scherm staat ipv naar het scherm zelf, valt zoiets nauwelijks op.
Wettelijk gezien enkel bij verkoop op afstand (alhoewel sommige winkels toch een ruilperiode hanteren als extra service). edit: wat hierboven gezegd is dusKompjoeFriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:00:
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 04-09-2008 23:10 ]
Geldt alleen voor aankopen via internet/postorderbedrijven. De koopovereenkomst gaat dan in na de zichttermijn.KompjoeFriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:00:
Kopen in de winkel: koop = koop.
Feitelijk gezien hoeft een winkelier geen producten retour te nemen, ook al zijn ze nieuw en ongebruikt.
Wilt niet zeggen dat er genoeg winkels zijn die dit wel doen uit coulance en soepele voorwaarden hanteren.
Mocht de topicstarter de monitor hebben gekocht in een winkel zonder soepele voorwaarden, dan is de winkelier niet verplicht deze terug te nemen en geld of een tegoedbon te geven. Mocht de monitor meteen defect zijn na aankoop, dan is de winkelier niet wettelijk verplicht deze meteen om te ruilen. De winkelier mag de monitor dan opsturen ter reparatie. Als de topicstarter de monitor moedwillig kapot maakt en de winkelier stuurt hem op, dan kan hij of zij zelf bedrogen uitkomen: geen monitor en geen geld terug.
Daarom zeg ik altijd tegen mensen die niet via internet (durven te) bestellen: doe het gewoon, je wordt als consument enorm goed beschermd door de wet.
In 1 dag geleverd is waarschijnlijk geen koop op afstand geweest...KompjoeFriek schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:00:
Maar @TS, ik zou gewoon met de winkel gaan praten, 1 dag lijkt er mij toch voldoende te regelen zijn.
Niet kapot maken ( is gewoon bewust vandalisme als je dit doet. Creeert een directe schadepost voor de winkelier, de gedachte alleen al vind ik fout )
Niet gaan liegen, zij kunnen zo de bon erbij halen en daar staat toch echt dat jij betaalt hebt voor het type wat jij gekregen hebt. En als het je al lukt krijg je nog niet het type wat je wilde hebben.
Sowieso vraag ik me af of de winkel geen pixelgarantie leverde, als ze dit namelijk leverden had je imho makkelijker afgeweest als je die gewoon gekocht had.
Nu moet je vertrouwen op de coulance van de winkelier of er in het ergste geval een rechtzaak van maken wil je je gelijk halen.
Wij gaan je hier op GoT niet helpen met het frauderen van zaken. Vrij laag om zoiets te doen en dan garantie te claimen ...
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()