Ik heb van een medetweakers een E6850 processor overgenomen, maar na het installeren hangt het systeem steeds. Heel zelden krijg ik een BSOD meestal hangt ie echt helemaal.
Ik had Windows al opnieuw geinstalleerd maar ook dit mocht niet helpen.
Ik heb de volgende setup:
Asus P5B SE (bios 1001)
Intel Core 2 Duo E6850
Kingston PC25300 2 x 1 Gb RAM Corsair PC5300 (VS1GB667D2, latency 5-5-5-15-2t)
Geforce 8600 GT Top
SB Audigy 4
Ik heb ook al van alles geprobeerd in de bios, het meest stabiel loopt ie op de volgende instellingen:
Multiplier x 9
Overclock --> Manual --> FSB op 333 gezet, verder standaard gelaten
Geheugen --> op 667 Mhz gezet, verder standaard gelaten dus ook de timing ongewijzig (zou bovendien niet weten hoe dit te veranderen)
Heb met Asus PC Probe II mijn temp gecontroleerd en die is gewoon ca. 38-39 graden idle.
Ik heb echt maar ietsjes meer als een rijstkorreltje koelpasta van zalman gebruikt, toen de Intel koeler erop en vastgezet. Maar gezien de temp lijkt het me hieraan ook niet te liggen.
Wie o wie kan mij vertellen waaraan dit zou kunnen liggen, zou de overgenomen processor wellicht brak zijn?
Ik had Windows al opnieuw geinstalleerd maar ook dit mocht niet helpen.
Ik heb de volgende setup:
Asus P5B SE (bios 1001)
Intel Core 2 Duo E6850
Kingston PC25300 2 x 1 Gb RAM Corsair PC5300 (VS1GB667D2, latency 5-5-5-15-2t)
Geforce 8600 GT Top
SB Audigy 4
Ik heb ook al van alles geprobeerd in de bios, het meest stabiel loopt ie op de volgende instellingen:
Multiplier x 9
Overclock --> Manual --> FSB op 333 gezet, verder standaard gelaten
Geheugen --> op 667 Mhz gezet, verder standaard gelaten dus ook de timing ongewijzig (zou bovendien niet weten hoe dit te veranderen)
Heb met Asus PC Probe II mijn temp gecontroleerd en die is gewoon ca. 38-39 graden idle.
Ik heb echt maar ietsjes meer als een rijstkorreltje koelpasta van zalman gebruikt, toen de Intel koeler erop en vastgezet. Maar gezien de temp lijkt het me hieraan ook niet te liggen.
Wie o wie kan mij vertellen waaraan dit zou kunnen liggen, zou de overgenomen processor wellicht brak zijn?