• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:52

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
Heb al even zitten zoeken, maar kwam er niet helemaal achter...

Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen, zelf samengesteld, zonder licenties. Dit omdat ik namelijk nog een Vista Business (for upgrade use only) en een Office 2007 licentie heb liggen waar momenteel niks mee gebeurd...

Aangezien het een upgrade versie van Vista Business is, vraag ik mij af hoe ver ik moet gaan bij het installeren van Windows X pro. Je moet natuurlijk ergens vandaan upgraden. Het liefst zou ik natuurlijk meteen die Vista Business er clean op zetten, maar dat zal wel niet kunnen.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel er overblijft van je vorige OS, in dit geval XPpro..

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik heb het zelf ook gedaan en merk geen verschil tussen mijn business en home premium variant (de eerste is een upgrade en de tweede is een OEM). Moet ik wel zeggen dat de laatstgenoemde op een iets vlottere computer staat (vlottere harde schijf), maar hier merk ik niet heel veel fijn (iets sneller opstarten).

De XP installatie gaat in ieder geval helemaal weg voor zover ik het me kan herinneren, hij bewaart hem wel onder de naam windows.old als ik me niet vergis :) Clean erop zetten kan inderdaad niet. Je moet gewoon Windows XP installeren en dan meteen Vista upgrade eroverheen gooien :*)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
Sp!tF!re schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:22:
Ik heb het zelf ook gedaan en merk geen verschil tussen mijn business en home premium variant (de eerste is een upgrade en de tweede is een OEM). Moet ik wel zeggen dat de laatstgenoemde op een iets vlottere computer staat (vlottere harde schijf), maar hier merk ik niet heel veel fijn (iets sneller opstarten).

De XP installatie gaat in ieder geval helemaal weg voor zover ik het me kan herinneren, hij bewaart hem wel onder de naam windows.old als ik me niet vergis :) Clean erop zetten kan inderdaad niet. Je moet gewoon Windows XP installeren en dan meteen Vista upgrade eroverheen gooien :*)
okay, en moet je xp dan ook activeren? dit is natuurlijk naatje als die licentie al op een andere pc staat...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het installeren van XP is niet nodig.

Je kunt gewoon direct Vista installeren maar je moet NIET je licentienummer invullen. Vista wordt dan geïnstalleerd als testversie.

Na die MINIMALE installatie start je de verse VISTA op en start je daarin een nieuwe setup vanaf de DVD. Je moet dan NIET voor upgrade kiezen maar voor een nieuwe installatie. Dat zal dan vrij snel gaan.

Hierna moet je de Disk Cleanup tool gebruiken om de "oude" versie van Windows te verwijderen.

Simpel nietwaar?

ARME AOW’er

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:55:
Het installeren van XP is niet nodig.

Je kunt gewoon direct Vista installeren maar je moet NIET je licentienummer invullen. Vista wordt dan geïnstalleerd als testversie.

Na die MINIMALE installatie start je de verse VISTA op en start je daarin een nieuwe setup vanaf de DVD. Je moet dan NIET voor upgrade kiezen maar voor een nieuwe installatie. Dat zal dan vrij snel gaan.

Hierna moet je de Disk Cleanup tool gebruiken om de "oude" versie van Windows te verwijderen.

Simpel nietwaar?
Kijk, dit is interessant. Ik installeer dus gewoon de upgrade op een lege HD, als een testversie. En daarna proberen te foppen door en nieuwe install te doen. Ik ben benieuwd!

Nu nog even wat mensen overtuigen zodat ik geen ruzie krijg als ik deze investering (lees: nieuwe pc koop) doe.. Dank voor de hulp!