Server op zelfde WCD als wasmachine?

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik wil mijn server naar zolder verhuizen.

Op de zolder is een enkelvoudige geaarde wandcontactdoos ten behoeve van de wasmachine of droger, met een eigen 16 A automatische zekering en eigen aardlekschakelaar.

Op deze wandcontactdoos wordt OF de wasmachine gebruikt, OF de wasdroger, nooit tegelijk. Dit is ook niet de bedoeling.

Daarnaast is er ook een dubbelvoudige ongeaarde wandcontactdoos. Hierachter bevindt zich geen aardedraad en er is ook geen ruimte in de buis om een aardedraad te trekken, dit vanwege een hotelschakeling.

Nu is mijn plan de enkelvoudige geaarde wandcontactdoos te vervangen voor een dubbelvoudig exemplaar, zodat ik mijn server, een HP E-PC met externe voeding (20 Watt verbruik) en enkele losse voedingen t.b.v. randapparatuur daarop kan aansluiten.

Kan dit zomaar, beïnvloed de droger OF wasmachine (die nogal wat stroom trekken) de server?

Enkele voordelen zijn dat ik de server altijd aan kan laten mocht ik bezig zijn om een lamp op te hangen. De groep van de wasmachine kan ik dan altijd aan laten.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 13:34
Ik zou er zo'n surge block wel ertussen zetten om pieken en dalen weer beetje gelijk te houden maar voor de rest is het geen probleem...

Oja raad je wel een om 1 a 2 vochtvreters in de buurt te houden die wasmachine brengt de nodige vochtigheid namelijk.

• F4T4L_3RR0R
Een stekkerblok met overspanningsbeveiliging voldoet? Of met het echt een UPS zijn die als buffer dient?

Ik denk dat je de wasdroger bedoeld in plaats van de wasmachine. De wasdroger laat nauwelijks vocht achter in de ruimte, het in geen conventionele droger, maar een met warmtepomp. De warmte van het condens wordt hergebruikt en het water wordt direct opgevangen en afgepompt via de afvoer. (geen slang uit het raam en geen opvangbak met water dus)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zw4BHlj80lAA2FN9Zflwvala/full.jpg

Draait al bijna een jaar prima zo :) Er zullen vast wel spanningspieken dan wel stroompieken aanwezig zijn vooral wanneer dat ding centrifugeren gaat, maar hij is er nog nooit mee uitgevallen. Een geaarde UPS zou wonderen doen eventueel, maar het is in mijn geval niet nodig. :)

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:00:
[afbeelding]

Draait al bijna een jaar prima zo :) Er zullen vast wel spanningspieken dan wel stroompieken aanwezig zijn vooral wanneer dat ding centrifugeren gaat, maar hij is er nog nooit mee uitgevallen. Een geaarde UPS zou wonderen doen eventueel, maar het is in mijn geval niet nodig. :)
Ik zie maar een enkele wandcontactdoos op die foto, of heb je de wasmachine samen met de server via een stekkerblok aangesloten? Mag hopen dat het geen huis-tuin-en-keuken stekkerblok is met 3x0.75 bedrading... :X

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
[offtopic]Dat plankje lijkt niet recht, misschien een zwaardere plank of een lichtere server?[/off]

Verwijderd

Dat is idd een 3x 0.75 bedrading waarop de server & nu ook nog eens een printer op aangesloten is ja. De kabel(s) worden verder ook niet warm ofzo als de wasmachine centrifugeerd. Er hangt nog een ouderwetse stop van 16A per groep achter en die is er nog nooit uitgevlogen nee.

Dat plankje staat idd een beetje krom gezien het gewicht van die machine, maar dat is niet naar beneden gekomen nee.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 11:59
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:11:
Dat is idd een 3x 0.75 bedrading waarop de server & nu ook nog eens een printer op aangesloten is ja. De kabel(s) worden verder ook niet warm ofzo als de wasmachine centrifugeerd. Er hangt nog een ouderwetse stop van 16A per groep achter en die is er nog nooit uitgevlogen nee.

Dat plankje staat idd een beetje krom gezien het gewicht van die machine, maar dat is niet naar beneden gekomen nee.
Ik zou de wasmachine of direct invoeren in WCD of een ECHT stekkerblok halen (als in: 2.5mm2 kabels). Als dat ding langere tijd belast wordt (bv een kookwas op 95 graden) dan durf ik je geen garantie te geven...
.
en lacht de verzekering je uit, die betalen dan niets als ze dat ontdekken als oorzaak van brand
Cave_Boy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:53:
Ik zou er zo'n surge block wel ertussen zetten om pieken en dalen weer beetje gelijk te houden maar voor de rest is het geen probleem...

Oja raad je wel een om 1 a 2 vochtvreters in de buurt te houden die wasmachine brengt de nodige vochtigheid namelijk.
Dat helpt weinig, voor een goede werking van zo'n surgeding is aarding noodzakelijk.

Kijk maar bv in de handleiding van Belkin (Hun geven garantie op spanningspieken)
Citaat uit de hiervoor geldende voorwaarden
Power Connections
• Your Belkin surge protector should only be plugged into a grounded outlet. All connected equipment should be plugged directly into your
Belkin surge protector.
Bron: http://belkin.httpsvc.vit...m/support/dl/cew_7-01.pdf

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 05-09-2008 20:52 ]

Pagina: 1