Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Permissie-probleem bij foto upload

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Momenteel ben ik bezig met een foto upload script. Het uploaden werkt, maar ik zou nu enkele foto's willen verwijderen, dat lukt echter niet. Het FTP-programma geeft boodschappen zoals "Permission denied". De structuur is als volgt:

[map] album:
* [map] thumbs
- [afbeelding]
- [afbeelding]
- [afbeelding]

* [afbeelding]
* [afbeelding]

De mappen hebben permissie 755 en de afbeeldingen 644 in het album en 600 in de submap "thumbs". Ik heb ook al geprobeerd te werken me de PHP-functie unlink() om ze te verwijderen, maar dit geeft ook geen resultaat.

Weet er iemand raad?
Alvast bedankt!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geef ze eens meer rechten. Misschien heeft alleen de user van je webserver (apache) rechten tot het verwijderen hiervan.

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 10:36
Erg raar dat verwijderen met PHP niet werkt. Als PHP ze upload is de user waaronder die draait namelijk de eigenaar. Dan is het logisch dat je ze niet met FTP kan verwijderen.
Daar zou ik toch nog eens naar kijken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• unclero
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Tip:
Uploaden als .tmp bestand. Vervolgens kopieren naar de originele bestandsnaam en de .tmp deleten. (via system()).
Vaak werkt dat (op mysterieuze wijze) wel.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Creepy
  • Laatst online: 14:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

unclero schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:53:
Tip:
Uploaden als .tmp bestand. Vervolgens kopieren naar de originele bestandsnaam en de .tmp deleten. (via system()).
Vaak werkt dat (op mysterieuze wijze) wel.
En hoe lost dat het probleem met het verwijderen van de images op????

Om bestanden uit een map te verwijderen dien je schrijfrechten op de map te hebben. Met 600 op de map heeft alleen de owner schrijfrechten in de map. Als je via dezelfde gebruiker bestanden verwijderd en upload dan zouden er geen rechten problemem mogen zijn. Dat je FTP prog geen rechten heeft is niet zo vreemd gezien de 600 rechten.

[ Voor 32% gewijzigd door Creepy op 16-09-2008 17:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 22:15

Schonhose

Retro Icoon

is het niet handig om het chmod commando onder PHP te gebruiken om ze zo naar bijvoorbeeld 777 te zetten (let op in het commando in PHP is het 0777)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Pagina: 1