• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 21:29
Goedendag,

Ik heb onlangs een HI Abo genomen, maar nu wil ik er ook een internetabo bij.
Omdat ik vanmiddag 11 minuten aan de lijn zat, en nog steeds niemand heb kunnen spreken, dacht ik, ik ga ff wat info navragen op Tweakers

Enkele vragen zijn,

Als ik zeg maar per dag 3 uurtjes aan nonstop aan het internetten ben (in de trein etc), puur en alleen simpele voetbalwebsites kijken, nieuwssites en dergelijke en soms wat msn zal ik dan binnen mijn budget van 10 euro per maand blijven? Want laten we dus zeggen, misschien wel 90 uurtjes per maand...en in die 3 uurtjes per dag misschien wel 150 pagina,s (plus refreshen enzo)

Kan ik maandelijks opzeggen?

Als ik nu aanvraag, hoe lang duurt het dan als ik het ook echt kan gebruiken, zonder extra kosten?

Dit heb ik gezocht via de zoekfunctgie, alleen zie ik de meningen die nogal uiteenlopen, dus als iemand mij wat duidelijkheid zou kunnen verschaffen? :)

Nog 1 vraagje of HI Eindeloos online via HI Prepaid

Ik zie dat je voor 9,95 met een HI Prepaid abonnement eindeloos met dezelfde voorwaarden als een abonnement onbeperkt kan internetten op mn mobiel. Betekend dat als ik een HI prepaid kaartje koop, op een willekeurige telefoon *132# intoets om hem te activeren, ik gewoon de hele maand kan lopen internetten, onder de zelfde voorwaarden van een abo? En dat ik het gewoon op elke toestel met internetfuncties kan gebruiken?

En mijn laatste vraag
Als ik per dag misschien 3 keer het internet opga, voor een website als VI.nl
Hoeveel betaal ik dan? Laten we zeggen 10 paginaklikken!!

[ Voor 26% gewijzigd door BPP op 04-09-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:22
Als je op de site kijkt zijn dit de opties:

Hi Eindeloos Online
Ben jij een fanatieke internetter, ook op je mobiel? Wil je altijd alle informatie en bijvoorbeeld je Windows Live Messenger bij de hand hebben? Onderweg even je Hotmail checken of snel iets googlen? De laatste krabbels op Hyves checken? Met Hi Eindeloos Online kun je onbeperkt mobiel internetten voor maar €9,95 per maand. Kijk hier voor de voorwaarden.

Hi Regelmatig Online
Ben jij een regelmatige mobiele internetter. Met Hi Regelmatig Online betaal je per maand €4,95 voor 5MB

Hi Soms Online
Als je ná 1 april 2007 een Hi Abonnement hebt afgesloten maak je automatisch gebruik van Soms Online. Je betaalt dan €2,50 voor 1 MB. Hiermee kun je bijvoorbeeld 50 pagina's bezoeken, 25 ringtones downloaden, 250 chat-berichten versturen of 125 e-mails verzenden. Als je vóór 1 april 2007 klant bent geworden, betaal je €5 per MB.

als je het over "zeg maar" 3 uur per dag hebt... moet je voor de 1e gaan, zo simpel is dat.

op de site zelf zeggen ze ook dit:
Wat kun je met 1 MB?
25 ringtones downloaden
50 pagina's bezoeken
125 e-mails verzenden of
250 chatberichten versturen
Een online bundel kun je helaas niet afsluiten als je Hi PrePay hebt.

Ik neem aan dat de internet bundel net zoals de "eindeloos sms" per maand op te zeggen is (hoewel dit niet expliciet wordt aangegeven voor internet in tegenstelling tot sms)

Bij de sms bundel krijg je een berichtje wanneer deze actief is, dit zal ook wel voor internet gelden (maar zie hierboven....)

waarom zou je een aparte sim voor de databundel willen hebben? dan loop je weer met 2 toestellen rond....

en de laatste... gewoon 9.95 betalen, dan weet je dat je nooit meer kwijt bent

\edit...
was wel beniewd naar de 10 x klikken op vi.nl, maar daar wordt je niet vrolijk van :) de frontpage pakt al 634.65 kB
na 1 nieuwsitem aangeklikt te hebben staat de teller op 1.18 MB :D

dit is met t-mobile speedmanager uit (proxy die plaatjes verkleint)
als ik deze op optimaal voor snelheid zet (dan worden je plaatje dus brak) kom ik bij het laden van de FP + 1 nieuwsitem op 565kB (0.5MB)
tip, zoek een andere site die een mobiele variant aanbied (vooral text dus) dat scheelt een heleboel in data en snelheid. Hi eindeloos online gaat ook maar met 128kbs dus dat is niet 1 van de snelste. Vodafone geeft max HSDPA (2000+) voor 10 euro en T-mobile 384.

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 05-09-2008 09:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48

jelle.

Product Owner
Als je nu Eindeloos Online als bundel er bij neemt dan kun je die maandelijks opzeggen ja. Dit zou niet opgaan als je met een contractsverlenging profiteert van een actie (Eindeloos Online eerste 6 maanden voor €2.50 p/m bijv), dan zit je er aan vast gedurende je contract (in het voorbeeld is dat 2 jaar).

Verder wat betreft het verbruik, heb je de fair use policy voorwaarden gelezen? Niet meer dan 10x het gemiddelde verbruik is de regel, mocht je hier over heen gaan dan krijg je 2 waarschuwingen, daarna word je teruggezet naar een 0 euro data abonnement. Ik geloof dat deze grens nu ergens tussen de 200 en 400 MB ligt (ja ik weet het; dat is niet erg precies maar het zou net zo goed 200 als 400 MB kunnen zijn, dat kan ik me niet helemaal meeer goed herinneren).

Wat betreft je aanvraag is dat afhankelijk van hoe snel het verwerkt wordt. Als je het in de winkel doet is het uiterlijk de volgende werkdag verwerkt, maar ik heb laatst ook wel wat 'vertragingen' gezien. Pas daarmee op, want je zult niet de eerste zijn die opgezadeld zit met hoge datakosten omdat Eindeloos Online nog niet geactiveerd was. Als je het telefonisch doet vraag het dan gewoon even aan de medewerker na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 14:10
Ik kan via de Hi Webshop een Samsung Omnia i900 krijgen voor 59,-
Incl 1 jaar abonnement flex 45 plus eindeloos Online.

Maar wat voor snelheid is Eindeloos Online nu dan? Volgens de klantservice kan ik de HSDPA snelheid gebruiken. Maar via de site staat geloof ik 168kbps down en 64 up.

Das niet echt bijster snel. Iemand die weet wat wel de juiste is? anders is beetje zonde dit toestel te nemen als ik niet van de snelheid gebruik kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-06 15:16
JipJapGoedje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:58:
Ik kan via de Hi Webshop een Samsung Omnia i900 krijgen voor 59,-
Incl 1 jaar abonnement flex 45 plus eindeloos Online.

Maar wat voor snelheid is Eindeloos Online nu dan? Volgens de klantservice kan ik de HSDPA snelheid gebruiken. Maar via de site staat geloof ik 168kbps down en 64 up.

Das niet echt bijster snel. Iemand die weet wat wel de juiste is? anders is beetje zonde dit toestel te nemen als ik niet van de snelheid gebruik kan maken.
Om precies te zijn is het 128 up en 64 down.
De snelheid is niet extreem hoog, maar dat vind ik zelf geen probleem. Ook op deze snelheid heeft een HSDPA verbinding nut. De latency is vrij laag, waardoor je een snelle response hebt.

Het is ook net waarvoor je het gebruikt. Ikzelf gebruik mijn mobiele internet verbinding om even snel wat op te zoeken en email en rss feeds te bekijken. Voor de overige zaken heb ik mijn internet verbinding thuis.