Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

computer gaat met opstarten aan en uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc gaat in een keer aan en uit, als ik hem aanzet gaat ie 2 sec aan ook alle fans etc, daarna gaat ie 1 sec uit en weer 2 aan en zo maar door .
Pas had ik dit ook aleen toen was het na beter aandrukken van de voedingskabel tijdelijk weg .
Ik dacht zelf aan de voeding, mischien iemand nog ideeen.
heb helaas geen andere goede voeding om te testen.
bvd

systeem:
antec neo he 550watt
gigabyte gigabyte GA X38 DQ6
Q6600
8 GIG geil ddr2800
8800gts 320mb
2x500 sata in raid0
vista ultimate 64bit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Regel een goede voeding om het daarmee te testen. Je probleem kan in princpie overal liggen, de enige manier om erachter te komen wat er precies mis is, is testen.
Daarvoor is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter een goede stap voor stap hulpmiddel.

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 15:49
Voordat je een andere voeding probeert zou ik eerst even een andere stroomkabel proberen. Je zei dat het tijdelijk verholpen was met het aandrukken van de voedingskabel. Samen met het feit dat je computer de hele tijd aan en uit gaat, kan dit duiden op een kabelbreuk, of een brakke stekker aan een van beide uiteinden van de stroomkabel.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met de voeding is met een aan werkelijkheid grenzende waarschijnlijkheid (pfffffft) helemaal niets aan de hand.

Ikzelf heb dit "probleem" ook en, o.a. op GoT, met mij vele anderen. Ik heb geen oplossing kunnen vinden.

Zie het als een feature. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine update, ik heb de 24pins atx stekker even los gehaald ( voor het eerst since ik het systeem in elkaar gezet heb december 2007 ) En door geblazen en in een werkte die weer goed :?
Ben nu even testen door hem 100 x aan en uit te zetten . Zit nu wel te twijfelen of die stekker niet gaar is, en voor het zekere een betere voeding te gaan halen .

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat de stekker gewoonweg geen goed contact maakt. Dit kan op langere termijn schadelijk zijn doordat de pinnen die wel contact maken teveel belast worden en dat de voeding hierdoor doorbrandt (gebeurde wel vaker, kijk maar naar Tyan Tiger MPs).
Pagina: 1