[XP] Volume verandert constant

Pagina: 1
Acties:

• Ramenta
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-04 12:41
Ik heb nu sinds enkele dagen het probleem dat het volume van het geluid van mijn computer constant verandert. Als ik muziek luister wordt de muziek harder en zachter. Dit gebeurt vrij willekeurig, maar gemiddeld elke 1 tot 2 seconden. De volumeregeling van Windows zelf verandert niet. Ik dacht zelf dat het aan mijn toetsenbord lag, waar een volumeregelaar op zit, maar deze blijft de meter ook constant. Aan de audioplayer ligt het ook niet, want hij doet het bij alle spelers.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:50
Ik heb dit ook een keer gehad, daarbij lag het aan de volumeregelaar van mijn speakers.
Het was een Creative Inspire 6.1 speakerset met zo'n externe volumeregelaar waarvan het draaiknopje gaar was.

Know Thyself

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer eens met een ander toetsenbord, misschien dat het er toch aan ligt. Ik heb eenzelfde probleem gehad met het scrollknopje op m'n toetsenbord, stond stil, maar m'n scherm scrollde toch snel heen en weer, draadloze stickje er uit en het probleem was over. Na een reboot geen last meer gehad, maar 2 dagen later weer wel.

Gewoon testen, ook met een mp3 testen waarvan je zeker weet dat hij niet verandert van volume.

Welke geluidskaart heb je? en zet in je windows geluideninstellingen eens je wave en luidsprekervolume eens op vol. Ook een ander boxensetje of oordopjes proberen is het proberen waard, misschien is je boxensetje wel aan het overlijden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Ramenta
SoulWar1 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:11:
Ik heb dit ook een keer gehad, daarbij lag het aan de volumeregelaar van mijn speakers.
Het was een Creative Inspire 6.1 speakerset met zo'n externe volumeregelaar waarvan het draaiknopje gaar was.
Laat ik nou ook zo'n speakerset hebben. Wat heb je eraan gedaan?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ramenta schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:16:
Laat ik nou ook zo'n speakerset hebben.
Dit graag volgende keer ook vermelden in de Topic Start zodat mensen daar meteen op kunnen inhaken. :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• SoulWar1
Ramenta schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:16:
[...]
Laat ik nou ook zo'n speakerset hebben. Wat heb je eraan gedaan?
Het kwam niet zo vaak voor maar zodra het geluid begon te wisselen sloeg ik de regelaar een paar keer op de tafel en hij deed het weer normaal (voor even tenminste...). Een maand later ongeveer heb ik de versterker opgeblazen. Hij was buiten garantie dus ik heb hem weggegooid.

Know Thyself

• Ramenta
SoulWar1 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:32:
[...]

Het kwam niet zo vaak voor maar zodra het geluid begon te wisselen sloeg ik de regelaar een paar keer op de tafel en hij deed het weer normaal (voor even tenminste...). Een maand later ongeveer heb ik de versterker opgeblazen. Hij was buiten garantie dus ik heb hem weggegooid.
Balen. Heeft niemand een oplossing hiervoor?

• SoulWar1
Ramenta schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:53:
[...]
Balen. Heeft niemand een oplossing hiervoor?
Als je zeker weet dat de volumeregelaar van de speakerset ook bij jou het probleem is en je hebt nog garantie kun je uiteraard naar de winkel terug gaan. Als het buiten garantie is kun je misschien op zoek naar een nieuwe regelaar, maar bij mijn lokale computerwinkel waren ze niet apart te bestellen. Ik heb de regelaar ook opengedraaid gehad maar er was niets kapots aan te zien, dus ik denk niet dat het te repareren valt.

Know Thyself

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hardware en dus geen OS aangelegenheid.
Zoals je merkt is het wel zo verstandig de relevante hardware te vermelden (nadat je ook even de search geraadpleegd hebt met wat varianten).

> > Enkele reis AV.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ook ik heb een Creative setje met gare afstandsbediening. Wat soms helpt is de volumeknop even snel heen en weer jassen.

Een iets permanentere oplossing is het volume in windows op 50% zetten, en je volumeknop wat verder open, zodat ie op een nieuw stukje staat.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:47
Heb je al contactspray geprobeert?

• Ramenta
goeievraag schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:43:
Ook ik heb een Creative setje met gare afstandsbediening. Wat soms helpt is de volumeknop even snel heen en weer jassen.

Een iets permanentere oplossing is het volume in windows op 50% zetten, en je volumeknop wat verder open, zodat ie op een nieuw stukje staat.
Ok, op die manier. Zal ik proberen. Bedankt

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

goeievraag schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:43:

En dan schiet de windows volumeschuif ineens naar 100% (ja, dat gebeurd weleens) en dan heb je net als SoulWar1 de versterker mogelijk opgeblazen, en op zijn minst ruzie in huis :P.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1