Wegvallend DVI signaal na reboot om de zoveel dagen.

Pagina: 1
Acties:

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 23:04
Avond ieders.
Sinds een aantal weken heb ik, dan eindelijk, een Acer V193 (non breedbeeld) gekocht. Vanwege dat deze DVI had en redelijk betaalbaar was. Scherm kwaliteit verder goed.
Tijdens de install DVI moeilijk aan de praat te krijgen, eerst Acer Dysplay management geinstalleerd, DVI als primary input gezet en dvi kabel aangesloten. Werkte prima

Systeem:
MSI P35 FIR + E8400
Powercolor HD3870 PCS
Acer V193 (19" non breedbeeld)

Als iemand mij kan helpen, of kan wijzen op iets wat ik over het hoofd zie, graag. Google geeft mij weinig hits op me probleem. (maar mijn logica en google gaan niet altijd goed samen)

Mijn probleem is volgende + ondernomen stappen:
Drie dagen prima werkend gehad, prima beeld, null op aan te merken

4e dag, na een nacht er tussen met cold boot, het volgende bericht op me scherm: "No DVI signaal" en "cable not connected"
Fisiek niets gebeurd met systeem, softwarematig niets veranderd. VGA geeft wel beeld, DVI kabel niet.
Hierna opnieuw Acer Display Management eraf gehaald gevolgd door > reboot, reg clean/driver clean, reboot. Herinstall Acer Display software, scherm instellingen toegepast, DVI als primary input geselecteerd. DVI kabel er tussen, en weer beeld.

Dit ging anderhalve week goed, tot eer gister en vandaag.
Boot pc na thuiskomst werk: no DVI signal.
Handeling boven beschreven opnieuw uitgevoerd, nieuwste management software van site gehaald. Settings van deze versie gaven geen input selectie moeglijkheid (2 uur getier verder) Reboot pc + dvi kabel ertussen gezet omdat ik weg moest, ineens beeld op DVI. Kabel ertussen uit gehaald en weerr er tussen gezet als test, geen DVI signaal verlies.

Dit werkte voor anderhalve dag, vandaag zelfde verhaald, no signal.
Zojuist cat 8.8 erop gezet om video driver proberen uit te sluiten.

Mogelijke oorzaken die ik me heb bedacht:
- DVI op HD3870 defect, verklaard voor mij alleen niet dat wanneer het wel werkt er niks op aan te merken valt.
- DVI op scherm defect, kan maar verklaar niet waarom beeld met werkend dvi prima is.
- DVI kabel defect, aan geromeld toen dvi werkte, geen merkbare effect.
- Driver/Software probleem, lijkt mij de meest voor de hand liggenste oorzaak. Wat het probleem daadwerkelijk veroorzaakt hierbij is mij een raadsel.

Wel erbij zeggen dat dit lijkt samen te vallen met problemen met dat brakke Ziggo, het heeft er niets mee temaken, tis gewoon vaag.
Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd.

Zou iemand anders nog iest weten wat mijn DVI werkend houd??

Thanks

** update **
Net pc ge-halt, na cat 8.8 install en acer software uninstall.
Power van pc en scherm gehaald, vga voor dvi kabel vervangen. Power er op, pc geboot en dvi geeft weer beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Gkirmathal op 04-09-2008 20:09 ]

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W