Toon posts:

DVI naar HDMI kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een LCD-televisie en een PC met een GeForce 6800LE videokaart, die zowel analoog D-Sub, DVI als TV-out heeft. De monitor is met D-Sub aangesloten, de LCD-televisie zou dan op de DVI-poort komen. Nu heeft de televisie alleen HDMI dus gebruik ik een DVI naar HDMI kabel. Probleem: hij werkt niet.

Videokaart: GeForce 6800LE
LCD-televisie: LG 42LG5030

Uiteraard heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd en nView kloon geprobeerd in te schakelen. Maar die optie krijg je alleen als er een 2e scherm wordt gevonden, en dat lukt simpelweg niet. Ik heb geprobeerd de LCD-televisie als enige aan te sluiten en daarna pas te booten. Ook dat werkt niet.

Dan zou je de kabel verdenken, die overigens van hoge kwaliteit is (gouden connects, degelijke kabel). Hij is 5 meter lang, moet kunnen. Het gekke is dat hij wel even beeld gegeven zou hebben, tijdens Windows XP de horizontaal scrollende blokjes. Dat heb ik zelf niet meer kunnen reproduceren, en zie dus ook niets (no signal) tijdens BIOS of erna. Wel op de analoge monitor.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Want ik weet het niet meer. ;(

Verwijderd

Ik heb eigenlijk een soortgelijk probleem zie volgend topic:
PC met HDMI naar TV alleen beeld op 640x480 resolutie

En ik krijg dus beeld wanneer ik het signaal op de hele kleine resolutie van 640x480 heb staan. Misschien kun je dat eens proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik proberen ja, maar waarom krijg ik dan geen beeld in het BIOS? En als Windows XP laadt is dat ook 640x480 reso. Maar met alleen de LCD-tv aangesloten krijg ik dus helemaal geen beeld. Dat is een ander probleem dan dat het beeld wegvalt zodra ik Windows binnen kom.

Verwijderd

Met mijn oude computer kreeg ik op mijn lcd tv ook geen beeld in de bios dat word denk ik niet ondersteunt door alle tv's. Pas later in windows kwam het beeld. Bij mijn computer nu werkt mijn bios gelukkig wel. Althans als ik hem met vga aansluit want met hdmi krijg ik geen beeld!

• n00bje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 11:42
Probeer het scherm eens op de eerste poort van de videokaart aan te sluiten. Daarna de computer opzetten en (blind) in het BIOS gaan zodat je zeker bent dat de drivers niet meteen geladen worden. Dan kun je rustig de tijd nemen om de instellingen van het scherm eens na te kijken.