Hallo,
Ik heb het volgende probleem.
Sinds eergisteren doet de pc van mijn ouders niks dan zwart beeld geven.
Als ik de pc aanzet komt er niks, behalve zwart beeld, maar de pc bromt wel, dus ventilatoren en cd drives staan aan/kunnen open. Zelf geen bios biebje, ook andere speakertje aangesloten, dan nog steeds geen bieb....
IDE kabels eruit en alleen de broodnodige spullen, mobo, geheugen, videokaart, proc + cooler, nog steeds niks...
Nu dacht ik in 1e instantie dat het aan de videokaart lag, maar deze getest in een andere pc, doet de kaart het prima.
Dus ook nog andere kaart (goed werkend) in de pc gezet, maar nog geen beeld.
Volgende check; voltages voeding, met de multimeter, check, alles prima in orde. Ook ander voeding gepakt, werkt het nog steeds niet.
Toen maar cmos gereset, weer niks.
Geheugen toen maar getest in andere pc, daar werkt het prima.
Dus het leek me dat het moederbord iets mankeerde, dus andere moederbord op internet overgenomen via marktplaats.
Deze erin gepropt, maar nog geen beeld, ook weer gemeten met multimeter, alles prima. Ook alleen maar de broodnodige dingen aangesloten. Ook CMOS gereset, maar geen effect.
Ik weet op dit moment niet wat er mis is... Is het dan de processor, want het moederbord is getest door de verkoper....
De specificaties van de huide pc;
Pentium IV 3.0GHZ, 800FSB + spire cooler
Albatron PX865PE PRO; http://www.albatron.com.t...rlink=Specification&no=52
Geheugen; 2 x 512DDR-RAM pc3200 Elixir (beetje apart merk)
Geforce fx5200, AGP 8x
80GB IDE Maxtor ATA133
Paradigit behuizing met een onbekend merk voeding, 300 Watt.
PC hebben we gekregen 1 jaar terug.
Moederbord dat ik via internet kocht is een Asrock P4VT8+, nu weet ik dat dit niet een super merk is, maar een moederbord vinden voor een 478 socket is niet zo heel makkelijk meer. Welke ook geen geintergreerde grafische chip heeft.
Andere videokaart om mee te testen was een Geforce 4mx, voeding was een merkloos 350Watt ding.
Alle hulp is welkom!
-->Monitor werkt, want daar zit ik nu achter ;-).
Ik heb het volgende probleem.
Sinds eergisteren doet de pc van mijn ouders niks dan zwart beeld geven.
Als ik de pc aanzet komt er niks, behalve zwart beeld, maar de pc bromt wel, dus ventilatoren en cd drives staan aan/kunnen open. Zelf geen bios biebje, ook andere speakertje aangesloten, dan nog steeds geen bieb....
IDE kabels eruit en alleen de broodnodige spullen, mobo, geheugen, videokaart, proc + cooler, nog steeds niks...
Nu dacht ik in 1e instantie dat het aan de videokaart lag, maar deze getest in een andere pc, doet de kaart het prima.
Dus ook nog andere kaart (goed werkend) in de pc gezet, maar nog geen beeld.
Volgende check; voltages voeding, met de multimeter, check, alles prima in orde. Ook ander voeding gepakt, werkt het nog steeds niet.
Toen maar cmos gereset, weer niks.
Geheugen toen maar getest in andere pc, daar werkt het prima.
Dus het leek me dat het moederbord iets mankeerde, dus andere moederbord op internet overgenomen via marktplaats.
Deze erin gepropt, maar nog geen beeld, ook weer gemeten met multimeter, alles prima. Ook alleen maar de broodnodige dingen aangesloten. Ook CMOS gereset, maar geen effect.
Ik weet op dit moment niet wat er mis is... Is het dan de processor, want het moederbord is getest door de verkoper....
De specificaties van de huide pc;
Pentium IV 3.0GHZ, 800FSB + spire cooler
Albatron PX865PE PRO; http://www.albatron.com.t...rlink=Specification&no=52
Geheugen; 2 x 512DDR-RAM pc3200 Elixir (beetje apart merk)
Geforce fx5200, AGP 8x
80GB IDE Maxtor ATA133
Paradigit behuizing met een onbekend merk voeding, 300 Watt.
PC hebben we gekregen 1 jaar terug.
Moederbord dat ik via internet kocht is een Asrock P4VT8+, nu weet ik dat dit niet een super merk is, maar een moederbord vinden voor een 478 socket is niet zo heel makkelijk meer. Welke ook geen geintergreerde grafische chip heeft.
Andere videokaart om mee te testen was een Geforce 4mx, voeding was een merkloos 350Watt ding.
Alle hulp is welkom!
-->Monitor werkt, want daar zit ik nu achter ;-).
[ Voor 5% gewijzigd door Arion Rufus op 04-09-2008 20:51 ]