Toon posts:

mijn moederbord GA-EP45-DS4 slaat niks op oc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een paar weken geleden een nieuwe pc gebouwd maar nu wil ik de timings en het voltage van mijn ram goed zetten maar hij reset alles en start dan weer op met standaard settings.
dit zelfde doet hij als ik een kleine overclock wil doen hij onhoud en kan gwn helemaal niks overclocken of aanpassen.

system specs:

cpu: Intel Q9450
Ram: OCZ Reaper 1066mhz 2x2gb
MB: Gigabyte GA-EP45-DS4
gpu: Sapphire Ati 4870 X2
Voeding: Coolermaster realpower m850W

ik baal er echt verschrikkelijk van dus hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Alvast Bedankt

Mvg Hellboy

Verwijderd

Als je een overclock probeerd. Gaat ie dan uit, dan aan, dan uit en dan aan en boot ie door?(Dan is het gewoon de overclockbeveiliging)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens met ander geheugen. OCZ is vrij incompatible met veel P45 bordjes, waaronder die van Gigabyte. Verder, zorg er ook voor dat je dingen als memory multiplier goed hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
@ reinman ja dat is precies wat er gebeurd maar waar kan ik die beveiliging uitschakelen

@terw_dan ik heb GeiL, Kingston en OCZ geprobeerd dus lijkt me sterk

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:44:
@ reinman ja dat is precies wat er gebeurd maar waar kan ik die beveiliging uitschakelen
Het is geen echte beveiling het is hoort gewoon zo. ;)
Als die niet op kan starten met de instellingen die je hebt ingesteld probeert die het eerst 1 of meerdere keren lukt het niet dan gaat die weer naar standaard snelheid.
Oplossing zou kunnen zijn bios update.

Verwijderd

Hoezo is dat niet echt een beveiliging? Tis toch gewoon dat ie een self test doet en bepaald dat ie niet stabiel genoeg is om te booten? Daarna laat ie gewoon de standaart waarden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe staat je memory multiplier?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nie welke ik moet doen want je kan kiezen uit abcd ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat hangt van je FSB af (Staat als het goed is ook in de manual of anders in de bios zelf).

Verwijderd

Topicstarter
fsb wou ik op 375 met een multipli van 8x

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan kun je het beste op een MP van 2.00 gaan zitten. 2.66 kun je overigens ook nog doen.

Verwijderd

Topicstarter
en dan a, b, c of d 2.00?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

C of D zou de beste keuze zijn (C is voor 333, D voor 400, maar je zit er net tussenin, dus maakt het niet zo heel veel uit).

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet kut zooi

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 22:09
Bij mij (EP45-DQ6) wilde hij ook telkens niet overclocken met mijn E6600. Elke verhoging boven de standaard 266mhz van mijn processor pakte hij niet. Uiteindelijk heb ik eens alles weer op default gezet in de bios en opnieuw begonnen met kleine aanpassingen. Dit keer kon ik met mn geheugen op 800mhz (1.8V auto) en een van MP 2.00A de processor direct naar 3,6Ghz clocken. Ik ben zelf ook nog beetje aan het kijken wat wel en niet werkt en waarom.

Misschien ook eens proberen alles weer op default zetten en dan met weinig aanpassingen overclocken en kijken of dat werkt. Dan kun je de boel langzaam finetunen en zie je vanzelf wat wel en niet werkt.
Jou PC8500 geheugen zal ook wel auto 800mhz doen volgens de jedec zonder de voltages etc aan te passen. Probeer eens alleen je fsb en mp aan te passen. Bijvoorbeeld fsb 400mhz, mp 2.00 en multi 8x voor een 3,2 ghz overclock.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt man het loopt nu 1:1 alleen nu nog kijken of ik mijn geheugen nog beter kan benutten want loopt nu maar op 400mhz inplaats van 533

Verwijderd

400DDR of 200DDR?

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Terw_Dan schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:02:
OCZ is vrij incompatible met veel P45 bordjes, waaronder die van Gigabyte.
@Terw_Dan

Is hier iets aan te doen? Zijn er oplossingen voor? Wat is de issue? Link?

[ Voor 4% gewijzigd door tHe_BiNk op 06-09-2008 07:10 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Pagina: 1