Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[LISP] invoer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Zoals ik een tijdje geleden al eens heb gemeld ben ik LISP aan het leren. Een ideetje dat ik had om in LISP te maken is een Caesar Encryptor/Decryptor. Nu, een Encyptor/Decryptor die geen invoer kan behandelen zou redelijk pointless zijn, vandaar dat ik dit graag eerst zou willen kunnen doen. (Op enkele basisideën na heb ik nog niets geschreven van de code)

Heb even opzoekwerk gedaan & een beetje ge-CTRL+F'ed op de site waar ik de LISP tutorial aan het volgen ben, maar ok kon niet echt iets vinden als een getchar()-gelijkaardige functie voor LISP. Over Read vond ik ook niet veel duidelijke, bruikbare uitleg.
(De site waar ik LISP leer: http://cs.gmu.edu/~sean/lisp/LispTutorial.html)

Anyway,
Is er hier iemand die ooit met LISP heeft gewerkt en die weet hoe ik gebruikersinvoer kan lezen en in een (tweedimensionale) array kan plaatsen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb geen verstand van LISP ("Lots of Irritating and Silly Parentheses", mij teveel haakjes ;)), maar in ANSI/Common LISP heb je daar toch 'listen' voor?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 19:59 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
code:
1
2
3
(defun hoi nil
  (format t "Hoe heet jij?~%")
  (format t "Hoi, ~A" (read)))

Should do it?

[ Voor 25% gewijzigd door supakeen op 05-09-2008 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
En deze leest direct een hele string? Die ik dan in een Array kan plaatsen, character voor character? :) Dat zou ongeveer perfecto zijn.

Bedankt jongens!