Vragen over RAID 5

Pagina: 1
Acties:

• Sapjan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04-2023
Oke,luister en huiver B-). Een leverancier wil mij voor een netwerk voor max. 25 personen een compaq |:( proliant servertje verkopen. Hij doet daar de aanbeveling bij om drie Compaq 9,1 Gb WU2 SCSI harde schijven te plaatsen (ruim 1.000,- per stuk) + een compaq :r smart array 431 RAID controller ultra2 (ruim 2.200,-) en dat geheel in RAID 5 array. Dezelfde leverancier zou nog proberen om RAID 5 met 2 harde schijven te offreren. Ik ben een leek op het gebied van RAID. Jullie gewaarde mening en tips a.u.b.

Verwijderd

RAID 5 met 2 drives kan helemaal niet volgens mij. Minimaal 3 stuks nodig.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

een docent van mij en op zijn werk heeft 400Gb in RAID5. dat zijn allemaal 80Gb Maxtors. wat is nou het leuke hij kan 1 hdd er gewoon uithalen de pc hoeft niet uitgezet te worden en er gaat geen bestand verloren.
kijk zo'n servertje wil ik nou ook wel huis hebben.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

RAID5 kan idd alleen bij 3 of meer HDD's. 1 HDD valt nl altijd af omdat daar de parity op weggeschreven wordt. Je kan dus idd 1 HDD eruit halen, dan blijft het spul doordraaien.

Als zij je RAID5 met 2HDD's proberen te verkopen mogen ze mij dat eens laten zien :) Ben zelf Compaq ASE certified en dan krijg je alles over SCSI, RAID, Library's en SAN oplossingen te leren, dus ik weet wat wel en niet kan. RAID5 met 2 HDD's = onmogelijk!

2HDD's is RAID1 of RAID0.

Die controller wil je wel, geloof me ;) Ding is super snel en heeft ook geheugen op kaart zitten zodat dat het systeem zelf wat ontlast.

Grootte van HDD's...tsja...hangt ervaaf hoeveel ruimte jullie willen hebben en in de toekomst willen gebruiken. Misschien is 18Gb HDD ook een optie (kijk naar de groei van data in de toekomst, dan weet je zelf wel hoeveel je nodig hebt)

Compaq is niet :r hoor! Ik werk er zelf al jaartje of wat mee en erg stabiel spul, mits je maar de juiste HW voor de juiste taak inzet!

specs | 3360wP met SE3000

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De servers van Compaq zijn inderdaad niet te vergelijken met hun desktops.

Verwijderd

Hier kun je een beetje lezen over RAID...

Hopelijk heb je er wat aan.

Greetz Trancer ;)

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37
>:) Onzin, RAID5 kan best met twee schijven. >:)

Het is alleen nogal stompzinnig om te doen. En gelukkig staan de controllers het vrijwel nooit toe om zo een nieuwe RAID5 array te configureren. Je hebt namelijk van begin af aan geen redundantie wat juist het doel van RAID5 is.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Sapjan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04-2023
Iedereen zwaar bedankt :o
Pagina: 1