Toon posts:

Microsoft Access onder Mac OS X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik begin binnen enkele weken aan mijn hogere studies en daar is een laptop voor nodig. Daar ik al enige tijd aan het kjiken was voor een apple had ik graag geweten of het mogelijk is om zonder veel moeite Access te gebruiken op een MBP. De andere software die gebruikt wordt is word, excell, powerpoint en photoshop.Daar denk ik dan om office '08 te installeren. Tenminste als je vanuit office '08 eenvoudig office '07 kunt openen en bewerken?
Wat is volgens jullie de eenvoudigste oplossing voor dat access-probleem. VMFusion, Bootcamp of parrallellelen (waar ik niet zo goed mee overeenkwam).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 17:23 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij heb je geen Access op een Mac. Maar VMware fusion werkt hier wel goed, ook voor dingen als outlook.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:12:
Volgens mij heb je geen Access op een Mac. Maar VMware fusion werkt hier wel goed, ook voor dingen als outlook.
Access heb ik nodig daarom de vraag hoe ik dit het best kan oplossen

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Misschien wel handig om dan VirtualBox (zie frontpage) te gebruiken om zo via de seamless mode access op je mac te draaien.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:22:
[...]

Access heb ik nodig daarom de vraag hoe ik dit het best kan oplossen
En daarom meld ik dat je dit kan 'oplossen' door VMWare Fusion te gebruiken :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Vmware Fusion (of een andere virtualisatieoplossing) kan je hier uit de brand helpen. Alle bekende tools hebben een modus waarbij vensters van windows apps integreren met de rest van je desktop, mocht je dat willen. Opties genoeg dus.

Launching containers into space

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien deze vraag niets met de MacBook Pro te maken heeft, maar puur alleen over software gaat verplaats ik 'm naar ASD en pas ik gelijk de titel aan :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 08:32

The_DoubleU

Tweaker in München

Je zou OpenOffice kunnen downloaden, er is een intel Mac versie voor.
Het heeft ook een database programma.
Ik weet niet welke functies je gebruikt van Access maar de basis dingen zitten wel in de OpenOffice versie,

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Aangezien ik ook een richting volg waar MS acces nodig voor is, heb ik zoals hierboven vermeld mij VM fusion aangeschaft. Alles werkt naar behoren onder je Virtuele machine. Een andere optie voor je is om bootcamp te installeren of gewoon de combo bootcamp + VM gebruiken van je bootcamp partitie. Maar een vervanger onder mac OS X is er (voorlopig) niet.

Battle.net: NagaByrd#2844

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 08:24
Ik ga dit topic even volgen...

Een vriend van me had gisteren bijna een Mac gekocht, maar bedacht zich nog net dat hij binnenkort een voorraadbeheerprogramma kreeg dat in Access gemaakt zou worden. Hij vroeg mij om een alternatief, en Virtualbox staat zeker op de lijst, maar zijn er hier ook mensen die zijn afgestapt van Access en nu Bento gebruiken?
Ik heb zelf absoluut geen verstand van db progs, maar ik las op een aantal plekken dat dit wellicht een alternatief zou zijn. Want geen-Windows-op-een-Mac is natuurlijk ook een streven ;)

Verwijderd

puchelaar schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:37:

Een vriend van me had gisteren bijna een Mac gekocht, maar bedacht zich nog net dat hij binnenkort een voorraadbeheerprogramma kreeg dat in Access gemaakt zou worden. Hij vroeg mij om een alternatief, en Virtualbox staat zeker op de lijst, maar zijn er hier ook mensen die zijn afgestapt van Access en nu Bento gebruiken?
Ik heb zelf absoluut geen verstand van db progs, maar ik las op een aantal plekken dat dit wellicht een alternatief zou zijn. Want geen-Windows-op-een-Mac is natuurlijk ook een streven ;)
Via Parallels kan je perfect Acces draaien via de Coherency mode, dan merk je bijna niet dat je Access via Windows draait.

zie ook http://www.youtube.com/watch?v=rN9jNNeEd98

en zie http://www.flickr.com/photos/gruber/311690002/

Verwijderd

verschillende dingen die je kan proberen

probeer acces te draaien in een virtual machine zoals vmware (betaald geloof ik) of virtualbox
probeer een acces combatible alternatief zoals openoffice base, maar ik kan me voorstellen dat je studie hier moeilijk over doet.
probeer de experimentele mac versie van wine (weet niet meer hoe die heet)
probeer crossover (betaald)

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
puchelaar schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:37:

Bento is inderdaad een databaseprogramma, maar wel een hele simpele. Je kan misschien maar 1/5de van wat Access kan. Voor mij is het voldoende voor wat ik doe ( simpele mediadatabase ), maar je vriend moet maar zelf kijken of het ook voldoende voor hem is. Ik verwacht het eigenlijk niet. :)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Of als je geen geld uit wil geven aan Parallels is er ook nog het gratis VirtualBox, bevat ook een Coherency (alleen dan heet het Seamless Mode) Mode... :)
Pagina: 1