Ik heb sinds een weekje een nieuwe webserver online, draaiend op Cent OS 5 met Direct Admin.
Ik heb afgelopen maandag een groot aantal klanten verhuisd naar deze nieuwe server, maar ik krijg nu van heel veel klanten mailtjes/telefoontjes dat mail versturen niet meer lukt.
Interne mailtjes lukt wel (dus mailen naar jezelf, of andere domeinnamen op de webserver), maar zodra je een mailtje naar buiten stuurt (hotmail/live/gmail/etc), dan krijgen ze deze melding terug:
Het gaat om een dedicated server, en het hostingbedrijf waar dat geregeld is wil er maar weinig ondersteuning op geven.
Mail ontvangen werkt als een zonnetje, verzenden geeft dus problemen.
Overigens is het probleem opgelost zodra je de SMTP van je ISP instelt, maar dat is logisch, en niet echt een goede oplossing voor klanten die vaak mobiel zijn.
Overigens is het voor mij gigantisch lastig te testen. Ik kan namelijk sowieso geen mail versturen via m'n eigen mailserver, omdat dit door Planet Internet geblokkeerd wordt.
-edit- Via webmail kan ik het zelf testen, dus dat is opgelost.
Iemand een ideetje?
Ik heb afgelopen maandag een groot aantal klanten verhuisd naar deze nieuwe server, maar ik krijg nu van heel veel klanten mailtjes/telefoontjes dat mail versturen niet meer lukt.
Interne mailtjes lukt wel (dus mailen naar jezelf, of andere domeinnamen op de webserver), maar zodra je een mailtje naar buiten stuurt (hotmail/live/gmail/etc), dan krijgen ze deze melding terug:
Ik heb van alles nagekeken, maar volgensmij staat alles goed ingesteld.. Heb het gevoel dat ik iets heel kleins/simpels over het hoofd zie.This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
email@adres.nl
Unrouteable address
Het gaat om een dedicated server, en het hostingbedrijf waar dat geregeld is wil er maar weinig ondersteuning op geven.
Mail ontvangen werkt als een zonnetje, verzenden geeft dus problemen.
Overigens is het probleem opgelost zodra je de SMTP van je ISP instelt, maar dat is logisch, en niet echt een goede oplossing voor klanten die vaak mobiel zijn.
Overigens is het voor mij gigantisch lastig te testen. Ik kan namelijk sowieso geen mail versturen via m'n eigen mailserver, omdat dit door Planet Internet geblokkeerd wordt.
-edit- Via webmail kan ik het zelf testen, dus dat is opgelost.
Iemand een ideetje?
[ Voor 9% gewijzigd door Boyd op 04-09-2008 17:28 ]