Welke resolutie geeft het meeste voordeel ??

Pagina: 1
Acties:
  • 769 views

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 18:52
Ik zit hier met de volgende vraag.

Wanneer 2 verschillende Notebook-schermen 15'4" en 17" dus beiden dezelfde resolutie WSXGA+ 1680 x 1050 hebben.

Welk scherm heeft dan het meeste voordeel :?

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Het grotere omdat je de boel dan beter kan lezen?!

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04
De kleinere omdat de laptop kleiner is?

ligt er maar net aan wat je belangrijker vindt, grootte van het scherm of grootte van de laptop natuurlijk. De 15.4 zal scherper zijn (zelfde aantal pixels op een kleiner oppervlakte)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Ga eens naar een winkel waar ze beide hebben, zet ze naast elkaar en maak je keuze naar wat je het meeste bevalt.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Vunzz
  • Laatst online: 24-12-2025
De kleine, want die is goedkoper.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Moris schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:39:
Ik zit hier met de volgende vraag.

Wanneer 2 verschillende Notebook-schermen 15'4" en 17" dus beiden dezelfde resolutie WSXGA+ 1680 x 1050 hebben.

Degene die in de aanbieding is natuurlijk!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Moris schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:39:
Welke kleur is mooier?

Dat ligt eraan wat jij een voordeel vindt.
De één vind het een voordeel dat het kleinere scherm scherper oogt, de ander vindt het een voordeel dat het grotere scherm grotere letters laat zien...

Kortom: smaak gebasseerd en valt dus geen conclusie op te trekken.

Alles kan stuk.

• Moris
De grote v/d notebook maakt me echter niet uit omdat de notebook meestal thuis zal gebruikt worden.

Het scherm zelf vindt ik wel belangrijk en een scherp scherm staat voor mij wat hoger op het verlanglijstje.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 20:20
De kleine, omdat die minder stroom verbruikt.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 20:20
Moris schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:50:
Het scherm zelf vindt ik wel belangrijk en een scherp scherm staat voor mij wat hoger op het verlanglijstje.
"ik vind"met dt? :o

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:55

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De grote, want dan is je toetsenbord groter!

Ofwel, ga naar de winkel en bekijk de schermen, niet alleen resolutie is daarin belangrijk, ook stroomverbruik, kijkhoek, kleurkwaliteit, snelheid enz.

Life is not about specs, it is about joy!

• SinergyX
  • Laatst online: 19-05 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dubbelpost in 1 minuut? :o

:>

Maargoed, simpel gezet:
15inch -> kleinere laptop, waarschijnlijk wat zuiniger.
17inch -> beter leesbaar scherm, mogelijk met apart numpad keyboard.

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 04-09-2008 16:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Moris
bartvl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:52:
De grote, want dan is je toetsenbord groter!

Ofwel, ga naar de winkel en bekijk de schermen, niet alleen resolutie is daarin belangrijk, ook stroomverbruik, kijkhoek, kleurkwaliteit, snelheid enz.
Het gaat tussen deze 2 verschillende notbooks, de Asus M50Vm of de HP 8710p-KE185ET
Ze hebben beiden net het zelfde scherm, dus enkel de groote van het scherm verschilt hierin!
De kijkhoek, helderheid, contrast, enz… is dus net dezelfde.

• bartvl

bartvl

Dat heb je in de winkel geconstateerd? (ja, ik ben altijd zo sceptisch hoor :P)

Vergeet ook niet dat de 15,4" waarschijnlijk duidelijk lichter is en bovenal veel kleiner. Het kan best zijn dat je voor zo'n 17" heel slecht tassen enzovoorts kunt vinde.
Ofwel, sleep je er veel mee, dan een kleine, is het een desktop replacement neem dan de 17".

[ Voor 62% gewijzigd door bartvl op 04-09-2008 17:06 ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Bij de 17" zijn de pixels groter waardoor de 15,4" scherper lijkt. Als je erg dichtbij zit zal je dit ook wel zien. Als je echter een stukje vanaf zit zie je dit verschil niet meer. Het scherm is heus wel scherp en een stukje groter wat toch mijn voorkeur zou zijn.

Een echt verschil zal je dus niet echt gaan merken, het enige verschil is dan de groote.

• bartvl

bartvl

Ach, 1680x1050 gebruiken ze ook heel veel in 22" schermen, dus voor 17" zal het wel voldoen denk ik. Vergeet daarbij dan alleen niet dat je bij een notebook vaak wat dichter op het scherm zit dan bij een 22" desktopmodel.

• Moris
bartvl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:10:
Ach, 1680x1050 gebruiken ze ook heel veel in 22" schermen, dus voor 17" zal het wel voldoen denk ik. Vergeet daarbij dan alleen niet dat je bij een notebook vaak wat dichter op het scherm zit dan bij een 22" desktopmodel.
Ja, het is eigenlijk dat, wat ik graag door ervaren mensen wil te weten komen.
Is een 17" scherm voor een notebook, wat aan de grote kant en is een 15,4" hiervoor beter geschikt.

Je kan bij een 17" notebook niet verder van je scherm gaan zitten, want dan moet je steeds je klavier waar het scherm aan vast hangt ook dichter bij je trekken, best grappig :)

Bij een desktop Scherm kan je min of meer zelf bepalen hoe ver je graag van je scherm wil zitten en de grote hieraan dan ook bepalen.
Spijtig genoeg ken ik niemand in de buurt met een 17" notebook, anders kon ik hier thuis eens rustig mee werken en vergelijken, in een winkel is dat niet steeds het geval.

• Bollebout
  • Laatst online: 24-01 07:28
Betutteling.nl? :o

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Je zit toch wel lang genoeg op GoT om te zelf te kunnen zien dat dit volledig afhankelijk is van je eigen eisen en wensen.. Kortom zelf beslissen dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.