• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
goedenmiddag,

ik heb een panasonic 42PY70 en mijn pc met een 6600GT, ik heb een HDMI --> DVI-D Single Link kabel gekocht om de computer aan te sluiten op een HDMI ingang op mijn tv.

nu krijg ik op geen enkele wijze beeld op mijn tv, er valt niks in te stellen en ook als ik hem correct op mijn Sony STR-DG720 reciever aansluit verschijnt er niks op het beeld.

als ik de pc later op een monitor aansluit werkt alles naar behoren, wat doe ik fout of wat is er fout in deze opstelling?
hier staat een afbeelding waarop alle DVI aansluitingen worden weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.cable4pc.com/jpg/all.jpg

ik heb het idee dat ik een verkeerde kabel heb, maar ik heb totaal geen idee wat alle verschillende DVI aansluitingen inhouden en wat zij doen.

dus wat kan er fout zijn en hoe kan ik dit oplossen?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
detonated schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:38:
ik heb een HDMI --> DVI-D Single Link kabel
En jij hebt nodig DVI --> HDMI, conclusie: verkeerde kabel

Helaas zijn die dingen niet altijd twee kanten op <------->, maar ----->

Voor EUR 10,99 weet je alles :)

http://www.nl.bol.com/is-...0000006043237&Section=SCE

Zoiets proberen:
http://www.mediahomeservice.nl/product.php?ProductID=283

[ Voor 32% gewijzigd door Friedchicken op 04-09-2008 17:37 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pardon? Volgens mij zit er geen logica in zo'n kabel, dus die weet echt niet welke kant de data op gaat. HDMI->DVI is dus gewoon hetzelfde kabeltje als DVI->HDMI.

TS: welke resolutie probeer je naar je Panasonic te sturen? Ziet je laptop de Pana als tweede beeldscherm met de juiste instellingen?

[ Voor 29% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-09-2008 17:41 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Friedchicken
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:31:
Pardon? Volgens mij zit er geen logica in zo'n kabel, dus die weet echt niet welke kant de data op gaat. HDMI->DVI is dus gewoon hetzelfde kabeltje als DVI->HDMI.
Waarom bestaan er dan kabels als:

HDMI to DVI

&

DVI to HDMI

@detonated : Staan er pijltjes op de verpakking of op de kabel zelf?

Op de website van Bandridge is het volgende te vinden:

VL1100 BANDRIDGE HDMI A - DVI D Cable HDMI male to DVI male 0.5 m
BVL1101 BE BLUE DVI to HDMI Cable DVI-D M - HDMI M 1m

http://www.bandridge.nl/

[ Voor 28% gewijzigd door Friedchicken op 04-09-2008 17:46 ]

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Omdat sommige mensen hun DVI bron aan een HDMI scherm willen hangen en anderen andersom (makkelijker zoeken voor de consument).

Ik heb hier met één en dezelfde kabel in eerste instantie mijn HTPC (DVI uitgang) aan m'n TV met HDMI ingang gehad. Nu heb ik e.e.a. gewijzigd in mijn opstelling en heb ik met diezelfde kabel m'n PS3 (HDMI uitgang) aan een DVI KVM-switch gehangen (die weer aan m'n DVI monitor hangt).

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-09-2008 17:46 ]

• Friedchicken
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:45:
Omdat sommige mensen hun DVI bron aan een HDMI scherm willen hangen en anderen andersom (makkelijker zoeken voor de consument).

Ik heb hier met één en dezelfde kabel in eerste instantie mijn HTPC (DVI uitgang) aan m'n TV met HDMI ingang gehad. Nu heb ik e.e.a. gewijzigd in mijn opstelling en heb ik met diezelfde kabel m'n PS3 (HDMI uitgang) aan een DVI KVM-switch gehangen (die weer aan m'n DVI monitor hangt).
Okay, dat is op zich helder. Zou het toch niet zo kunnen zijn dat jouw kabel 2 weg is en die van topicposter 1 weg? Het zou handig zijn als we het type van de kabel even weten...

• Friedchicken
Er zijn verschillende soorten DVI kabels, te weten:

DVI-A - Voor analoge signalen
DVI-D Single Link - Voor digitale signalen met lage resolutie
DVI-D Dual Link - Voor digitale signalen met hoge resolutie
DVI-I Single Link - Voor digitale én analoge signalen met lage resolutie
DVI-I Dual Link - Voor digitale én analoge signalen met hoge resolutie

Info komt van http://www.elektronica-sh...i%20en%20dvi%20kabels.htm

Nu heeft detonated een single link kabel

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Als je met 1 vs 2-weg éénrichtingsverkeer bedoelt, dan kan dat niet het verschil zijn. Kabels zijn niet "gericht", electriciteit kan normaal gesproken gewoon twee kanten op door een kabel. Single-link had hij inderdaad al aangegeven, maar dat is iets anders. Mijn kabel is overigens ook single-link.

Ik denk eerder dat de Pana de resolutie of refreshrate die de PC stuurt niet snapt/aankan.

[ Voor 16% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-09-2008 17:53 ]

• Friedchicken
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:51:
Als je met 1 vs 2-weg éénrichtingsverkeer bedoelt, dan kan dat niet het verschil zijn. Kabels zijn niet "gericht", electriciteit kan normaal gesproken gewoon twee kanten op door een kabel.

Ik denk eerder dat de Pana de resolutie of refreshrate die de PC stuurt niet snapt/aankan.
Ik begin ook sterk dat vermoeden te krijgen. Met name in combinatie met de single link uitvoering v/d kabel. Blijft eigenlijk gewoon kwestie van proberen en proberen. Denk dat het verstandig is om met de resolutie te gaan spelen. De juiste drivers installeren en het LCD op de juiste instellingen te zetten.

Zie je niets knipperen of verspringen bij het verbinden van LCD? Gebruik even een lage resolutie, of kijk in boekje wat hij voor input signals aankan.

Off topic Je hebt wel van die SCART blokjes met een schakelaar IN/OUT.

[ Voor 22% gewijzigd door Friedchicken op 04-09-2008 18:05 ]

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
Heb je alleen de TV aan de PC hangen of ook de monitor? Je moet zoals hierboven vermeld idd eerst een voor de TV begrijpelijke resolutie instellen zoals 1920 x 1080 @ 50Hz

• detonated
ok dat is een hoop info, mijn computer had ik ingesteld op 1920/1080 daarna weer aan de tv gehangen en nogsteeds geen beeld.

mijn monitor staat op de andere verdieping dus wat ik ga doen is de monitor naar boven halen, tv laten herkennen, en dan de hele setup aleen aan mijn tv hangen.

maar zou het niet zo zijn dat bij het bootmenu hij zoizo beeld moet geven, dat doet hij namelijk ook niet, dan zou het een verkeerde kabel kunnen zijn en zou ik volgens de info van Frieschicken een 'Dual Link' kabel moeten hebben omdat de 'Single Link' de 'bandbreedte' niet aankan.

word vervolgd...

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Friedchicken schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:53:
Ik begin ook sterk dat vermoeden te krijgen. Met name in combinatie met de single link uitvoering v/d kabel. Blijft eigenlijk gewoon kwestie van proberen en proberen. Denk dat het verstandig is om met de resolutie te gaan spelen. De juiste drivers installeren en het LCD op de juiste instellingen te zetten.
Die single-link heeft er denk ik niets mee te maken, het soort resoluties/refreshrates waarvoor dual-link nodig is kan die 6600GT waarschijnlijk niet eens uitsturen (1080p d.w.z. 1920x1080@50-60Hz werkt prima over single-link).
Off topic Je hebt wel van die SCART blokjes met een schakelaar IN/OUT.
Ja, die zijn voor zover ik weet voor goedkopere kabels/connectoren die niet volledig bedraad zijn. SCART heeft aparte aders voor in en out. Met zo'n schakelaar kan je van het één het ander maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-09-2008 18:09 ]

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
"a DVI single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1200, while a DVI dual link can display a resolution of 2560 x 1600"

Single link zou dus voldoende moeten zijn

• detonated
ik heb net de Panasonic laten herkennen dmv een extra monitor, nadat de computer opstarte met een zwart scherm met enkel de Panasonic aangesloten verscheen het inlogscherm van window op mijn TV.
het werkt dus aleen nu het volgende, de native resolutie van mij TV is 1920/1080 al ik dit instel als uitvoerresolutie dan is het bureaublad meer als schermvullen, er steken aan alle kanten nog stukken uit.
zet ik hem 1 resolutie lager ( weet niet precies welke uit mijn hoofd ) woord het bureaublad geheel weergeven aleen niet helemaal schermvullend, er is dus nog aan alle kanten een stukje zwart over.

is er een manier om dit te veranderen, en zo ja wat is dat precies?

BVD!

Verwijderd

Wellicht een overscan optie?

• detonated
klink mischien stom, maar waar kan ik deze vinden en/of deselecteren?

• Friedchicken
Om even terug te komen op de reden dat je een topic opent. Aanvankelijk heb je dus te weinig geprobeerd om beeld te krijgen. Wij verwikkelen hier in een technische discussies ;)

Zoek even op overscan, het is een veel gebruikt begrip in het verkrijgen van beeld op LCD TV's

• detonated
Friedchicken schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:07:
Om even terug te komen op de reden dat je een topic opent. Aanvankelijk heb je dus te weinig geprobeerd om beeld te krijgen. Wij verwikkelen hier in een technische discussies ;)

Zoek even op overscan, het is een veel gebruikt begrip in het verkrijgen van beeld op LCD TV's
daar heb jij in eerste instatie ook gelijk in, maar het feit dat ik mijn opstelling op mijn slaapkamer ( zolder ) heb staan, en een bruikbare computer met monitor 2 verdiepingen lager staat was voor mij de reden om eerst even te vragen of het niet aan de kabel ligt ;)

maar alsnog bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Friedchicken schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:26:
[...]

En jij hebt nodig DVI --> HDMI, conclusie: verkeerde kabel

Helaas zijn die dingen niet altijd twee kanten op <------->, maar ----->

Voor EUR 10,99 weet je alles :)

http://www.nl.bol.com/is-...0000006043237&Section=SCE

Zoiets proberen:
http://www.mediahomeservice.nl/product.php?ProductID=283
Hoi,

Ik heb eenzelfde issue.
Ik heb de LCD tv Samsung LE40A552 en een denon 1910 DVD speler met DVI uitgang.

Nu heb ik een HDMI kabel gekocht en een DVI > HDMI adapter (zie 2de link in hierboven ge-quote comment).
Ik krijg alleen geen beeld. De tv ziet wel dat er een kabel aanwezig is, maar detecteert het signaal uiteindelijk niet (aansluiten met SCART wordt wel automatisch gedetecteert).

Alvast hartelijk bedankt voor het antwoord!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 00:31
Bijna altijd worden problemen met dvd-hdmi opgelost als men een ander merk kabel probeert.

En detonated: ik weet niet zeker of de PY de optie "just scan" of "alleen scannen" heeft in het instellingenmenu. Zo ja, dan verhelpt dit de overscanproblemen met je pc.
Zo niet: compenseer de overscan in de instellingen van je videokaart.

Als je een Nvidia hebt doe je het zo:

- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen

Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat.
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

Dat is alles
Pagina: 1