Toon posts:

stepping??

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van mij gaat een T-Bird 1,2GHz kopen...dan heeft hij 1x PIII800EB over...

ik kan processoren van verschillende snelheid in mijn moederbord zetten (zolang ze maar dezelfde FSB hebben)..
maar hoe weet ik of het dezelfde stepping/batch is?? waar kan ik dat zien wat ik heb?? :?:?:?:?:?:?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Processor ID van Intel misschien?

http://www.intel.com/support/processors/procid/

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
staat de stepping/batch op de cpu??
staat die in die code verstopt (die cijfertjes waar instaat in welke week die gemaakt is enzo..)

voorbeeld:
1133/256/133/1.75V S1
00290493-0178 Costa Rica
i(m)(c) '00 SL4HH

dit is van een PIII 1133 met 256kb cache, een 133MHz Bus snelheid en 1,75Volt...
totzover snap ik het... maar waar staat stepping/batch?? is dat S1?? SL4HH?? of staat dat in die nummertjes??

edit:
je was me voor met dat proggie zal daar dus ff naar kijken, maar mijn vraag blijft staan over die code lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
heb programma ff getest op PII 350 staat het volgende:
CPU Type: 0
CPU Family: 6
CPU Model: 5
CPU Stepping: 2

dus als ik deze processor in een dual systeem zou zetten heb ik een andere processor nodig met stepping 2 right?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Ehhh, Intel ondersteund (officieel) geen clockspeedmixing! Je hebt dus dikke kans dat het niet gaat werken en als het wel gaat werken dan is het erg waarschijnlijk dat je systeem instabiel is. Ook kan je systeem met 1 800MHz en 1 600Mhz CPU langzamer zijn als met 2x600MHz!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan maar ik heb/wil nog geen geld hebben voor een nieuwe 2e cpu.. vandaar.... maar hoe zit het nou met die code :?:?:?

• Mindfields
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Eigenlijk is het niet zo moeilijk om steppings te herkennen.;)

Alle cC0 steppings hebben de S-code die beginnen met SL4Bx of SL4Cx.Waar je de cC0 stepping ook aan kan herkennen is het voltage: deze staat namelijk op 1,7 volt i.p.v. 1,65 volt.
De cB0 steppings hebben de S-code SL3Xx of SL4xx. Deze stepping heeft een voltage nodig van 1,65 volt.

O ja, een 600 en 800 Mhz samen op een moederbord kan nooit goed gaan. Het is al een keer gezegd, maar ik zeg het nog maar een keer. Al was het voor de duidelijkheid. :+

• Opa
  • Laatst online: 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Twee verschillende snelheden gaat sowieso niet werken. Maar wat DJ Viro hier wil weten is of je willekeurig welke 2 800 MHz CPU's bij elkaar kan zetten of niet.
Ik zou het niet weten, maar ik vermoed dat de interne verhoudingen (8x100 of 6x133) en de cache overeen moeten komen. Er moet dus een PIII800EB bijkomen.
Probeer het eens in een nieuwsgroep uit de comp.hardware reeks... :?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
nou wat ik eigenlijk wil weten is hoe ik die code aflees zodat ik weet welke stepping de cpu heeft (ben er al bijna achter), zodat ik een 2e PIII 800EB met dezelfde stepping kan kopen als de prijs wat lager is. :)

Dan wil ik gewoon ff kijken wat mijn pc doet met 1x PIII 600 en 1x PIII 800.
werkt het niet, dan heb ik voor de 800 tijdelijk nog wel een ander plaatsje. :)

een ander vraagje, waarom verandert Intel de code??? ik bedoel, ik had een celeron 433 en daar stond ook een code op alleen daar stond cpu snelheid, cache en datum verstopt. maar als je weet wat de getallen betekenen dan weet je wat je hebt. en ik had er dus naar mijn cpu gekeken en de code 'ontcijferd' en het klopte allemaal met wat ik had.
kijk ik nu naar de code, dan krijg ik hem niet ontcijferd. datum staat op andere plek enzo, waarom moeten ze dat nou weer veranderen?? is dat nou zo moeilijk :(
Pagina: 1