Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start niet

Pagina: 1
Acties:

• W3SII
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-03 14:11
Nadat ik thuis kwam wou mijn PC niet meer opstarten.
Deze ochtend was alles nog in orde, maar nu doet hij het plots niet meer.

Ik heb alle overbodige onderdelen losgemaakt en enkel het noodzakelijke laten hangen (mobo, cpu, gpu, geheugen en 1 hd). Alles is goed verbonden en dergelijke.
Als ik de stroom inschakel en de startknop van de PC indruk dan zie ik mijn ventilatoren heel even een korte beweging maken (ze draaien nog geen volledige toer, maar geven een klein bewegingkje) en dan stopt het weer.

Iets mis met de voeding of mobo?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kan allebei defect zijn, of 1 van beide.
Test de voeding even zonder mobo, met b.v. alleen een hdd eraan.
Je kan de voeding in laten schakelen door met b.v. een paperclip 2 contacten door te verbinden.
Weet uit't hoofd niet welke, maar dat is vast wel ergens te vinden.

Edit:
Ja dus:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/pmg/test-psu.jpg
Uit:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 37% gewijzigd door remco_k op 04-09-2008 15:37 ]

Alles kan stuk.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

probeer is met een andere voeding te testen, weetj je meteen of het daar aan ligt.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door en op die manier kun je het heel goed achterhalen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

World Citizen

FreeReef.nl

remco_k schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:33:
Kan allebei.
Test de voeding even zonder mobo, met b.v. alleen een hdd eraan.
Je kan de voeding in laten schakelen door met b.v. een paperclip 2 contacten door te verbinden.
Weet uit't hoofd niet welke, maar dat is vast wel ergens te vinden.
Ik durf het niet zeker te zeggen... maar ik heb de zelfde symptonen ook wel eens gehad, en toen had ik ergens kortsluiting. (fankabel doorgeknipt... niet goed verbonden... kortsluiting.)

FreeReef.nl

• W3SII
ok, ik ga zo dadelijk alles even nakijken en post dan mijn bevindingen.

dank voor de snelle reacties

• W3SII
Ik heb zonet de voeding getest (PS_on verbonden met ground, groen en zwart dus en nadien ook eens in combinatie met de Power good met een +5V dit laatste is dacht ik nodig om de voeding draaiende te houden).
Heb een fan aan de voeding verbonden en het geheel voortoont hetzelfde symptoom als daarnet. De aangesloten fan en de fan in de voeding geven gewoon een kickje en stoppen nadien.

Het mobo kan ik niet direct testen aangezien ik maar 1 voeding heb met een 24pins ATX aansluiting mijn oude voeding is enkel 20pins.

Maar het lijkt me eerder een deffect in de voeding te zijn als ik het goed op heb

• W3SII
Het is dus duidelijk de voeding.

Was even vergeten dat ik nog oude pc heb. heb de voeding daarop aangesloten en daar komt de pc ook niet op gang.

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1