Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb een probleem met een Excel bestand vol macro's.
Het bestand werk prima in Excel 2003 maar in Excel 2007 gaat het mis.
In het Excel bestand staat een macro die ik indruk en dan word het bestand in een database opgeslagen onder een nummer ( het nummer is telkens uniek en loopt op ). Maar dit nummer loopt niet door in Excel 2007. ( je zou dus moeten zien dat het nummer van 600 naar 601 gaat, maar dit gebeurd niet.
Sluit ik het bestand en open ik het staat het in Excel 2007 nog steeds op 600.
Open ik het bestand in Excel 2003 gaat het wel goed en loopt het door.

Weet misschien iemand een oplossing hiervoor of een update ?

Ik heb hieronder het macrobestand gezet waarom het gaat:

Sub Bladverzenden2()
'
' Bladverzenden2 Macro
' De macro is opgenomen op 13-4-2005 door *********.
'
'
Range("J2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX('Y:\voorbeeld\Zaak\Financieen\Database projecten V2007.xls'!offertelijst)+1"
Range("J3").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=NOW()"
Range("J2:J3").Select
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
Range("c17").Select
End Sub

En dan word het nummer opgehaald door de volgende commando:

=Eig_proj_nr

Elke tip en idee komt goed van pas.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 15:18 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staan de macro-beveiligingsinstellingen wel goed? En zo ja: waar gaat het fout? <-- zet er even wat debugging-info in.

Verder zie ik niet waar de =Eig_proj_nr vandaan komt. Is dat een benoemde cel? En ik zie in de code helemaal niet wat er nu de bedoeling is - gegeven je beschrijving. Je wilt even goed kijken wat er nu echt gebeurt.

Of beter: maak de code even een stuk beter. Bijvoorbeeld .Select, ActiveCell, en / of copypaste gebruiken is erg fout, dat wil je in de regel echt niet :X
Het grootste deel, zo niet alles, is ook beter zonder VBA te doen maar direct in Excel.

Voor de leesbaarheid hier wil je trouwens ook even code tags gebruiken ipv. een tabel.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 04-09-2008 15:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)