• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik snap even iets niet.
Ik heb bij de Mycom een pc gekocht maar kreeg er geen software bij (was show model) dus ik ben terug gegaan.
Ik kreeg een setje cd's mee, windows XP mediacenter edition 2005.
Het is geen recovery.
Op het bijbehorend boekje zit geen sticker meer,deze zou op de pc geplakt zitten.
Ik heb gevraagd,als ik om de een of andere manier opnieuw moet installeren,kan ik dan die cd's gebruiken of krijg ik dan gelazer met de key,en welke key moet ik dan invoeren ?
Volgens de mycom meneer moet ik de key invoeren die op de sticker op de pc staat.
Maar met een key bekijk tooltje zie ik een hele andere key staan bij de installatie dan op de sticker,vermoedelijk hun corporate key.

Vermoedelijk is er dus het volgende,ze hebben gewoon een bulk installatie gebruikt met die corporate key,een pakket gepakt,sticker van dat pakket op de pc geplakt en het pakket aan mij gegeven.
Maar dat zou betekenen dat de key die op mijn pc geplakt staat nog "vrij" is ?
Of hebben ze gewoon het verkeerde pakket mee gegeven ?
Terug bij de mycom zei een andere man dat ik dat pakket helemaal niet had moeten krijgen,alleen de recovery cd's.

Heb ik nu dus eigenlijk nog een ongebruikte set cd's met een ongebruikte code ?
De pc valideert gewoon,maar wat als ik in de toekomst ooit een nieuwe install moet doen.
Wat moet ik dan invoeren,die code op de sticker,of de code die op het systeem staat ?
En ik lees vaker iets over een clean install,maar kan dat bij onveranderde hardware dan gewoon,want die key staat toch al geregistreerd ?

Ik heb dus nu een pakket waar geen key op staat,een pc met een andere key dan op de sticker staat,moet je dan bij een nieuwe install op dezelfde pc altijd met microsoft bellen,of alleen als je hardware is veranderd ?
En,off the record,als ik ooit een derde pc zou kopen,het is steeds moeilijker om aan XP te komen,overal staat vista op,dan zou ik misschien die set kunnen gebruiken,want die sticker key is zo te zien dus niet gebruikt om die pc te registeren,of had Mycom dit helemaal niet mogen doen en is mijn pc toch illegaal omdat sticker key en gebruikte key niet gelijk zijn ?
Ik begrijp er weinig meer van en als ik ga googlen kom ik alleen maar pogingen tegen van mensen die een illegale versie willen legaliseren en dat hoeft dus niet.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat voor versie staat er vermeld op de sticker op je pc?

Rail Away!

• Nick39
  • Niet online
Mad Marty schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:51:
Wat voor versie staat er vermeld op de sticker op je pc?
windows XP mediacenter edition 2005

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dan kun je (dus) de key die op je pc staat gewoon gebruiken om Windows opnieuw te installeren met de cd's die je hebt gekregen.

Dat zij hun corporate key oid gebruiken om Windows op nieuwe computers te installeren is niet heel netjes (en wellicht zelfs illegaal), maar begrijpelijk, en ik zou me er - als particulier in ieder geval - niet al te druk over maken.

Mocht je ooit een derde pc kopen kun je de gekregen cd's en licentie die op je computer geplakt is gebruiken om XP te installeren, uiteraard mits deze niet al op een andere pc is geïnstalleerd.

Rail Away!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MCE2005 is niet als VLK beschikbaar gesteld, dat zijn OEM keys.
Mad Marty schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:00:
Mocht je ooit een derde pc kopen kun je de gekregen cd's en licentie die op je computer geplakt is gebruiken om XP te installeren, uiteraard mits deze niet al op een andere pc is geïnstalleerd.
Eh.
Nee, want de key + licentiestikker zijn al in gebruik op de andere PC's.

[ Voor 75% gewijzigd door alt-92 op 04-09-2008 14:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nick39
  • Niet online
Mad Marty schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:00:

Niet met die key op de sticker,dus eigenlijk heb ik nu een pc in bezit die geregistreerd is met een corporate key, en als bonus een set cd's met een eigen key die ik dus op een andere pc zou kunnen gebruiken.
Tenzij dan een her installatie van de eerste nodig is,dat gaat dan niet meer lukken omdat die key dan al op die andere pc gebruikt is ?

->Ik heb ook al bij microsoft zitten spitten want hoort die set wel bij die pc,oftewel,zou als ooit nodig,de key op de zijkant wel werken bij een installatie.. de key op de pc staat dus niet op het doosje,voor het zelfde geld heb ik dus een set cd's gekregen waarvan ik de install key dus niet eens heb en ligt de set die er echt bij horen gewoon heel ergens anders.
Dat benauwd me een beetje... <-

Maar vooraf gesteld dat ik wel de goede set heb en een herinstall nodig zou zijn dan moet ik dus opnieuw de key invoeren,herkent de activatie computer dan mijn nummer, en hardware en weet dat ik al eerder een activatie heb gehad en krijg ik dan weer gewoon een validatie (omdat de hardware klopt,het is immers dezelfde en niet een andere pc) of moet ik bellen ?
ik ben dus niet van plan de cd's op een andere pc los te laten.

/edit ik ontdek dus nu dat mijn laptop met xp home, ook bij Mycom gekocht ook geactiveerd is met een ander product id dan op de sticker staat, de daarbij geleverde cd's zijn wel voor recovery dus die zullen het dan wel doen,maar ik snap nog steeds dat activeren niet,en het opnieuw op dezelfde pc installeren van een al reeds eerder geactiveerd xp...

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 04-09-2008 14:42 ]

Pagina: 1