RMA wordt niet getest zoals ik dat "wil"

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Beste..,

Sinds enige tijd vertoonde mijn inmiddels tweede ASUS M2N32-SLI Deluxe kuren, waarop ik hem (te lezen in de email hieronder) uitvoerig getest heb.

Mijn conclusie is nog steeds dat het moederbord niet helemaal in orde is, echter bij Salland, (waar is die webwinkel in de pricewatch gebleven???) wordt beweerd dat er niets mis mee is. Hierdoor ben ik genoodzaakt buiten de verzendkosten naar Salland toe die ik voor mijn rekening moet nemen, ook nog eens de test en verzendkosten terug tezamen € 25,00 te betalen.

Ik heb hun de volgende e-mail kado gedaan:

Beste ...,

Ik heb mij verbaasd over het bericht dat mijn moederbord niet de fouten
vertoonde die ik omschreven heb toen het bij jullie getest is geworden.

Ik heb in mijn eerdere e-mail ook gevraagd aan te geven op welke manier er
getest is geworden. Welke zaken hebben jullie op welke manier
gecontroleerd. Helaas heb ik hierover geen berichtgeving ontvangen.

Ik zal de zaken die ik getest en ondervonden heb nog een keer voor jullie
op een rijtje zetten, als eerste zal ik mijn huidige systeemconfiguratie
beschrijven:

Ik ben in het bezit van de volgende hardware:
- Asus M2N32-Sli Deluxe
- AMD AM2 Athlon 64 6000+ X2
- Corsair DDRII PC6400 1GB (x4)
- Sapphire HD8370 Ultimate
- Western Digital Caviar SE 250GB 16MB SataII (x1)
- Western Digital Caviar SE 500GB 16MB SataII (x3)

De processor en het geheugen heb ik op aanraden van een collega van jullie meegestuurd.

Ik gebruik de volgende software:
- Windows Vista Home Premium SP1 NL x64 OEM
- De meest recente drivers van Asus en Ati

De problemen die ik ervaar zijn zoals eerder aangegeven:
- Systeem freezes, onder het starten van bijv. Word of Internet explorer
- De volgende foutmeldingen: "boot disk failure insert system disk and
press enter"
- En zo nu en dan een BSOD dat niet te herleiden is in de Microsoft FAQ
naar een hardware matig conflict of defect.

Toelichting foutmelding: "boot disk failure insert system disk and press
enter"

Ik gebruik zoals jullie kunnen zien 4 Western Digital schijven, 1 van
250GB (mijn primaire opstartschijf met O.S. Windows VIsta) 3 van 500 GB
(voorzien van data). Wanneer ik in het bios de harde schijf volgorde
aangeef, plaats ik de 250 GB bovenaan als 1ste opstartschijf. Dit heeft
enige tijd gewerkt totdat ik de bewuste melding "insert boot disk..."
ontving.

Toen heb ik de stroom van de pc afgehaald zodat de pc volledig
spanningsloos is (daar dit in eerder situaties wel eens werkte) echter
deze keer zonder resultaat. Toen ben ik aan de hand van trial & error de
andere schijven (van 500 GB) steeds een trapje omhoog gaan plaatsen. (In
principe kan je dus zeggen dat ik elke schijf die in mijn systeem zit een
keer tot primaire opstartschijf ingesteld heb) Met als resultaat dat als
ik één van mijn 3 500GB schijven als primaire opstartschijf instelde,
Windows Vista van mijn 250GB schijf gelezen werd.

Zaken die ik voor ik het moederbord opstuurde naar jullie, zelf geprobeerd
heb:
- Windows Vista opnieuw geïnstalleerd, clean install: alleen drivers en
updates -> probleem hield aan
- Windows XP geïnstalleerd, clean install: alleen drivers en updates ->
probleem hield aan
- Andere fysieke schijf gebruikt om Vista op te installeren -> probleem
hield aan
- Andere SataII poort gebruikt, vanwege harde schijf volgorde, en om uit
te sluiten dat een Sata poort of de hele controller defect was -> probleem
hield aan
- Geheugenbanken stapsgewijs getest, eerst 1 module, dan 2,3,4 -> probleem
hield aan.

Omdat ik nogal wat computers bouw zoals jullie kunnen zien in mijn klant
historie heb ik een tijdelijk ander moederbord, processor en geheugen
gebruikt met mijn andere componenten: namelijk een M2N-VM DVI moederbord
i.c.m. AMD AM2 Athlon 64 5000+ X2 en Corsair TWIN2X2048-6400 -> en zoals
ik gehoopt en verwacht had geen problemen onder Vista.

Hopelijk erkent u, dat de wijze waarop ik getest heb een juiste logische
en goede wijze is. Ik sta er dus nogmaals versteld van dat deze problemen
zich bij u niet voorgedaan hebben.

Ik wil graag met u overleggen wat een passende oplossing zou zijn voor dit
probleem en dat ik als klant serieus genomen wordt. Ik heb inmiddels voor
meer dan € 6000,00 euro bij Salland besteld, ben een serieuze en trouwe
klant van Salland, en dat wil ik ook graag blijven.

Als laatste verzoek ik jullie, dat als jullie een antwoord terugsturen op
deze uitgebreide e-mail jullie elk aspect behandelen van de punten die ik
onder jullie aandacht heb gebracht.

Met vriendelijke groet,

.....

Hierop kreeg ik een e-mail terug, dat ze het moederbord getest hebben met één harde schijf (dus niet vier) en onder Windows XP (en niet onder Vista).

Op mijn verzoek, om alles in deze uitgebreide e-mail per aspect te behandelen is niet ingegaan,
Ik vroeg om mijn manier van testen te erkennen -niet gebeurt
Ik vroeg om een passende oplossing -niet gebeurt
Ik vroeg om een coulance verzoek -niet op ingegaan
Ik vroeg om anders de boel maar gewoon terug te sturen -in afwachting van een nog te ontvangen e-mail.

Ook het gegeven dat ik ruim € 6100,00 heb uitgegeven bij hun web-winkel zegt ze niets.

Als tegenbericht heb ik gestuurd: Dat ik niet aan deze kant van het beeldscherm zit te liegen en verwacht dat hun nogmaals mijn wijze van testen erkennen. Tevens het verzoek gedaan mij de test en verzendkosten kwijt te schelden. Hun hebben immers niet (op de wijze zoals ik dat gedaan heb, en de problemen ondervond) met vier schijven en Windows Vista getest.

Als argument hiervoor heb ik gezegd dat het aannemelijk is dat één schijf op een sata controller aangesloten altijd gedetecteerd wordt en functioneerd.

Wat kan ik nog tegen deze ellende doen? Ik vind het zeer moeilijk om mijn woede hierover nog langer in te houden. Tevens hebben ze er een handje aangekregen mijn mails te replyen tegen 17.00 uur zodat een tegenbericht van mij en reactie daarop altijd tot de volgende dag op zich laat wachten :(

discogs

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
Je kan proberen het hogerop te spelen door de boel naar een leidinggevende te sturen, wellicht dat hij wel in kan grijpen op basis van je historie. (ik neem aan dat dit niet ter beoordeling aan elke werknemer staat) Mocht het verder nergens toe leiden dan kan je nog proberen om met een aangetekende brief de boel verder te forceren.... Je kunt jezelf ook afvragen of dat dit alle woede en frustratie waard is en of dat je niet beter de zaak kan laten rusten en elders een vervangend bord vandaan te trekken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

loewie-643- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:28:
Beste..,

Sinds enige tijd vertoonde mijn inmiddels tweede ASUS M2N32-SLI Deluxe kuren, waarop ik hem (te lezen in de email hieronder) uitvoerig getest heb.

Mijn conclusie is nog steeds dat het moederbord niet helemaal in orde is, echter bij Salland, (waar is die webwinkel in de pricewatch gebleven???) wordt beweerd dat er niets mis mee is. Hierdoor ben ik genoodzaakt buiten de verzendkosten naar Salland toe die ik voor mijn rekening moet nemen, ook nog eens de test en verzendkosten terug tezamen € 25,00 te betalen.
Salland is vanwege 'administratieve redenen' uit de PW geknikkerd een tijdje terug.

Maar goed, je kunt aangeven dat je het geld niet betaald omdat ze niet getest hebben. Waarschijnlijk gaan ze daar moeilijk over doen, maar ik zou het niet zomaar klakkeloos betalen, als je ervan overtuigd bent dat het bord gewoon niet goed werkt.

Stel anders voor dat ze je een ander bord sturen wat wel goed werkt (ander type/merk). Dan ben je hopelijk van het gezeur af met dit bordje.

• loewie1984
Ik wil de boel wel laten rusten, maar ik heb voor test doeleinden mijn geheugen en processor ook meegestuurd op aanraden van hun. En ik ben niet van plan te betalen zolang er niet uitvoerig getest is. Ik ben er heilig van overtuigd dat de moederbord kapot is, alleen vinden hun van niet.

En dan wil ik geen € 25,00 euro betalen.

@ Terw_Dan

Wat zijn de administratieve redenen als ik dat mag vragen? Mijn bord vervangen door een ander bord willen ze niet, ze crediteren het niet eens.

[ Voor 19% gewijzigd door loewie1984 op 04-09-2008 13:51 ]

discogs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind die €25 een beetje belachelijk op het moment dat het gewoon niet 100% werkt. Je zou kijken hoe sterk je juridisch staat, maar vraag me af of dat dat geld waard is. Je zou kunnen kijken of je ze in gebreke kunt stellen.

En ik kan je niet vertellen wat die administratieve redenen zijn, meer is er nooit door t.net naar buiten gebracht (lopen wel wat otpics over namelijk).

• loewie1984
Nou net nog maar een telefoontje gedaan, maar dat verliep niet al te vlekkeloos. Dan nog maar een e-mail naar het hoofd RMA:

t.a.v. ...

Beste ...,

Ik heb mijn moederbord onlangs opgestuurd vanwege het vermoeden dat dit defect is. De e-mails met de inhoud hierover zijn beantwoord door ...

In principe komt het erop neer dat jullie mijn moederbord niet defect hebben bevonden, maar jullie niet getest hebben op de wijze waarop ik dat getest hebben. Ik doel op de combinatie 4 sata schijven en sata dvd-rewriter. Mijn moederbord vertoond conflicten zoals ik die beschreven heb in de e-mail aan ..., met het selecteren van de juiste harde schijf in het bios.

Na met ... telefonisch contact gehad te hebben vandaag, wilde hij er eigenlijk niet op ingaan en zei hij dat hij mijn e-mail vandaag nog zou beantwoorden.

Mijn verzoek is, omdat jullie het moederbord niet “volledig” getest hebben, jullie mij de resterende test en verzendkosten kwijtschelden. Dat zou op zijn minst een gepaste oplossing zijn. Echter wilde ... hier niet mee instemmen, omdat Salland € 20,00 euro van de testkosten al uit coulance er afgehaald heeft.

Wellicht dat het niet bekend is, maar ik heb voor ruim € 6000,00 euro bij Salland besteld, en dan wordt er moeilijk gedaan over de resterende € 25,00.

Ik wil gewoon graag mijn moederbord met processor en werkgeheugen terug. Ook wil ik graag weten wat u van plan bent te ondernemen om deze onplezierige ervaring nog een positieve draai te geven.

Als laatste wil ik nog onder de aandacht brengen, dat ik vrijwel in elke e-mail expliciet gevraagd heb om antwoorden op al mijn vragen. Iets wat tot voorheen nog niet gebeurd is. Ik hoop dat u dat wel doet.

Ik wil nogmaals benadrukken, dat ik mijzelf als trouwe klant van Salland beschouw en zoiets verdient wederzijds respect en begrip. Ik wil deze goede klantrelatie graag doorzetten, maar niet op de bovenstaande manier.

Met vriendelijke groet,

discogs

Verwijderd

Wat zijn de administratieve redenen als ik dat mag vragen?
Daar heeft de crew zich niet over uitgelaten :P
Salland uit de webshop verdwenen?

Ik zou trouwens even de naam van de medewerker uit je mail halen. De naam is irrelevant en het is niet echt netjes om dat hier op GoT te plaatsen (en volgens mij niet eens toegestaan).
Ik vind die €25 een beetje belachelijk op het moment dat het gewoon niet 100% werkt.
Uit de eenvoudige onderzoeken is echter gebleken dat de hardware 100% zeker wel werkt en er niks geen probleem is... Probleem is alleen dat ze het moederbord niet volledig hebben getest, wat ze wel netjes zouden moeten doen als iemand er over 'valt'.

En vergeet ook niet dat gewone medewerkers je niet zomaar 'onderzoekskosten' kunnen kwijt schelden ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even los van de problemen met Salland (die imo gewoon even coulant mogen zijn en een extra test met meerdere schijven uitvoeren);

Heb je het bios geupgraded naar de nieuwste bios versie?
http://support.asus.com/d...&model=M2N32-SLI%20Deluxe
Wellicht dat problemen van jouw aard gewoon op zijn gelost.

Alles kan stuk.

• loewie1984
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:20:
[...]

Daar heeft de crew zich niet over uitgelaten :P
Salland uit de webshop verdwenen?

Ik zou trouwens even de naam van de medewerker uit je mail halen. De naam is irrelevant en het is niet echt netjes om dat hier op GoT te plaatsen (en volgens mij niet eens toegestaan).

[...]

Uit de eenvoudige onderzoeken is echter gebleken dat de hardware 100% zeker wel werkt en er niks geen probleem is... Probleem is alleen dat ze het moederbord niet volledig hebben getest, wat ze wel netjes zouden moeten doen als iemand er over 'valt'.

En vergeet ook niet dat gewone medewerkers je niet zomaar 'onderzoekskosten' kunnen kwijt schelden ;)
Sorry had de namen idd moeten verwijderen, bij deze.

Tevens ben ik niet vergeten dat "gewone" medewerkers dat niet kunnen, wat ze wel kunnen is overleggen met hun meerdere.

Ik heb gewoon het idee dat het niet uitmaakt wie je bent en wat je klanthistorie is. En dat is jammer, tegen een goede klant moet je je wat soepeler opstellen naar mijn idee.

discogs

• loewie1984
remco_k schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:44:
Even los van de problemen met Salland (die imo gewoon even coulant mogen zijn en een extra test met meerdere schijven uitvoeren);

Heb je het bios geupgraded naar de nieuwste bios versie?
http://support.asus.com/d...&model=M2N32-SLI%20Deluxe
Wellicht dat problemen van jouw aard gewoon op zijn gelost.
Ik ben van revisie 1802 naar 2001 gegaan en vlak voor ik hem opstuurde nog even geupgrade naar 2101.

discogs

• remco_k

remco_k

offtopic:
Nou kan ik wat kippig geworden zijn, maar ik zie nergens iets over een firmware/bios upgrade staan.

Hoe dan ook, dat is dan niet de oplossing.

Alles kan stuk.

• loewie1984
remco_k schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:03:
[...]

offtopic:
Nou kan ik wat kippig geworden zijn, maar ik zie nergens iets over een firmware/bios upgrade staan.

Hoe dan ook, dat is dan niet de oplossing.
Mijn excuus, ik ben degene die op zijn zacht's gezegd kippig is. Het stond in de e-mail aan Salland, die heb jij niet kunnen lezen. Dus nogmaals mijn excuses.

discogs

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
loewie-643- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb gewoon het idee dat het niet uitmaakt wie je bent en wat je klanthistorie is. En dat is jammer, tegen een goede klant moet je je wat soepeler opstellen naar mijn idee.
Beetje offtopic, maar dat vind ik kul. Het feit dat je veel geld spendeert zou niet beslissend moeten zijn bij de vraag of ze 'coulant' zijn. Waarom krijg jij met zeuren eerder gelijk dan ik, als we alletwee niet echt gelijk hebben, maar jij hebt alleen meer geld uitgegeven dan ik?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• stylezzz
nare man schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:42:
[...]

Beetje offtopic, maar dat vind ik kul. Het feit dat je veel geld spendeert zou niet beslissend moeten zijn bij de vraag of ze 'coulant' zijn. Waarom krijg jij met zeuren eerder gelijk dan ik, als we alletwee niet echt gelijk hebben, maar jij hebt alleen meer geld uitgegeven dan ik?
Tuurlijk is dat bepalend. Ga jij tegen een klant zeggen die al voor tonnen omzet bij je heeft gezorgd dat ie ongelijk heeft en z'n eigen probleem maar moet oplossen? En daarmee kans lopen dat hij die paar ton omzet volgend jaar elders neer legt.... Nope... :)

• tm030614
  • Laatst online: 08:37
loewie-643- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:40:
En dan wil ik geen € 25,00 euro betalen.
Omdat Salland de producten niet gaat terugsturen voordat jij die € 25,- betaald kun je aangeven dat je betaald onder protest en later (hoewel lastig) deze € 25,- terugvorderen.

Je koopt onderdelen die je gebruikt in combinatie met Vista (heb het niet gecontroleerd maar ik neem aan dat dit ook ondersteund wordt) in dat geval lijkt het me niet meer dan redelijk dat Salland het systeem/onderdelen test zoals jij het ook gebruikt. Immers wellicht komt het defect alleen tot uiting in de door jouw gebruikte configuratie.

• tm030614
dominator schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:54:
[...]

Tuurlijk is dat bepalend. Ga jij tegen een klant zeggen die al voor tonnen omzet bij je heeft gezorgd dat ie ongelijk heeft en z'n eigen probleem maar moet oplossen? En daarmee kans lopen dat hij die paar ton omzet volgend jaar elders neer legt.... Nope... :)
Het is bepalend, maar zou het niet moeten zijn. Immers elke klant, groot of klein, verdiend dezelfde service.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Moet je dat bedrag voor of achteraf betalen? :) Anders lijkt mij de keuze gewoon makkelijk... terug laten sturen en niet betalen en proberen je mobo via de fabrikant te laten vervangen.

Twitter

• stylezzz
tm030614 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:57:
[...]

Het is bepalend, maar zou het niet moeten zijn. Immers elke klant, groot of klein, verdiend dezelfde service.
Eigenlijk niet. Maar de realiteit is weer anders helaas.... Diegene die een scene schopt in de winkel word ook prompt geholpen en de deur uitgewerkt, houd je je koest dan loop je gewoon tegen de regels op.

• loewie1984
Dank voor de vele reacties,

Ik moet vooraf betalen, dus het geld achteraf niet betalen is niet mogelijk, niet gepast, en ook geen optie. Ik heb inmiddels mijn probleem bij Asus neergelegd, in de hoop dat hun zich wel coulant opstellen.

Ik weet niet wat er aan de hand is met Salland, maar deze manier van service ben ik niet van ze gewend. En sinds ik dat bericht gelezen heb over de stopzetting van de relatie tussen Salland en Tweakers, zijn mijn gevoelens hierover ook niet verbeterd.

Ik wil het helemaal niet over de kant van "weet je wel hoeveel ik hier gekocht heb" spelen. Maar het laat me geen enkele ander uitweg.

EDIT:

En we hebben reactie terug:

Geachte heer/mevrouw,

U ontvangt deze e-mail als reactie op uw beide e-mails en uw telefoontje.

Wij hebben uw moederbord inmiddels nogmaals getest, dezelfde test-setup als bij de voorgaande sets maar dan met drie extra harde schijven. (totaal vier S-ATA harde schijven en een S-ATA dvd-speler) Ditmaal hebben wij Windows Vista geinstalleerd en deze continue laten rebooten. Het syteem heeft dit ruim een uur gedaan zonder problemen, elke keer werden alle S-ATA apparaten gevonden.

Vervolgens hebben wij de S-ATA dvd-speler verwijderd en in totaal zes S-ATA harde schijven aangesloten, ook in deze configuratie heeft het systeem circa een uur Windows herhaaldelijk opgestart. (door ons ingesteld, automatisch een minuut na het inloggen) Dit alles gaf geen problemen. Samen met de tests die bij de voorgaande RMA zijn gedaan kunnen wij enkel concluderen dat het moederbord in orde is.

Wanneer een product in orde is dan rekenen wij testkosten, zoals duidelijk vermeld bij de RMA voorwaarden waar u akkoord mee bent gegaan ten tijde van uw RMA aanvraag. Testkosten zijn op al onze klanten van toepassing, voor zowel een klant die hier voor 20 euro iets heeft aangeschaft maar ook b.v. zakelijke resellers die enkele tonnen per jaar omzetten.

Is iets niet defect dan is er geen sprake van een garantieafhandeling en dienen wij de hiervoor verschuldigde kosten/tijd in rekening te brengen, als testkosten. Dit doen wij echter slechts gedeeltelijk, wanneer wij de daadwerkelijke tijd in uurloon in rekening zouden brengen dan werd het bedrag logischerwijs veel hoger. Het standaardtarief is 35 euro, uit coulance hebben wij reeds 15 euro in rekening gebracht. Wij hopen dat u dit aanbod kunt waarderen.

Wij kunnen, zoals eerder aangegeven, uw moederbord doorsturen naar Asus. Wanneer Asus echter ook geen defect kan vinden zullen door Asus ook testkosten in rekening gebracht worden, wat één van de redenen is dat wij zelf alle producten dienen te testen. Deze kosten zullen wij dan aan u door (moeten) berekenen. Blijkt uit de testen van Asus wel een defect aanwezig dan zullen wij de testkosten uiteraard schrappen.

Als alternatief kunt u de overige gebruikte componenten retourneren. Hoe meer u inlevert, hoe meer wij kunnen nakijken en hoe beter wij u kunnen helpen. Mogelijk is toch een ander onderdeel defect of is er sprake van een compatibiliteitsprobleem. Blijkt er dan toch een defect aanwezig in het moederbord dan zullen wij uiteraard ook de testkosten schrappen.

De door u uitgevoerde testen lijken correct te zijn, voor zover wij dat op afstand kunnen beoordelen. Echter, was het moederbord defect dan hadden wij dat hier ook moeten constateren. Aan de hand van de hierboven genoemde opties kan dat mogelijk alsnog, wenst u daar geen gebruik van te maken dan kunnen wij u momenteel echter niet verder helpen. Hetgeen wij hier noemen geeft aan dat wij u willen helpen, of u hier gebruik van wenst te maken is aan u.

Los van dit verzoeken wij u vriendelijk om onze reactie op uw e-mail(s) af te wachten, bellen na een e-mail is niet nodig. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie op uw e-mail, kostenloos. Doorgaans verwerken wij alle e-mails binnen 24 uur, op werkdagen. Waar mogelijk sneller, echter bent u niet de enige klant en vragen wij u dan ook vriendelijk enig geduld op te brengen met betrekking tot reacties en b.v. tests en/of uitzoekwerk.

Wenst u het moederbord, de processor en het geheugen te laten retourneren dan kunt u de verschuldigde testkosten verhogen met 9,99 euro voor de verzendkosten. Het totaal bedrag a 24,99 euro kunt u dan overmaken op onze ABN Amro rekening 409287024, onder vermelding van RMA 26783. Na ontvangst van uw betaling zullen wij uw RMA vervolgens zo spoedig mogelijk verzenden.

Wij hopen dat de bovenstaande toelichting het één en ander duidelijk heeft gemaakt en u meer inzicht/positieve(re) indruk in de situatie heeft gegeven.

Met vriendelijke groet,

....
Hoofd RMA Department

Salland Automatisering

[ Voor 76% gewijzigd door loewie1984 op 04-09-2008 18:01 ]

discogs

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En sinds ik dat bericht gelezen heb over de stopzetting van de relatie tussen Salland en Tweakers, zijn mijn gevoelens hierover ook niet verbeterd.
Dat heeft hier niks mee te maken. Vroeger betaalde je als shop een jaarlijks bedrag voor de pricewatch, tegenwoordig betaal je per klik. Als je weet hoeveel bezoekers T.net dagelijks heeft, dan kan je vlug even rekenen dat het bedrag dat jaarlijks aan de pricewatch gespendeerd werd, makkelijk maandelijks betaald moet worden. En voor sommigen is dat gewoon teveel geld.

March of the Eagles

• tm030614
loewie-643- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:21:
Dank voor de vele reacties,

Ik moet vooraf betalen, dus het geld achteraf niet betalen is niet mogelijk, niet gepast, en ook geen optie. Ik heb inmiddels mijn probleem bij Asus neergelegd, in de hoop dat hun zich wel coulant opstellen.

Ik weet niet wat er aan de hand is met Salland, maar deze manier van service ben ik niet van ze gewend. En sinds ik dat bericht gelezen heb over de stopzetting van de relatie tussen Salland en Tweakers, zijn mijn gevoelens hierover ook niet verbeterd.

Ik wil het helemaal niet over de kant van "weet je wel hoeveel ik hier gekocht heb" spelen. Maar het laat me geen enkele ander uitweg.
[/i]
Ik raad je aan het bedrag te betalen (onder protest omdat je van mening bent dat er een defect is) en de producten retour te laten sturen. Hierna zelf wederom testen, komt het probleem wederom voor maak een foto, printscreen of net wat mogelijk is.
Stuur het op naar Salland en eis de kosten terug en stel een termijn voor oplossing.

Edit: Ben, zoals ook hieronder door andere aangegeven, het er wel mee eens dat in het geval er inderdaad niks kapot is Salland het volste recht heeft reparatiekosten in rekening te brengen. Als acheraf toch blijkt dat er wel iets kapot is dan wordt het weer anders natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 04-09-2008 22:57 ]

• loewie1984
Ik ga inderdaad morgen mijn spullen terug laten komen, door het bedrag te betalen. Ik moet er maar vrede mee hebben dat ze me al € 20,00 minder in rekening hebben gebracht.

En het is ook niet dat ik nu ik dat moet betalen, de maand niet meer kan uitzingen. Het is een principe kwestie, waarin ik toch van mening ben dat klantenbinding gene ene fuck meer boeit op vandaag. Ze kunnen zich klaarblijkelijk niet voorstellen dat ik wel problemen heb en hun niet.

discogs

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 13:27
Blijkbaar is je moederbord niet kapot, dus dan heeft Salland helemaal gelijk.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21

Haan

dotnetter

Het is een principe kwestie, waarin ik toch van mening ben dat klantenbinding gene ene fuck meer boeit op vandaag. Ze kunnen zich klaarblijkelijk niet voorstellen dat ik wel problemen heb en hun niet.
Ik vind juist dat ze je in die laatste email zeer netjes te woord staan. Daarbij leggen ze heel duidelijk uit hoe de zaken er voorstaan en wat de opties zijn.

Daarbij is de 6000 euro die jij bij hun hebt besteld voor jou misschien wel veel geld, maar voor zo'n winkel is dat natuurlijk maar een schijntje. Let wel, het gaat hier zelfs maar om 6000 euro omzet, de winst die ze door jou gemaakt hebben is daar nog maar een fractie van..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• loewie1984
Nou laten we er dan nog een troubleshoot topic van maken: Op basis van wat hier aan informatie gegeven wordt. Waar kan het dan nu nog aan liggen?

Ik heb een Cooler Master 550Watt Real Power voeding en een Sapphire HD3870 Ultimate.

Is dit misschien de bottleneck?

Ik heb 5 SataII apparaten, 4 geheugenbanken vol, een AMD 6000+ (125 watt meen ik), die HD3870, en drie 120mm regelbare fans op de 12 voltlijn aangesloten en een zallman cpu koeler.

Als hun er 6 hd's aangehangen hebben dan kan het niet aan mijn 4 wd's liggen die zijn praktisch splinternieuw hebben nog geen 1000 uren looptijd gehad (gecontroleerd met crystal disk info).

Dus de voeding perhaps?

discogs

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Andere voeding proberen dan maar? ( of heb ik erover heen gelezen en heb je dat al gedaan)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
Die voeding zou voldoende moeten zijn hoor...

Ik zou het niet in de afzonderlijke onderdelen zoeken, meer in compatabiliteitsproblemen, zij hebben namelijk vast niet met dezelfde HDD's getest als jij. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

(In principe kan je dus zeggen dat ik elke schijf die in mijn systeem zit een
keer tot primaire opstartschijf ingesteld heb) Met als resultaat dat als
ik één van mijn 3 500GB schijven als primaire opstartschijf instelde,
Windows Vista van mijn 250GB schijf gelezen werd.

Das geloof ik gewoon een windows kwaaltje, iig heb ik er ook last van. maakt niet uit van welke schijf ik zeg dat hij moet booten. windows flikkert de boot sector toch op de schijf die aan fysieke poort 0 hangt.

Als hun er 6 hd's aangehangen hebben dan kan het niet aan mijn 4 wd's liggen die zijn praktisch splinternieuw hebben alleen nog geen 1000 uren looptijd gehad (gecontroleerd met crystak disk info).

De enige foutmelding die je krijgt is "geen disk gevonden". klinkt alsof het zeer zeker je disk is, dat ie af en toe gewoon niet snel genoeg opstart :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

loewie-643- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:17:
Als hun er 6 hd's aangehangen hebben dan kan het niet aan mijn 4 wd's liggen die zijn praktisch splinternieuw hebben nog geen 1000 uren looptijd gehad (gecontroleerd met crystal disk info).
Daar denk ik dus juist anders over. Hoeveel branduren zo'n ding nog heeft is even irrelevant.
Het kan een 'doodnormaal' incompatibiliteitsprobleem zijn.
En het kan zodanig zijn dat het probleem zich alleen voordoet bij jouw specifieke situatie, moederbord en jouw HDD's. Evt zelfs nog veroorzaakt door een ander aangekoppeld apparaat zoals jouw DVD speler.

Salland heeft je nu gewoon goed geholpen, antwoorden je heel netjes en geven je zelfs korting op de test kosten. (Terwijl ze voor dit moment terecht opmerken dat er geen defect is)
Waarom ga je niet verder met het advies van Salland?
Als alternatief kunt u de overige gebruikte componenten retourneren. Hoe meer u inlevert, hoe meer wij kunnen nakijken en hoe beter wij u kunnen helpen. Mogelijk is toch een ander onderdeel defect of is er sprake van een compatibiliteitsprobleem. Blijkt er dan toch een defect aanwezig in het moederbord dan zullen wij uiteraard ook de testkosten schrappen.
Enige wat ik me bedacht, Salland heeft getest d.m.v een reboot (warme start zeg maar).
Terwijl het probleem er toch alleen is als er een koude start is?
Daar zit nog wel een essentieel verschil tussen wat de test resultaten behoorlijk kan beinvloeden.

Het kan ergens ook aan je voeding liggen maar die kans acht ik een stuk kleiner dan bovenstaande.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 05-09-2008 10:11 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Laat het bord doorsturen naar Asus zoals het hoofd RMA aangaf. Vinden zij dezelfde problemen, prima ; jij kosteloos weer je producten terug. Vinden zij geen problemen, moet je het toch echt verder zoeken (en iets zegt me dat het probleem niet je moederbord is en je zelf te weinig geprobeerd hebt). Dan moet je die evt. kosten ook dragen, indien dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Exorcist schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:47:
Laat het bord doorsturen naar Asus zoals het hoofd RMA aangaf. Vinden zij dezelfde problemen, prima ; jij kosteloos weer je producten terug. Vinden zij geen problemen, moet je het toch echt verder zoeken (en iets zegt me dat het probleem niet je moederbord is en je zelf te weinig geprobeerd hebt). Dan moet je die evt. kosten ook dragen, indien dat het geval is.
Vind ik ook een goede oplossing. Als je zeker weet dat het mobo defect is kun je het dus gerust laten doorsturen. Als je daaraan twijfelt (en aan jezelf) laat je het terugkomen en test je zelf nog wat meer.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja ik ben er nu inmiddels ver achter wat het eventuele probleem zou kunnen zijn geweest.
Ik heb contact gehad met Asus, waarin ik in een ellelange engelse e-mail uitleg doe over mijn verhaal. Ik beschrijf mijn problemen uitvoerig. Waarop ik één lullig zinnetje antwoord krijg: "Ja dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de sataII controller, ik moet er maar wat minder schijven op aansluiten, is bekend hoor!"

Zo gezegd zo gedaan, mijn 250 GB is verdwenen, en nu gebruik ik nog enkel 3 keer een 500 GB schijf. Vista opnieuw geïnstalleerd, en tot gisteren geen problemen meer gehad maar vanochtend is hij vermoedelijk weer blijven hangen (ik beheerde op afstand).

Ik vind de support van asus dus barslecht, en dit moederbord gaat op de nominatie om vervangen te worden. Ik vraag me alleen nog af of ik met het antwoord van Asus mijn testkosten bij Salland kan terugeisen.

FYI: de 250 GB schijf is hagelnieuw, en vertoond in een ander systeem geen kuren, maar leverd dus een conflict naar het schijnt op met dit moederbord.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

loewie-643- schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:22:
Ik vraag me alleen nog af of ik met het antwoord van Asus mijn testkosten bij Salland kan terugeisen.
Ik zou er niet op rekenen, want eigenlijk zeggen ze hier dat je moederbord niet voldoet aan wat je ervan mag verwachten, oftewel: non-conformiteit, oftewel, het recht de koop te ontbinden.

Dat Salland de koop niet wil ontbinden lijkt me duidelijk, dus gaan ze ook niet toegeven dat je moederbord niet voldoen aan hetgeen je ervan mag verwachten (= conformiteit).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ik ben dan erg benieuwd waar dat 'bekend' te vinden is...?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

loewie-643- schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:22:
Ja ik ben er nu inmiddels ver achter wat het eventuele probleem zou kunnen zijn geweest.
Ik heb contact gehad met Asus, waarin ik in een ellelange engelse e-mail uitleg doe over mijn verhaal. Ik beschrijf mijn problemen uitvoerig. Waarop ik één lullig zinnetje antwoord krijg: "Ja dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de sataII controller, ik moet er maar wat minder schijven op aansluiten, is bekend hoor!"

Zo gezegd zo gedaan, mijn 250 GB is verdwenen, en nu gebruik ik nog enkel 3 keer een 500 GB schijf. Vista opnieuw geïnstalleerd, en tot gisteren geen problemen meer gehad maar vanochtend is hij vermoedelijk weer blijven hangen (ik beheerde op afstand).

Ik vind de support van asus dus barslecht, en dit moederbord gaat op de nominatie om vervangen te worden. Ik vraag me alleen nog af of ik met het antwoord van Asus mijn testkosten bij Salland kan terugeisen.

FYI: de 250 GB schijf is hagelnieuw, en vertoond in een ander systeem geen kuren, maar leverd dus een conflict naar het schijnt op met dit moederbord.
Wat je dan even vergeet is dat zo'n klantenservice medewerker weer dat ellenlange verhaal moet gaan doorlezen.

Het is altijd beter om kortbondig je probleem te omschrijven, je systeem specificaties, overige software en dan op antwoord wachten.

Dat scheelt hen tijd met lezen, jou tijd met een sneller antwoord.

Ook ik vind de dingen die Salland aanbied lang zo slecht niet, ze geven je meerdere keuzes, niet one way or the highway.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
RoadKill21 schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:27:
[...]

Wat je dan even vergeet is dat zo'n klantenservice medewerker weer dat ellenlange verhaal moet gaan doorlezen.

Het is altijd beter om kortbondig je probleem te omschrijven, je systeem specificaties, overige software en dan op antwoord wachten.

Dat scheelt hen tijd met lezen, jou tijd met een sneller antwoord.

Ook ik vind de dingen die Salland aanbied lang zo slecht niet, ze geven je meerdere keuzes, niet one way or the highway.
Ellenlang, het viel eigenlijk wel mee, het was een beschrijving in een notedop. De afzender van email had een behoorlijk nederlandse naam, dus ik verbaas me erover dat ie niet in het nederlands tegen me begint en maar slechts één zin naar me terug stuurt.

Dear customer,

I think you problem has to do with the limit of the raid control, please try to arrange somting with the store because with 1 hdd the motherboard is working great.

Best Regards/ Met vriendelijke groet,

Asus TSD

Fatsoenlijke zinnen maken op vandaag is er ook niet meer bij.... :(
remco_k schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:05:
[...]

Ik ben dan erg benieuwd waar dat 'bekend' te vinden is...?
Ja anders ik wel!

Anyways, kan ik nog iets met dat antwoord? Asus erkent dus dat teveel schijven op het moederbord zorgen voor een conflict of mag ik er dat niet uit op maken?

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 08-09-2008 22:36 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

mmm.. ja, ik zou daaruit opmaken dat Asus dat erkend dat hun moederborden dat niet kunnen. Maar.... of je hier wat mee kunt... is twijfelachtig. Dan zou Asus en/of de shop al uit mededelingen moeten hebben laten blijken dat het moederbord daartoe wel in staat is, of moet dat gebruikelijk zijn, of moet je dat ten tijde van de aankoop bij de shop hebben laten weten dat je het moederbord enkel wilde als je er meerdere HD's in kon hangen.

Voor de gemiddelde gebruiker is het bord goed genoeg, dus als jij er bovengemiddeld gebruik van wilde maken, had je moeten uitzoeken of dit bord daarvoor geschikt is... Heb je dat niet (aantoonbaar) gedaan, dan voldoet dit bord (m.i.) dus gewoon aan de conformiteits-eis.

Aan de andere kant, als je geen extra raid-controler gebruikt, dus gewoon enkel de aansluitingen op het moederbord én er geen explicite aanwijzingen zijn gegeven over welke HD's/OS je moet gebruiken, ja, dan mag je ervan uitgaan dat het moederbord dat gewoon aan moet kunnen. Maar goed, zie dat maar 'ns hard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ardana schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:30:
Voor de gemiddelde gebruiker is het bord goed genoeg, dus als jij er bovengemiddeld gebruik van wilde maken, had je moeten uitzoeken of dit bord daarvoor geschikt is... Heb je dat niet (aantoonbaar) gedaan, dan voldoet dit bord (m.i.) dus gewoon aan de conformiteits-eis.
Ik heb in ieder geval Salland en Asus nog eens aangeschreven hierover. Salland kan hier niets aan doen, maar heb ik nog gevraagd om een reactie. En Asus heb ik de kwestie voorgelegd dat het mobo dus wel met 1 a 2 schijven normaal functioneerd maar zodra het er 4,5,6 worden van een bepaald merk/type er conflicten optreden die nergens beschreven staan.

We wachten het af...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06
loewie-643- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:43:
[...]

Ik heb in ieder geval Salland en Asus nog eens aangeschreven hierover. Salland kan hier niets aan doen, maar heb ik nog gevraagd om een reactie.
Ik vind het al heel wat dat je zoveel contact met Asus gezocht hebt, terwijl jij niets met Asus te maken hebt.

In dit geval lijkt mij dat er sprake is van een produkt dat niet aan de specificaties voldoet, Salland verkoopt je een moederbord met 6 SATA-kabels en 3 SATA-power-cables (voor 6 devices) zodat je mag aannemen dat dat moederbord hiermee overweg kan. Nu dit niet het geval blijkt is dus niet geleverd wat je besteld hebt en kun je wellicht op grond hiervan zelfs de koop ontbinden (voor zover er al sprake is van 'koop', jurist anyone?).

Voor een webwinkel is het natuurlijk heerlijk om te melden ''wij kunnen er ook niets aan doen', maar in dit geval ligt het niet zo simpel.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
coyote1980 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:33:
[...]

Ik vind het al heel wat dat je zoveel contact met Asus gezocht hebt, terwijl jij niets met Asus te maken hebt.

Voor een webwinkel is het natuurlijk heerlijk om te melden ''wij kunnen er ook niets aan doen', maar in dit geval ligt het niet zo simpel.
Hoezo heb ik niets met Asus te maken? Hun zijn toch de bedenkers van dat plankje?

En ja de koop ontbinden bij een moederbord wat ik al sinds 2006 heb (is tussendoor vervangen voor een nieuw exemplaar vanwege kapotte lan-poorten) lijkt me ietwat lastig.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

loewie-643- schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:37:
Hoezo heb ik niets met Asus te maken? Hun zijn toch de bedenkers van dat plankje?
En ja de koop ontbinden bij een moederbord wat ik al sinds 2006 heb (is tussendoor vervangen voor een nieuw exemplaar vanwege kapotte lan-poorten) lijkt me ietwat lastig.
Je hebt idd niets met Asus te maken, enkel met de verkoper: je aankoop valt nl. onder 't kopje "consumentenkoop" en daarop zijn heel veel dwingendrechtelijke regels van toepassing. Dat betekent o.a. dat jij je niet hoeft te wenden tot de producent, maar alleen tot de verkoper en dat die een verplichting aan jou heeft.

Als een aankoop (en ja, dit is een koopovereenkomst) niet voldoet aan hetgeen je ervan mag verwachten, kun je op grond daarvan (o.a.) de koop ontbinden. Of je dat ook nog kan na 2 jaar, is even de vraag, maar dat staat niet als weigeringsgrond in de wet. Oftewel, als je 't zeker wil weten, zul je die vraag aan de rechtbank moeten voorleggen, maar ik adviseer om dat niet te doen (nee, geen extra rechtskennis oid, enkel boerenverstand).
offtopic:
aan de andere kant... als je geen vertegenwoordiging in de rechtbank nodig hebt, is 't soms ook gewoon leuk om zoiets te doen

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 09-09-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok bedankt voor je uitvoerige uitleg, ik wacht even de reactie van Salland af, wellicht dat hun ook inzien dat dit een apart geval is

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Inmiddels heb ik met beide firma's weer contact gehad.

Als eerste de reactie van Salland:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij zullen onderstaande zeker meenemen indien wij weer een dergelijk probleem tegen komen. Wij waren niet op de hoogte van dit probleem met de Raid controller.

Wel lichterlijk vreemd overigens, wij hebben uw configuratie getest met in totaal zes schijven en zijn het probleem niet tegen komen. Helaas kan ik niet achterhalen hoe groot deze schijven waren. Mijn collega die dit getest heeft, is er over twee weken pas weer.

Met vriendelijke groet,

RMA Department

Salland Automatisering

Hierop heb ik weer contact gezocht met Asus en ze het volgende gestuurd:

Hello Asus TSD,

So if I understand you correctly, the motherboard is okay for average use (1
disk) but not for above average (multiple disks, more than three for
example) use. If this is so, I find it a shame that Asus represents a
motherboard capable of running several disks but when it comes to this, it's
suddenly incompatible.

Kind Regards,

Vervolgens ontvang ik van Asus:

Geachte,

Ik denk dat het probleem ligt in de maximale limiet van 2 tb op de raid controller.

Best Regards/ Met vriendelijke groet,

Beetje magertjes dus.
Heb ik nog opties?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor al die moeite je al gedaan hebt, had ik dat moederbord reeds verkocht en een ander gekocht.

March of the Eagles

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Persoonlijk vind ik dat Salland dit nog vrij goed behandeld heeft.

Dat je daar al voor 6000 euro hebt besteld zegt niks, vergeet niet dat daarvan mss een kleine 300 euro in hun zakken is terecht gekomen. Zelfde met dit moederbord. Hadden ze mss een tientje winst op, - Alle uren dat ze al aan je mobo hebben getest .... Uiteraard betekent dit niet dat ze je goede of slechte service moeten geven naargelang wat je ze opbrengt, maar vergeet niet dat je niet klant #1 waar ze niet zonder kunnen ;)

Al bij al hebben ze toch zo veel mogelijk getest. Het is gewoon erg vervelend als een probleem bij de klant voorkomt, maar helemaal niet in de winkel. Er zijn veel factoren die de werking kunnen beinvloeden. Helaas is er geen magisch tooltje die zegt wat er scheelt.

*knip* Frauduleus handelen opteren is niet nodig

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 14-09-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb hetzelfde board gehad en daar hing 2x 320, 3x 200 GB en 1x 500GB in. Dit heeft 1 1/2 jaar perfect gewerkt en nu draait het als een pc'tje voor me ma met nog naar 1 HDD van 200 GB. Geen 1 van WD though.

Daar haal ik de 2 TB net niet, maar heb met ongeveer zelfde hoeveelheid HDD space gewerkt als jou, alleen dan over wat meer schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb iets dergelijks ook wel eens meegemaakt. Oplossing hiervoor was NCQ uitschakelen in apparaatbeheer, dit wil niet altijd even goed werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
eX0duS schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:51:
Ik heb iets dergelijks ook wel eens meegemaakt. Oplossing hiervoor was NCQ uitschakelen in apparaatbeheer, dit wil niet altijd even goed werken...
Hmm daar zeg je wat, ik had hem in IDE compatible modus staan, dan worden dat soort features natuurlijk niet gebruikt. Hadden zij hem misschien gereset en ook zoiets dergelijks gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Daar heb ik geen idee van, ik vind het nogal een sterk verhaal als ik kijk naar de tijd die ertussen in gezeten heeft dat ik aangaf dat ze vista nog niet getest hebben en twee uur later zeggen ze dat ze het geïnstalleerd hebben en daarna een uur getest hebben met 6 schijven.

Anyways, i rest my case de kloemel doet het nu voor de time being. Zoals ik al eerder zei komt er toch binnenkort een nieuw mobo voor in de plaats. En ook al heeft salland tijdens de RMA dan goed en netjes gehandeld. De afhandeling m.b.t. de informatie wat Asus mij heeft medegedeeld, houden ze zich opvallend passief.

discogs

• itsalex
  • Niet online
Ik heb het ook gezien met een klant zijn computer. Wat het is weet ik niet. Het is een Asus M3N (typenr moet ik even opzoeken) met een AMD cpu. Wat er gebeurd weet ik niet maar er zijn 2 Samsung 300 gb hd intern en steeds als een Samsung hd een blauw scherm geeft dan schuift de boel steeds een stapje op waardoor die van de andere schijf gaat opstarten. Ik weet ook niet wat het is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• loewie1984
Kickje,

vorige week berichte ik nog ergens dat het vermoedelijk aan mijn 250 GB zou hebben gelegen, deze week begint mijn 500 GB schijf met kuren. Of beter gezegd, mijn moederbod, ik denk dat de sata controller beneden de maat is en je installatie langzamerhand omzeep helpt op de schijf.

Trage detectie, computer volledig stroomloos maken eer hij het weer doet. Ik zweer dat het aan het mobo ligt.

discogs

• loewie1984
Woei! De aanhouder wint...

Vandaag nog maar eens een e-mail gestuurd naar salland met dit als resultaat:

Geachte heer/mevrouw,

Vraag aub een nieuwe RMA voor het moederbord aan als ‘reparatie binnen garantie’
en vermeld naast een duidelijke probleemomschrijving ook de tekst vanuit uw e-mail
naar Asus en de reactie van Asus.

Wij zullen het moederbord onder vermelding van deze klacht naar Asus doorsturen en u
hier, als eenmalige uitzondering, een dagwaarde voor aanbieden. Deze dagwaarde is
afhankelijk van leeftijd en compleetheid en is bij ons te besteden, dit kan niet
gecrediteerd worden.

Vermeld aub tevens de bovenstaande alinea bij uw RMA aanvraag, zodat dit aanbod
duidelijk bij de RMA aanvraag vermeld staat.

Met vriendelijke groet,

Hoofd RMA Department

Salland Automatisering

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 24-09-2008 15:23 ]

discogs

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
"Deze dagwaarde is afhankelijk van leeftijd en compleetheid"
Nou dan krijg je dus 15 a 20 euro.

Is maar net waar je al die moeite voor wil doen. Bovendien is het niet eens zeker dat asus deze rma goedkeurt.

Wellicht een beetje appels en peren... maar ik heb een ouder asus mainboard (A8N32-SLI) met dik meer dan 2TB aan de Nvidia SATAII controller hangen, zonder problemen....
Pagina: 1