Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Sitecom DC203] Probleem met Concepts ICT Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geruime tijd geleden heeft Deventer gekozen de hele stad van glasvezel te voorzien.
Ik was pas aan de beurt en nam een triple play basis abonnement. 35 Mbps.

Mijn bedrade gezins thuisnetwerk functioneerde prima met het @Home / Ziggo basis abonnement van 4 Mbps. Ik heb enkele PC's en een NAS opgenomen. Bovendien enkele plaatsen in huis waar ik 1 laptop kan aankoppelen. Dus bij overgang naar provider dacht ik alleen de UTP kabel te hoeven om te zetten van @Home/ Ziggo naar Concepts. :) Mis dus:

Concepts heeft gekozen voor een dynamisch IP adres toewijzing. Dat is normaal. Maar Concepts doet dat om de paar uur. Ik krijg een leasetijd van een uur of 2.
Mijn Sitecom 8 poorts router DC 203 met geupgrade firmware kan daarmee niet omgaan. Sitecom vindt het raar dat Concepts elke paar uur de leasetijd opnieuw wil bepalen. Concepts vindt dat ze een goed signaal levert - feitelijk juist, maar zeer ergenis wekkend :( . Dat ik met mijn huisinstallatie van de ene op de andere dag niet meer op dezelfde manier mee overweg kan deert ze niet. 1 PC op het modem doet het - gelukkig - nog wel. Concepts heeft mij niet geinformeerd over deze gang van zaken.

Een nieuwe (8 poorts) router zou de oplossing zijn volgens Concepts ICT. Die kost al gauw een euro of 80, maar ik ben hierop helemaal niet voorbereid door Concepts. Ik wil helemaal geen extra kosten.
Ik wil dus terug naar mijn vorige provider, maar Concepts wil de overeenkomst niet ontbinden. Zit ik een jaar vast aan een contract (600 Euro).
Ik ben dus ontzettend boos, en voel me erin geluisd door Concepts.
Bovendien erg gefrustreerd vanwege het internet ongemak dat dit oplevert - en met veel gebruikers is dat echt heftig! Iedereen moet nu afspreken met de rest van de bewoners wanneer ze internetten. En dan hun UTP kabeltje in het modem stoppen.......

Dan toch maar een router aanschaffen. Blijkt nu dat deze routers nauwelijks leverbaar zijn. Levertijden van 1 - 2 weken.

Concepts,
Bedankt voor de goede voorlichting vooraf - maar niet heus -
Bedankt - maar niet heus - dat je me zo op kosten jaagt
Bedankt voor de ergernis die dit oplevert tussen alle internet gebruikers bij mij in huis - maar niet heus.

Alleen al voor de ergernis :( :( wil ik volgend jaar naar een andere provider!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 12:00 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Mijn Sitecom 8 poorts router DC 203 met geupgrade firmware kan daarmee niet omgaan.
En daar zit je probleem. Een DHCP client dient zich gewoon aan de door de DHCP server gestelde renewal time te houden. Ofwel: De sitecom hoort gewoon wakker te worden op het moment dat de leasetijd verstrijkt en een nieuwe lease aan te vragen.

Dat heeft dus geen bal met Concepts ICT te maken, maar des te meer met de software in je router.

Het is dan ook zeker niet vreemd dat Concepts ICT redelijkerwijs verwacht dat je apparatuur gebruikt die zich aan de DHCP specificatie houdt. Als vervolgens blijkt dat jouw Sitecom router dat niet doet, dan is dat natuurlijk niet hun probleem.

Om die reden leg je dan ook onterecht de schuld bij ICT concepts.
Verder vind ik de door jou aangedragen oplossing "verbreek het contract maar" dan ook zeker niet redelijk.

Dan nog een mededeling van huishoudelijke aard:
Het is niet de bedoeling dat je een topic opent op GoT om maar even je ergernis te dumpen.
Er is nergens een vraag te lezen en je rant maar door hoe boos je bent.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
zoals al gezegd, al zetten ze de dhcp lease op 5 min, het is aan de sitecom om zich aan de dhcp specs te houden. Concepts afzeiken omdat je een brakke router hebt is de omgekeerde wereld
Dat t kort is? ok.. maar who cares, t valt prima binnen de specs.

Maar goed, ook al zou ie t wel doen, kan dat ding uberhaupt wel 35mbit fatsoenlijk routeren?

Daarbij.. wat voor router heb je dan zo specifiek op t oog dat er 2 weken levertijd op zit? Je kan toch gewoon een andere halen? Hoeft ook nog geeneens 80 eur te kosten, alleen even eerst goed rondzoeken mbt een stabiele en die ook goed 35Mbit kan.

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 05-09-2008 20:57 ]

Verwijderd

Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb sinds gister ochtend/middag ook problemen met ConceptsICT en routers. Ik heb zelf een Linksys staan en de buren een Netgear. Wanneer je de kabel van de modem in de router stopt is de Netgear totaal niet meer bereikbaar en de Linksys sporadisch.

Ik heb wel gemerkt dat we over zijn gegaan op een nieuw netwerk. Eerst zaten we op het 85.* en nu op 195.*. Pas toen ik een ander MAC adres in mijn router heb ingegeven kreeg ik dit nieuwe adres, echter zijn de problemen nagenoeg hetzelfde.

Ik heb hier nog een Apple Express station die ik zo ga configureren en ga kijken hoe deze hierop reageert.

Morgen sowieso Concepts hierover gaan bellen..

Edit:
Woeps, ik zie dat er al meer mensen problemen hebben in het Y3Net topic

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 22:10 ]

• raoulteeuwen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-11 08:11
Vraagje: ik heb een LinkSys WRT54G2 op het Concepts ICT netwerk. Sinds enige weken valt op bepaalde momenten de DHCP uit. Ik zet de LinkSys dan uit en weer aan, en dan gaat het een tijdje goed. Ik had de DNS naar OpenDNS gezet, dacht dat het daarmee wellicht te maken had, maar nu ik de Concepts ICT DNS weer gebruik, blijf ik DHCP verliezen.

Het heeft bijna een jaar lang goed heeft gewerkt. Ik ben al weken aan het zoeken, maar kan nog niets vinden. Ik heb MAC adres cloning op de router aangezet: helpt ook niet. Firmware geupdate: geen oplossing.

Iemand een suggestie waar ik nog naar kan kijken? Kan het zijn dat Concepts iets aan de WAN kant hebben gewijzigd? De WRT54G2 is vrij nieuw: ik zou niet verwachten dat die bv DNS-specs ofzo niet goed afhandelt...

Verwijderd

Welke firmware heb je in je sitecom zitten?

http://www.sitecom.com/dr...p?groupid=1&productid=153

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 10:39 ]

Pagina: 1