Toon posts:

Firefox download directory en "open with" directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In FF heb ik ingesteld dat de download directory Downloads/Webbrowser/ is. Nu doet hij dat prima wanneer ik bij het download dialog Save kies.
Zodra ik echt bijvoorbeeld bij een pdf Open With Preview kies, download hij de file gewoon rechtstreeks Downloads/.

Ik heb ook al in about:config gekeken, en de browser.download.dir en de browser.download.DownloadDir naar dezelfde waarde gezet, maar mocht niet baten..

Ik heb namelijk een structuur onder downloads die ik graag aan zou willen houden:

code:
1
2
3
4
5
6
Downloads/
          Webbrowser/
          Torrent/
          Messenger/
          Newsgroups/
          FTP/

etc...
Anders raak ik echt de weg kwijt ;)

Ik zou toch echt graag al mn downloads onder Downloads/Webbrowser hebben... Iemand een oplossing??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 10:49 ]

Verwijderd

Twee dingen vallen me op:
1) Je kiest [Open with Preview] en hij gaat opslaan? Bij mij wordt het bestand dan geopend.....met het programma Voorvertoning.
2) Aangezien het bestand wordt geopend met Voorvertoning, ben je dan niet op zoek naar een instelling in Voorvertoning?
Of mis ik de clou weer eens helemaal?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:00:
Twee dingen vallen me op:
1) Je kiest [Open with Preview] en hij gaat opslaan? Bij mij wordt het bestand dan geopend.....met het programma Voorvertoning.
2) Aangezien het bestand wordt geopend met Voorvertoning, ben je dan niet op zoek naar een instelling in Voorvertoning?
Of mis ik de clou weer eens helemaal?
Dat laatste. :P

Als je een pdfje wilt openen met een bepaald programma wordt het eerst op je computer opgeslagen, want al die andere programma's doen niet aan streaming ;) Je webbrowser slaat het ergens lokaal op en het wordt geopend in het programma van je keuze.

TS: ik denk dat je moet zoeken voor een setting als 'temporary download dir' of zo iets dergelijks. Overigens, heb je versie 3 van firefox?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Dat laatste. :P
...
In ieder geval klopte mijn inschatting :+

Simpele geest als ik ben: hoe kan de lokatie van tijdelijke downloads van belang zijn voor hoe je je downloadbestanden ordent? Ze zijn toch niet voor niets tijdelijk?
Ben ik nou te naïef als ik denk dat zo'n bestand weer verdwijnt als je de boel sluit?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:04:
[...]
Ben ik nou te naïef als ik denk dat zo'n bestand weer verdwijnt als je de boel sluit?
JA die bestanden wissen niet als je afsluit, meestal staan die gewoon op een plek op je harde schijf die een bepaalde maximale inhoud mogen hebben (bijvoorbeeld 500mb) Als de 500mb vol zit gaan ze de "oudere" bestanden overschrijven met nieuwere. Werkt min of meer hetzelfde als webcache.

Wat betreft de locatie
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\8t1gfeel.default\Cache
staat bij mij een hoop zooi :) Zijn wel allemaal extensie loos lijkt het dus of je er wat aan hebt weet ik niet :$

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
[...]

In ieder geval klopte mijn inschatting :+

Simpele geest als ik ben: hoe kan de lokatie van tijdelijke downloads van belang zijn voor hoe je je downloadbestanden ordent? Ze zijn toch niet voor niets tijdelijk?
Eigenlijk klopt je redenering wel, moet ik je gelijk in geven. Helaas ziet iig firefox en osx 10.5 dit niet zo...

Vind het gewoon irritant dat mijn downloads folder helemaal vol met clutter zit door die "tijdelijke" downloads.

Edit:
Door je kijk op tijdelijke downloads ben ik wel op een nieuw spoor gekomen. Het blijkt wel mogelijk te zijn je tijdelijke bestanden die FF creeert te verwijderen upon quit. Dit doe je door een nieuwe boolean sleutel aan te maken in about:config die je browser.helperApps.deleteTempFileOnExit noemt en op true zet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 15:02 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39

Hertog

Aut bibat, aut abeat

[...]
Ik ben bang dat je het antwoord weer niet leuk zult vinden :+

Volgens mij is dit een geval waarbij de standaard functionaliteit van FireFox niet overeenkomt met de manier waarop iets in OS X gaat. Ik heb het idee dat OS X het hele 'tijdelijke bestand' idee niet gebruikt. Alle bestanden die in een programma worden weggegooid (automatisch toegevoegde torrents, uitgepakte .rar bestandjes, vorige versies van programma's die zichzelf updaten) komen in de Trash terecht. 'Zo maar' iets weggooien gebeurt bij mijn weten nooit.
Safari kent de optie 'open with' ook helemaal niet. Een bestand wordt gedownload, tenzij het in Safari kan worden geopend (en daar valt bijvoorbeeld Quicktime dan ook onder). Als je aangeeft het automatisch te openen wordt het eerst gedownload, en daarna pas geopend.
Firefox heeft op alle platformen het bekende 'downloaden of openen?' dialoogje. Dat 'openen' is blijkbaar wat lastiger op OS X. Volgens mij mag alleen het programma zelf schrijven in mappen van een bepaald programma (ofwel, alleen FireFox kan in de cache van FireFox komen) en daarbuiten plaatsen werkt ook niet optimaal (het bestand zou dan bijvoorbeeld in ~/Downloads/Temp worden geplaatst en 'na verloop van tijd' ineens in de Trash terecht komen). Of er andere varianten mogelijk zijn weet ik niet, maar de FireFox-OS X ontwikkelaars hebben er blijkbaar voor gekozen om van 'open with' 'download and open with' te maken. Op zich niet perse erg, maar dan moet het wel werken :)

@TS: als je geen 'temporary download' folder of iets dergelijks kunt vinden, heb je blijkbaar een bug gevonden, en moet je het even melden bij Mozilla.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

@NSA1984: Jij verwijst naar een cache map. TS heeft het over de downloadsmap. Dat is m.i. nogal een verschil. Dat je cache niet meteen wordt leeggekieperd lijkt me niet zo'n probleem, daar zoek normaal gesproken je films of doc's niet.
De Download map in OS X is de std download locatie als je iets download (OK, dat klinkt errug voor de hand liggend).

@Felony: Werkt de constructie die je hebt bedacht?

@Hertog: I'm just here to get flogged! DO me! :9

Verwijderd

Topicstarter
Ja die oplossing met de config aanpassen werkt. Alleen had ik liever gezien dat ik ook gewoon de tijdelijke downloadsdirectory kan aanpassen..
Pagina: 1