Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[DW8] Preview pas na 10 seconden zichtbaar*

Pagina: 1
Acties:

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Misschien niet te beste titel maar kon het probleem niet echt zo kort omschrijven.

Ik ben bezig een website te maken in php/mysql/css. Daarvoor gebruik ik dreamweaver 8. Mijn website preview ik in Firefox 3. Dit doe ik door de betreffende pagina via de sneltoets F12 te lanceren in firefox.

Wat ik bemerk is dat wanneer ik een wijziging aanbreng in mijn code (simpelweg de table border aanpassen van 1 naar 0) en ik herlanceer de pagina opnieuw, of ik ververs de pagina via F5, de wijzigingen niet zichtbaar zijn.

Ik dien meerdere malen (en dan bedoel ik tientallen) de pagina te verversen alvorens ik de recentste versie verkrijg van mijn website.

Vanwaar die vertraging ? Is het firefox die alles cached ofzo en niet meteen de recentste versie ophaalt van mijn webserver (WAMP) ? De geschiedenis en opgeslagen pagina's wissen via het optie-menu in firefox helpt niet.

Het gaat hier om meer dan 10 seconden dat ik moet wachten alvorens ik de recentste versie te zien krijg...

[ Voor 5% gewijzigd door jonaskellens op 04-09-2008 10:08 ]

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Firefox Cached ja, installeer eventjes de webdeveloper toolbar, dan kun je cache makkelijk aan/uit zetten.

Gebruik je Dreamweaver ook om je bestanden te uploaden?

[ Voor 37% gewijzigd door DoubleJ op 04-09-2008 10:59 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Dat is waarschijnlijk omdat Dreamweaver trage bloated meuk is.

Ik wou dat ik een beter antwoord kon geven, maar vrees dat dat het is :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38
Druk gewoon op ctrl+F5 ipv F5? ;)

Overigens is er niets mis met dreamweaver, er zit een goede code-editor in.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Ramon schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:58:
Druk gewoon op ctrl+F5 ipv F5? ;)

Overigens is er niets mis met dreamweaver, er zit een goede code-editor in.
Als hij na 10 minuten wachten en op 30x op F5 drukken wel de nieuwe content krijgt, lijkt me dat niet aan firefox liggen, maar aan de verversing van Dreamweaver.

Als je DW werkelijk alleen gebruikt voor de code-editor, dan heb je wel de duurste en meest bloated code-editor genomen die er te vinden is... :P

DW is leuk als je moeite hebt met HTML en de grafische development omgeving nodig hebt. Heb je geen moeite met HTML dan vertraagt het de boel alleen maar.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Bosmonster schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:14:
[...]
Als hij na 10 minuten wachten en op 30x op F5 drukken wel de nieuwe content krijgt, lijkt me dat niet aan firefox liggen, maar aan de verversing van Dreamweaver.
En als "hier" Dreamweaver nu wel gewoon supersnel is en (ctrl-) F5 gewoon prima werken zoals ze zouden moeten doen (met IE, Safari en Opera) is het dan nog steeds een baggerprogramma of zou het toch heeeeel misschien kunnen liggen aan iets anders?

Nickname does not reflect reality

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Belangrijkste vraag is: maak je gebruik van cached files binnen Dreamweaver of sla je expliciet op?

Overigens, mogen editors worden besproken in DTE :)

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 04-09-2008 11:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
WEB >> DTE
DW is leuk als je moeite hebt met HTML en de grafische development omgeving nodig hebt. Heb je geen moeite met HTML dan vertraagt het de boel alleen maar.
Psies d:)b Een "lightweight" text-editor (een willekeurige *pad :P ) voldoet veel beter doorgaans, maar dan moet je wel je HTML beheersen ;)
ik gebruik graag Homesite overigens, al wordt die al een paar jaar niet meer onderhouden :X

[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 04-09-2008 11:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ramon
[...]

Zou kunnen, maar aangezien we niet alle informatie hebben lijkt me dat vooralsnog voorbarig.

Heb je een server ingesteld? Of open je de pagina lokaal als je op F12 drukt?
Gebruik je de interne FTP functie?

Kortom, meer info.

• jonaskellens
Ik gebruik dreamweaver ook om bestanden up te loaden ja. Maar dat uploaden is naar de WAMP-server op dezelfde pc als waar ik codeer in dreamweaver...

Ik gebruik de grafische omgeving niet, enkele het code gedeelte. Ik vind dreamweaver interessant voor code-completion, css editor en dergelijke... ik weet dat er ook andere oplossingen bestaan, maar ben dreamweaver gewoon. Alleen nu werkt hij serieus op mijn systeem door zijn traagheid !

F5 is de standaard browser : firefox3
ctrl+F5 is de 2de browser : internet explorer 7

Toegegeven : overgaan van firefox naar IE zorgt voor de recentste versie van mijn pagina. Maar graag preview ik gewoon mijn pagina enkel in firefox...

Dreamweaver en firefox afsluiten en heropstarten zorgt ervoor dat modificaties in de code na 1 maal verversen zichtbaar zijn. Echter na een 10tal keer verversen en meteen de wijziging te zien, is het gedaan met de snelheid. De 11e keer moet ik alweer meedere malen op F5 drukken of firefox volledig opnieuw lanceren alvorens ik de recentste versie te zien krijg van mijn pagina.

Dus conclusie : fout ligt bij dreamweaver ??

• Ramon
Waarom upload je (met ftp?) als je dev en test bak hetzelfde zijn? :? Dan kan je toch gewoon in de betreffende map saven?

En het probleem hoeft helemaal niet bij Dreamweaver te liggen. Het kan ook zijn dat je webserver of je php zo ingesteld staat dat daardoor je browser gaat cachen. Dit kan je met php's header() oplossen.

Wat ik nou nog wil weten is wat er gebeurt als je op ctrl+f5 drukt.

• jonaskellens
Heb je een server ingesteld? Of open je de pagina lokaal als je op F12 drukt?
Gebruik je de interne FTP functie?

Kortom, meer info.
Ik heb een (local) server ingesteld ja. Alle documenten worden geplaatst in de root van de Apache-server die meekomt met WAMP. Server model is PHP/MySQL met testing server folder F:\wamp\www\.
Local root folder is dezelfde...

Ik werk rechtstreeks op de documenten die zich in de root-folder bevinden.

• jonaskellens
Ramon schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:30:
Wat ik nou nog wil weten is wat er gebeurt als je op ctrl+f5 drukt.
Bij ctrl+F5 opent mijn pagina / website zich in Internet Explorer 7, daar deze staat ingesteld als 2e testbrowser...

• Ramon
Ctrl+F5 in firefox bedoel ik....

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

jonaskellens schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:23:
Ik gebruik dreamweaver ook om bestanden up te loaden ja. Maar dat uploaden is naar de WAMP-server op dezelfde pc als waar ik codeer in dreamweaver...
En je weet zeker dat dat niet de bottleneck is?

Daarnaast nogmaals m'n vraag: heb je Preview using a temporary file aanstaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• jonaskellens
Ctrl + F5 in firefox doet evenveel als gewoon F5 : wijzigingen zijn niet zichtbaar (als ik de tabelrand heb ingesteld op 1, verschijnt deze alsnog niet).

Preview using a temporary file heb ik niet aangevinkt.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oftewel, schakel je ftp uit en kijk of het sneller gaat ;)

Dit heet vrij gesproken debuggen, oftewel je probleem isoleren ;)

Pagina: 1